Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@06:22:00 GMT

کلمات روی ماشین لباس‌شویی چه معنایی دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۵۷۴۳

کلمات روی ماشین لباس‌شویی چه معنایی دارند؟

خرداد: می‌توان با شناختن برنامه‌های شست‌وشو و دانستن معانی کلمات نوشته شده روی ماشین‌های لباس‌شویی بهترین انتخاب را برای شستن لباس‌ها انجام داد. در این مطلب با معانی کلمات نوشته شده روی ماشین‌های لباس‌شویی آشنا می‌شوید.
به گزارش خرداد به نقل از همشهری آنلاین، پارچه‌ لباس‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که با یک روش قابل شست‌وشو نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است هنگام شست‌وشو اصلا تمیز نشوند یا دمای آب آن‌قدر بالا باشد که الیاف پارچه لباس را خراب کند. شرکت‌های سازنده لوازم خانگی به کمک تکنولوژی این کار را برای ما آسان کرده‌اند. امروزه ماشین‌های لباس‌شویی برای هر مدل پارچه‌ای برنامه خاص خود را دارند، فقط کافی است از نحوه کار آنها اطلاع داشته باشیم.
لباسشویی‌های اتوماتیک همه‌چیز را به صورت خودکار انجام می‌دهند. اما زمانی که مصرف‌کننده نوع لباس و نوع لکه را مشخص نکند، لباس‌شویی نمی‌تواند کار متفاوتی انجام دهد و در واقع همه لباس‌ها را به یک شیوه مشخص که قبلاً تنظیم شده خواهد شست. با شناختن برنامه‌های شست‌وشو و دانستن معانی کلمات نوشته شده روی ماشین‌های لباس‌شویی می‌توان بهترین انتخاب را انجام داد و در نهایت بهترین استفاده را از امکانات این وسیله برد.

پیش از این‌که به معانی کلمات نوشته شده روی ماشین‌های رخت‌شویی بپردازیم، بهتر است برای بهره‌گیری بهتر با چند اصلاح آشنا شوید:

برنامه پیش‌شست‌وشو (Pre Wash) یکی از برنامه‌های شست‌وشوی ماشین لباس‌شویی است که قبل از شست‌وشوی اصلی لکه‌ها را از بین می‌برد.برنامه اقتصادی (Eco) یکی دیگر است که با کمترین و حداقل مصرف انرژی شست‌وشو را انجام می‌دهد.برنامه تهی یا خالی (Empty) که در آن می‌توان هنگام روشن بودن لباس‌شویی هم لباس به آن اضافه کرد.برنامه آب‌کشی اضافه (Rinse) هم که اسمش پیداست که یک مرحله آب‌کشی اضافه‌تر دارد و می‌توان در این برنامه فقط لباس را آب کشید.برنامه شستن دیگ ماشین لباس‌شویی (Drum Clean) که با مواد شوینده و بدون لباس شست‌وشو می‌شود.در برنامه امکان ایجاد تأخیر (Time Delay) می‌توان لباس‌ها را به لباس‌شویی ریخت ولی زمان فعالیت را ۲۴ ساعت بعد یا کمتر قرار داد.برنامه شست‌وشوی متمرکز (intensive) که برای لباس‌های کثیف یا حتی معمولی استفاده می‌شود. شیوه‌ آن در ابتدا خیس کردن لباس‌ها و آبکشی آن‌هاست. در واقع با این برنامه چرک‌های لباس گرفته می‌شود.

► در جدول زیر لیستی از کلمات پرکاربرد در انواع مختلف ماشین رخت‌شویی و معانی آنها آمده است:

معنی کلمات روی ماشین لباس‌شوییلباس‌های کتان با صرفه‌جویی در انرژیEco Cottonلباس‌های معمولیSyntheticلباس‌های حریر و ظریفDelicateلباس‌های پشمیWoolلباس‌های تیرهDark Washلباس‌های ورزشیSports Wearلباس‌های مخلوط (تقریباً برای همه لباس‌ها با جنس‌های مختلف)Mixلباس‌های مخملDunetلباس‌هایی که با پوست مستقیما در تماس هستندSkin Careلباس‌های مشکیBlack Careپتو یا لباس‌ها و پارچه‌های ضخیمBlanketشست‌وشوی دستی (ویژه لباس‌های ظریف)Hand Washشست‌وشوی سریع در ۳۰ دقیقهQuick۳۰شست‌وشوی اولیه برای خیس کردن لباسPre Washشست‌وشوی روتختی و تکه‌های بزرگBed coverشست‌وشوی تکه‌های بزرگBulkyشست‌وشو با بخار (برنامه ضد چروک)Refreshشست‌وشو و خشک‌کنWash + Dryشست‌وشوی لباس لکه‌دارBio Careشست‌وشو با بخارSteam Wearشست‌وشوی ضد آلرژیAlergy Careشست‌وشوی بدون صداSilent Washشست‌وشوی متمرکز برای لباس کثیف در ۶۰ دقیقهIntensive ۶۰شست‌وشوی متمرکز برای لباس‌های کثیفIntensiveمحو رنگ لباسFading clothesضد چروک برای اتوکشی آسانCrease Careضد چروک برای اتوکشی آسانEasy Careپارچه نخی و کتان آماده برای اتوکشیIron Dryمناسب برای لباس‌های بدون نیاز به اتوLow Tempتغییر دماTempیک‌بار آبکشی اضافه+Rinseدوبار آبکشی اضافه++Rinseآبکشی و خشک‌کنRinse + Spinخشک‌کنSpineبدون خشک‌کنNo Spinخشک‌کن صددرصدDryخشک‌کن تنهاDry Onlyخشک‌کردن اقتصادیEco Dryخشک‌کردن پارچه‌های کتان و نخیCupboard Dryزمان اضافه برای لباس‌های خیلی کثیف (خیساندن لباس)Soakصرفه‌جویی در زمان (مدت برنامه را کاهش می‌دهد)Time Saveقابل برنامه‌ریزی برای استفاده دلخواهFavoritتاخیر در شروع کار ماشینTime Delayتوقف در زمان آبکشی تا زمانی که کاربر مجدد دستور را اجرا کندRinse holdبهره‌گیری بهتر در زمان آبکشیMedic rinse برچسب ها: ماشین لباس‌شویی ، کلمات روی ماشین لباس‌شویی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ماشین لباس شویی ماشین های لباس شویی ماشین لباس شویی برای لباس شست وشوی شست وشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لکه‌های سفید روی ناخن‌ها چه معنایی دارند؟
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی + عکس
  • تصاویر تجمع روحانیون قم در حمایت از «طرح نور» با لباس پلنگی جنگ
  • تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی (عکس)
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی در استان یزد
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • ببینید | خبر مهم درباره تجهیزات جدید لباس‌ و خودروهای پلیس
  • (تصاویر) اوراقچی‌های تهران؛ باغ‌هایی که گورستان ماشین شده‌اند