Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:54:20 GMT

فروش سالانه هفت میلیارد تومان صنایع دستی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۵۷۴۴

فروش سالانه هفت میلیارد تومان صنایع دستی در لرستان

سید امین قاسمی روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد:در سال گذشته ۲۹ دوره آموزش رشته‌های عمومی صنایع دستی و سه دوره آموزشی شاغلین صنایع دستی در سطح استان برگزار شده است، که در این دوره‌ها تعداد هزار و ۷۲۸ هنر آموز و هزار و ۲۶۸ هنرجو از آموزش‌های تخصصی بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: گلیم بافی، چرم دست دوز، ماشته و جاجیم بافی، صنایع چوب، خراطی چوب، طراحی گلیم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چوغا بافی، ورشوسازی، آئینه کاری، منبت کاری، حصیر و کپوبافی بخشی از رشته‌های صنایع دستی است که در این دوره‌ها آموزش داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی بیان کرد: در حال حاضر حدود سه هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال صنایع دستی با ۵۲ رشته در استان وجود دارد که بیش از ۳۶ هزار هنرمند به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر دارای کارت شناسایی و یا کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی و بیش از ۳۰ هزار نفر در شغل‌های وابسته به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: سال گذشته هزار و ۲۶۸ فقره کارت مهارت آموزشی صادر و ۸۸۴ فقره کارت شناسایی نیز تمدید شده است.

قاسمی از صدور بیش از ۲۰۰ کارت مهارت حرفه آموزی صنایع دستی طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۳۵۰ هنرمند نیز در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، دورود، ازنا، الیگودرز، الشتر و کوهدشت در زمینه اصول بازاریابی صنایع دستی استان مورد آموزش قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: یک بازارچه بزرگ در مرکز استان و چند بازارچه موقت در دیگر شهرستان‌ها، به منظور عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان، بدون واسطه و به صورت مستقیم فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ثبت شهر بروجرد به عنوان اولین شهر ملی صنایع دستی در رشته ورشو در کشور، تولید چهار مستند آموزش گلیم بافی و ورشو سازی، چاپ ۵ هزار نسخه کتاب، چاپ چهار هزار بروشور ۲۰۰ فریم عکس صنعتی کارگاه‌های صنایع دستی، را از جمله اقدامات مهم این اداره کل به منظور توسعه و ترویج صنایع دستی لرستان برشمرد.

کسب ۳۲ نشان ملی مرغوبیت و ۴چهار نشان یونسکو توسط هنرمندان و صنعتگران استان در رشته‌های کمانچه لری، زیورآلات سنتی، نقاشی و طلاکاری روی شیشه و حجاری سنگ از موفقیت‌های هنرمندان لرستانی است.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خرم آباد لرستان ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خرم آباد لرستان میراث فرهنگی صنایع دستی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!

روزگار خودرو نوشت: مدتی است که بحث اجاره کارت سوخت به شدت افزایش پیدا کرده اما حال شاهد اتفاق جدیدی هستیم.   برخی از افراد کارت سوخت خود را به صورت کامل می‌فروشند و البته قیمت های عجیبی هم در نظر گرفته می‌شود.   به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.   حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.   آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه ای روی بازار سیاه ایجاد شده برای کارت سوخت صورت گیرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور