Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با تأکید بر تعیین وضعیت پرستاران قراردادی در استان گیلان گفت: در دوران کرونا پرستارانی با عنوان نیروی قراردادی به‌صف تلاشگران عرصه تأمین سلامت جامعه پیوستند ولی هنوز این قشر از جامعه پرستاری بلاتکلیف هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سامانه «فارس من» باهدف پیگیری مستقیم و مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"به داد پرستاران شرکتی گیلان برسید" که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شد.

مخاطب در ثبت این سوژه مطرح کرده است که " لطفا به داد پرستاران شرکتی گیلان برسین. هم تبعیض توبیمارستانهاش موج میزنه، هم ازمقام و نهادهای بالا تبعیض وجود داره. مگه ماامتحان ندادیم؟ گزینش نشدیم؟چرا فکری به حال تبدیل وضعیت ما بعد ازهفت سال سابقه نمیکنن و نیروی جدیدمیگیرن؟ چرا یه پرستارشرکتی که مثل بقیه پرسنل کارمیکنه، ازنظرحقوق، امنیت شغلی، داشتن پست و ارتقای شغلی هیچ چی مثل بقیه شاملشون نمیشه؟ چرا تنبیه، توبیخ و چیزهای بد شامل شرکتی میشه ولی چیزای خوب مثل ارتقای شغلی، تشویقی و... شاملشون نمیشه؟ چرا یه پرستار پیمانی بالای یک میلیون کارانه میگیره؟ ولی یک پرستارشرکتی باهمون سابقه کار ۵۰۰ و کمتر میگیره؟ مگه شرکتیا فرزند ناتنی اند؟"

درخواست استاندار گیلان از وزیر بهداشت

ارسلان زارع در این خصوص در دیدار با دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از مجاهدت‌های کادر درمانی و پرستاری استان گیلان در کنترل ویروس کرونا اظهار کرد: از روزهای نخست شیوع کرونا در گیلان کادر درمانی استان شبانه‌روزی پای‌کار بوده و حتی بعضاً عده‌ای از پزشکان و پرستاران مدت‌ها فرزندان خود را ندیده و در طی این مدت شهدای سلامت بسیاری را تقدیم نظام اسلامی کردند.

وی راز موفقیت در کنترل ویروس کرونا در گیلان را همدلی و انسجام دانست و گفت: مجاهدت‌های کادر درمانی و همراهی مردم در طی این مدت را می‌توان به حماسه‌ای عظیم به‌مانند دوران دفاع مقدس تشبیه کرد زیرا بسیاری از افراد از مال و حتی جان خود گذشته و به هم‌وطنان خود کمک کردند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در این دیدار بهبود وضعیت زیرساختی بیمارستان‌های استان را از وزیر بهداشت خواستار شد و بیان کرد: در دوران شیوع کرونا در استان گیلان مشکلات و ضعف‌های درمانی در استان گیلان به‌ویژه در بیمارستان‌ها بسیار نمایان شده و با توجه به شرایط موجود باید برای رفع این معضلات اقداماتی اندیشیده شود.

زارع با تأکید بر تعیین وضعیت پرستاران قراردادی در استان گیلان تصریح کرد: در دوران کرونا پرستارانی با عنوان نیروی قراردادی به‌صف تلاشگران عرصه تأمین سلامت جامعه پیوستند ولی هنوز این قشر از جامعه پرستاری بلاتکلیف هستند لذا امیدوارم تصمیمات لازم در خصوص جذب این افراد اتخاذ شود.

استاندار گیلان با درخواست از مردم در رابطه با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گزاری اجتماعی افزود: علیرغم اینکه تعداد شهرهای سفید در این استان با افزایش مواجه بوده است ولی کرونا یک ویروس بسیار خطرناک بوده و رفتارهای آن اصلاً مشخص نیست لذا مردم باید همچنان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توجه کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت پرستاران گیلان کرونا استاندار گیلان استان گیلان وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون سامه یح، با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات پرستاران سلامت کشور را به مخاطره می‌اندازد، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، ادامه داد: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری ۱۰ میلیون تومان است و از این مبلغ حدود ۹ میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجر به ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حقوق‌ها متناسب با تورم جامعه نبوده و همین مسئله مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: با تمام هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه شاهد هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تأثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستار با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوءاستفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمان در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآور شد: متأسفانه دولت با مشکل تأمین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوءاستفاده می‌شود.

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی در کشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می‌زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادر درمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

کد خبر 6096101 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون