Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارداد ساخت پردیس سینمایی شهر یزد با زیربنای شش هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال به امضای معاون اداری مالی حوزه هنری و شهردار یزد رسید. ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیماز یزد، در بسته خبری پیش رو، بخشی از اخبار گوشه و کنار استان یزد گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین انعقاد قرارداد ساخت پردیس سینمایی شهر یزد 20 خردادماه‌ با حضور عبدالحمید قره‌داغی معاون اداری مالی حوزه هنری کشور و جمال‌الدین عزیزی شهردار یزد برگزار شد.

این پردیس سینمایی در زمینی به مساحت دو هزار و 183 متر با زیربنای شش هزار متر مربع در پنج طبقه با سرمایه‌گذاری 260 میلیارد ریال با مشارکت حوزه هنری و شهرداری یزد در مدت 18 تا 24 ماه در بلوار بسیج واقع در بافت تاریخی شهر جهانی یزد ساخته خواهد شد.

معاون اداری مالی حوزه هنری با اشاره به حُسن نظر رئیس و اعضای شورای شهر یزد در زمینه احداث پردیس سینمایی گفت: با توجه به استقبال اعضای شورای شهر و مسئولان استان و تأکید ویژه رییس حوزه هنری کشور ساخت این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

عبدالحمید قره‌داغی افزود: قرار بود این قرارداد اواخر سال 98 منعقد شود که با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا به امروز موکول شد.

افزایش 50 درصدی فضای سینماهای حوزه هنری در یک سال گذشته

معاون حقوقی حوزه هنری با ابراز خرسندی از انعقاد این قرارداد گفت: احداث پردیس سینمایی یکی از مطالبات جدی و دیرینه حوزه هنری در یزد بود که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد با مشارکت حوزه هنری محقق شد.

محمد ملک‌ثابت با اشاره به آغاز نهضت سینماسازی در حوزه هنری از دو سال گذشته، افزود: خوشبختانه طی یک سال گذشته حدود 50 درصد فضای سینمایی کشور که در اختیار حوزه هنری بوده افزایش یافته است.

پردیس سینمایی علاوه بر کاربرد فرهنگی، تکمیل کننده حلقه‌های گردشگری شهر یزد است

شهردار یزد هم با اشاره به نزدیک بودن سومین سالگرد ثبت جهانی شهر یزد، یکی از مهمترین وظایف مرتبط با این ثبت جهانی را ایجاد زمینه حضور هر چه بیشتر گردشگران در این شهر دانست و گفت: لازمه حضور گردشگر، جذابیت‌های گردشگری است و باید با ایجاد فضاهای متنوع، مدت زمان حضور گردشگر در شهر را افزایش دهیم.

جمال‌الدین عزیزی یکی از دلایل اصلی اجرای این پروژه به خصوص در بافت سنتی را ایجاد توقف‌گاه‌های خوب و مناسب در مسیر گردشگران بیان کرد و افزود: وجود آب انبار رستم گیو، پارک مهر، هتل بخش خصوصی و کتابخانه مرکزی یزد در کنار این مجموعه، پردیس سینمایی را به یک مجموعه گردشگری مناسب تبدیل می‌کند و علاوه بر کاربرد فرهنگی و سینمایی، می‌تواند تکمیل کننده حلقه‌های گردشگری شهر یزد باشد که این عوامل می‌تواند ساخت پردیس سینمایی در این بافت را توجیه‌پذیر کند.

از گوشه و کنار یزد| پیاده محوری اولویت‌ اصلی مدیریت شهری یزد استاز گوشه و کنار یزد| 126 فقره سرقت در استان یزد کشف شداز گوشه و کنار یزد | مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه‌قضاییه برگزار می‌شود

تعداد مجوزهای صادره محصول سالم به عدد 11 رسید

از ابتدای سال جهش تولید تا کنون ‌با صدور مجوزهای جدید محصول سالم، آمار این حوزه به عدد 11 رسیده است.

محمدرضا زارع بنادکوکی در نشست فصلی کارشناسان حوزه نظارت بر اجرای استاندارد یزد در ارتباط با تعر یف محصولات گواهی شده و ارگانیک اظهار داشت: محصولی که در تولید آن از هیچ نوع سم و کود شیمیایی استفاده نشده باشد ارگانیک و محصولی که در تولید آن از سم و کود شیمیایی استفاده شده است ولی اثرات آن در محصول وجود ندارد تحت عنوان گواهی شده(سالم) یاد می‌شود.

وی در توضیح بیشتر محصول گواهی شده(سالم) گفت: مردم با رویت این گواهی مطمئن باشند که این محصولات از نظرعدم وجود سم مهلک افلاتوکسین، باقی مانده دیگر سموم و آلاینده ها کاملا مورد تایید هستند.

پرداخت دو میلیارد تومان کمک‌هزینه ازدواج به 523 نیازمند یزدی

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: این نهاد سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان برای ازدواج مددجویان تحت حمایت و نیازمندان یزدی از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی همچون صدقه و زکات پرداخت کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به کمک‌های کمیته امداد برای کمک به ازدواج آسان و تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت، گفت: این نهاد سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان برای ازدواج مددجویان تحت حمایت و نیازمندان یزدی از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی همچون صدقه و زکات پرداخت کرده است.

وی با اشاره به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به 523 نیازمند یزدی، افزود: طی این مدت 280 مورد کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، 106 مورد کمک‌هزینه برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، 52 مورد هدیه ازدواج برای کمک به امر ازدواج پسران تحت حمایت و 85 مورد کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان نیازمند پرداخت شد.

بانوان بهترین مروجین فرهنگ اهدای خون در خانواده هستند

مدیرکل انتقال خون استان یزد در نشست هم اندیشی با مسئول بسیج جامعه بانوان استان بر ضرورت اهدای خون بانوان تاکید کرد.

نشست هم اندیشی با حضور مسئول بسیج جامعه بانوان استان و با هدف افزایش مشارکت بانوان در اهدای خون در دفتر مدیر کل برگزار شد.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به پایین مشارکت بانوان استان در اهدای خون گفت: با توجه به اینکه انتقال خون استان در اکثر شاخص‌های اختصاصی مثل متوسط اهدای خون، متوسط اهدای خون مستمر و سلامت خون و غیره بالاتر از میانگین کشوری عمل کرده ودر بحث اهدای خون بانوان پایین‌تر از میانگین کشوری است. متوسط اهدای خون بانوان در کشور پنج درصد است در حالی که در استان یزد تقریبا سه درصد از کل اهداکنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

اختصاص 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه آهن یزد - اقلید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از اختصاص 3 هزار میلیارد ریال اعتبار در امسال برای تکمیل پروژه بزرگ راه‌آهن یزد-اقلید خبر داد و افزود: 2500 میلیارد ریال از این اعتبار نقدی است.

سید مجتبی حسینی پور احداث راه آهن یزد اقلید را یکی از پروژه‌های بزرگ زیر ساختی استان و کشور برشمرد که در توسعه متوازن و عادلانه شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و مهریز نقش مهمی دارد.

وی گفت: این اعتبار بدنبال درخواست استان و با توجه سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان یزد در سال گذشته و دستور صریح رییس جمهور محقق شده است.

رضایت 99 درصد از اهداکنندگان خون از اداره کل انتقال خون یزد

مدیرکل انتقال خون یزد گفت: 99 درصد از اهداکننندگان خون از نحوه برخورد کارکنان انتقال خون یزد و 95 درصد از اهداکنندگان نیز از اطلاع رسانی انجام شده رضایت کامل دارند.

نقی تقوائی اظهار داشت: جلسه طرح تکریم ارباب رجوع به صورت فصلی برگزار می‌شود که نتایج آن حاکی از رضایتمندی تقریبا 100 درصدی اهداکنندگان از این اداره کل در سال 98 بوده است.

مدیرکل انتقال خون یزد افزود: فرمهای نظر سنجی در روزهای مختلف از هفته در بین اهداکنندگان خون توزیع می‌شود و در پایان هر فصل این فرم‌ها پایش و نکته نظرات و پیشنهادات اهداکنندگان مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

2000 مددجوی یزدی از آموزش‌های شغلی بهره‌مند شدند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: 2062 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در سال گذشته از آموزش‌های شغلی این نهاد در سه سطح مقدماتی اشتغال، مهارت‌آموزی و پایدارسازی و توسعه اشتغال بهره‌مند شدند.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اهمیت حرفه‌آموزی و آموزش شغلی در پایدارسازی اشتغال مددجویان تحت حمایت، گفت: 2062 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در سال گذشته از آموزش‌های شغلی این نهاد در سه سطح مقدماتی اشتغال، مهارت‌آموزی و پایدارسازی و توسعه اشتغال بهره‌مند شدند.

وی افزود: در این مدت 49 درصد مددجویان در دوره آموزش پایدارسازی، 32 درصد آموزش مقدماتی شغلی و 19 درصد آموزش مهارتی شرکت کردند.

توزیع بسته‌های بهداشتی و سبدهای معیشتی میان نیازمندان یزد

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد از تلاش داوطلبان این جمعیت در تهیه و توزیع بسته بهداشتی و بسته معیشتی میان اقشار نیازمند و جامعه هدف در قالب طرح ملی «دست یار» خبر داد.

محمد زارع سروی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در طرح دست یار بین تمام بیماران خاص استان بسته‌های بهداشتی (ماسک و محلول ضدعفونی) توزیع شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: در همین طرح 5000 هزار سبد معیشتی تهیه و توزیع گردید که 1000 بسته آن با همکاری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و ارزش هر بسته سه میلیون ریال و مابقی بسته‌ها نیز با کمک خیرین استان تهیه شد.‌

کشف 166 کیلو تریاک در یزد

فرمانده انتظامی استان، از کشف 166 کیلو تریاک توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی یزد خبر داد.

سردار عباسعلی بهدانی فرد درباره این خبر اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی هنگام انجام وظایف ذاتی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی با محموله قطعات صنعتی مشکوک و آن را برای بازرسی متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد افزود: ماموران در بازرسی دقیق از این تریلی 166 کیلو تریاک را که داخل خودرو جاساز شده بود کشف و 2 متهم را دستگیر کردند.

آمریکا برای تامین منافع خود ناجا را تحریم کرد

امام جمعه شهرستان ابرکوه گفت:کسانی که خواب آمریکا را می‌بینند مشاهده کنند پلیس یک کشور به دلیل اینکه آمریکا منافعش تامین شود تحت تحریم قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید ابراهیم حسینی در دیدار فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه که در دفتر کار وی برگزار شد با محکوم کردن اقدام ناجوانمردانه رژیم تروریستی آمریکا در قرار دادن ناجا در لیست تحریم‌ها گفت: همگان باید بدرستی دشمن را بشناسند.

انتهای پیام/782/ ز

R41376/P/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد استان یزد داوطلبان جمعیت هلال احمر ساخت پردیس سینمایی مدیرکل انتقال خون گوشه و کنار یزد انتقال خون یزد کل انتقال خون میلیارد ریال استان یزد کمک هزینه سال گذشته حوزه هنری اهدای خون تحت حمایت یزد گفت شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان

وزیر نفت گفت: وزارت نفت تاکنون یک‌هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت نفت اکنون در مقابل خود 130 میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام با تعداد 300 پروژه و یکصد پروژه جدید دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آن‌ها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته است و هزار قرارداد با بیش از 670 شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده‌ است.

اوجی با بیان اینکه وزارت نفت در سال 1402 در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد، گفت: پارسال از واردات 200 قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.‌

وی خطاب به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صنعت نفت اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای شما در این صنعت وجود ندارد؛ الحمدالله اواخر سال 1402 وزارت نفت 20 میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، 13 میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و 6 میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه 16 مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستمال مسی ۳۰ میلیارد!
  • فروش اولین قرارداد مسی: یک برگ دستمال 30 میلیارد!‏
  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • شناسایی ۳۰۰ میلیارد فرار مالیاتی حوزه ساخت‌وساز در خوزستان
  • شناسایی ۳ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی حوزه ساخت و ساز در خوزستان
  • ۷ قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود
  • تپسل و شیپور قرارداد همکاری امضا کردند
  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند