Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: اولویت اول شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد مقدمات اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان قائم‌ مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه یکصدوسی‌ودوم شورای ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: اکثر اعضای حقیقی و حقوقی در جلسه حاضر بودند و سه دستور مهم به استماع حاضرین رسید و برخی هم مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره اولین گزارش، گفت: این اولین گزارش ملی عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی بود که این صندوق دارای قانون مصوب و بودجه بسیار مناسب است و ما گزارش این حوزه را نداشتیم. اعضای شورای عالی انتقاداتی به عملکرد گذشته صندوق داشتند که بعد از اینکه اصلاحاتی انجام شد و شیوه عملکرد و روش‌ دوستان مقداری اصلاح شد اولین گزارش امروز ارائه شد. 

قائم‌ مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گزارشی درباره کاهش تصدی‌گری دولتی و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کرد به طوری که بسیاری از این شرکت‌ها نیاز به حمایت‌های مالی لازم دارند. توسعه کمی و کیفی مدیریت صندوق بخصوص اعطای تسهیلات براساس اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور و همکاری با پارک‌ها و نفوذ فناوری‌ در بنگاه‌های بزرگ بخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این جلسه پیشنهاد شد تا در انتهای جلسه حتما  بنگاه‌‌های بزرگ و نفوذ فناوری و دانش در آن توجه ویژه شود. 

وی افزود: شرکت‌های کوچک در جایگاه خودشان تحرکی دارند ولی بخش مهمی از اقتصاد دانش‌بنیان‌ها با تحول در بنگاه‌های بزرگ کشور اتفاق می‌ افتد و خواسته شده که گزارش رسمی را براساس اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور ارائه دهند و همینطور میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان را. در شورای عالی انقلاب فرهنگی نگران سهم بالای بیکاری و مشکل اشتغال در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستیم که هزینه‌هایی بالایی برایشان شده و بنابراین اشتغال فارغ‌‌التحصیلان جزو اولین‌ اولویت ما است و مقرر شد با اصلاحاتی که پیشنهاد شده این طرح نهایی شود و  انشاء اله به عنوان گزارش ملی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در حضور روسای محترم سه قوه ارائه شود. 

وی گفت: مسؤولان صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در جلسه امروز نکاتی را درباره سیاست گذاری‌ها ارائه کردند و تاکید داشتند ما مجری و دستگاه اجرایی هستیم و باید سیاست‌های صندوق از سوی نقشه جامع علمی کشور تعیین شود. پیشنهاد شد که سیاست‌های مورد نظرشان را با تعامل دبیرخانه ستاد نقشه جامع علمی کشور  نهایی و برای تصویب آماده کنند.

کبگانیان درمورد گزارش دوم جلسه امروز  شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، گفت: بسیاری از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در کشور مشکی درباره مدارک معادل دارند که گزارش این موضوع  توسط وزیر علوم و معاون آموزشی این وزارتخانه ارائه شد. 

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در ادامه گفت: در سال‌های خاص و محدودی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته است که دانشگاه فرهنگیان مورد استثنا قرار گیرند و آنها بتوانند ادامه تحصیل بدهند، و این امر به دلیل اهمیتی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بحث آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان قائل است.

کبگانیان افزود: به علت ناآگاهی برخی دستگاه‌های مسؤول و همچنین ناآگاهی شرکت‌کنندگان تعدادی دیگری از دانشجویان غیر از دانشگاه فرهنگیان وارد مقاطع بالاتر شده‌اند و در حال حاضر مشکل قانونی دارند؛ لذا  این موضوع به صورت مناسب طرح شد و مورد بررسی قرار گرفت اما به دلیل تناقضات موجود در گزارش موضوع جمع بندی شد و جلسه بعدی قرار است مورد رسیدگی قرار بگیرد و به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه، وزارت علوم در این خصوص احتیاج به  مصوبه‌ای دارد که باید در این ستاد به نتیجه برسد، افزود: نکته کلیدی اینجاست که درخواست  آنها تسری مصوبه ستاد به موضوع غیر از دانشگاه فرهنگیان است.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد: در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مصوبات خود اصرار دارد تا تغییر پیدا نکند و صحیح نیز همین است، بنابراین اعضاء جلسه درخواست کردند که اطلاعات بیشتر دریافت شود و فعلا به تصویب نرسیده است. چند نفر از اعضاء رای خود را منوط به این موضوع کردند.چراکه طبق آئین نامه ستاد باید از تعداد ۱۳ رای ۷ رای موافق باشد.

وی به گزارش سوم این جلسه اشاره کرد و گفت: این دستور مربوط به کاری است بین حوزه و دانشگاه در تحول علوم انسانی که بسیار نقش دارد و موسسات خاصی هستند که حوزوی و دانشگاهی هستند و این موسسات دارای اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند و پیش از این تصویب شده بود که برای برنامه‌ریزی‌های خاص، کمیسیونی برای این موسسات ایجاد شود.

کبگانیان در پایان گفت: ایجاد این کمیسیون قبلا به تصویب شورا رسیده بود ولی وزیر علوم روی این مسئله سوال داشت  که خوشبختانه کار فنی انجام شد و هم مواردی توضیح داده شد و همچنین اصلاحاتی در این مصوبه انجام شد که به تصویب همه اعضاء و حاضران جلسه رسید؛ بنابراین ایجاد کمیسیونی برای گسترش و برنامه‌ریزی مؤسسات خاص در ذیل شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز به تصویب شورای راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیلان اشتغال فارغ شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام محمدتقی نقد علی درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله نخست را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم فرایند قضایی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم  جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟