Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@04:10:42 GMT

مرکز فرهنگی ایران و هلند علیه تاج بیانیه داد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۶۱۳۶

مرکز فرهنگی ایران و هلند علیه تاج بیانیه داد

متن بیانیه مرکز تجاری فرهنگی ایران و هلند به شرح زیر است:

رئیس محترم سابق فدراسیون فوتبال کشور در تاریخ 16/3/1399 در برنامه بدون تعارف ادعا کردند «انعقاد قرارداد با آقای ویلموتس به واسطه معرفی وی به وزیر ورزش از سوی مرکز تجاری فرهنگی ایران و هلند بوده است.» 

البته ایشان در مصاحبه ی دیگری با شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 19/3/1399 در برنامه فوتبال برتر سعی کردند ادعای قبلی خود در خصوص نسبت دادن قرارداد منعقده با آقای ویلموس به مرکز تجاری فرهنگی ایران و هلند را کمرنگ و از آن عدول کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند چرخش 180 درجه ای آقای تاج در دو مصاحبه خودشان حقانیت مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند و مبری بودنش از مسئله انعقاد قرار داد و انتفاع از آن را دارد ،با این همه نافی مسؤلیت مشارالیه در هجمه های رسانه ای و همینطور تشویش اذهان عمومی نسبت به این مرکز نیست.اما بنظر می رسد هم نسبت دادن این قرارداد به مرکز تجاری ایران هلند و هم تکذیب آن از سوی ایشان با اهداف و اغراض دیگری و با نیت یک فرافکنی سخیف در فرار از مسوولیت های قانونی خود صورت گرفته است.

این مرکز ضمن تکذیب و رد هر گونه دخالتی در انعقاد قرار داد با آقای ویلموتس و همینطور رد هر گونه بهره بردن از منافع مادی و معنوی قرار داد مورد اشاره، مواردی را جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌کند:

1- مرکز تجاری فرهنگی ایران و هلند از سال ۲۰۱۵ به صورت غیر رسمی و از سال ۲۰۱۶ با ثبت در اتاق بازرگانی هلند به طور رسمی با ۱۰۰٪ سرمایه بخش خصوصی و با هدف ایجاد پل ارتباطی تجاری و فرهنگی بین ایران و اروپا به مرکزیت هلند تاسیس شد.

در طی این سالها، این مرکز فعالیت در حوزه ورزش و ارائه مشاوره‌های تخصصی حقوقی در این زمینه را نیز در دستور کار خود قرار داده است. از جمله بازی‌ها و اردوی تدارکاتی تیم ملی امید ایران( زیر ۲۳ سال) در سال ۲۰۱۵ و انجام سه بازی دوستانه در مقابل  دوتیم هلندی و یک تیم لیگ یک بلژیکی درکشور بلژیک از سوی این مرکز پیگیری و برای آن برنامه‌ریزی شد. بازی‌هایی که ابتدا قرار بود در کشور ترکیه انجام شود و نهایتا با تلاش مشاوران ورزشی مرکز تجاری فرهنگی ایران و هلند و همکاری سفارت محترم جمهوری اسلامی در لاهه با یک دوم هزینه برآورد شده، در هلند برگزار شد.

2- پس از جدایی آقای کی‌روش از تیم ملی و در دوره‌ای که فدراسیون فوتبال به دنبال انتخاب سرمربی جدید بود، این مرکز با تکیه بر تیم مشاوران هلندی و ایرانی خود در حوزه ورزش و نیز تجربه طولانی در حوزه حقوقی و عقد قراردادهای بین‌المللی طی نامه‌ای رسمی به وزارت ورزش (که آقای تاج در مصاحبه های خود به آن نامه اشاره داشتند) دو گزینه از جمله آقای ویلموتس را برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال معرفی و مشخصا تاکید کرد «در صورت صلاحدید دستور فرمائید ضمن بررسی روزمه این مربیان، هماهنگی لازم جهت انجام مذاکرات بعدی و نیز سفر احتمالی ایشان به ایران توسط این مرکز صورت پذیرد.» نامه‌ای که البته هیچ‌گاه به آن نه از سوی وزارت ورزش و نه فدراسیون فوتبال  پاسخی به ما داده نشد. چندی بعد و از طریق رسانه‌ها در جریان انتخاب آقای ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با قرارداد و دستمزدی حیرت‌انگیز و باورنکردنی قرار گرفتیم. آن هم با پشت‌پرده‌هایی که هر روز برگی جدید و شگفت‌آور از آن منتشر می‌شود و به گوش می‌رسد!

3-به صراحت اعلام می کنیم که نه تنها هیچ درآمدی از محل قرار داد آقای ویلموتس با فدراسیون فوتبال نداشته ایم که حتی هیچ اطلاعی نیز از روند حضور، مذاکرات و انعقاد قرار داد ایشان با فدراسیون فوتبال نیز نداشتیم.با این وجود افرادی خاص به دلایلی ، ترجیح دادند مذاکرات با آقای ویلموتس از مجاری دیگر صورت پذیرد و عجیب اینکه امروز برای واسطه‌های معرفی و انتخاب ایشان آدرس غلط می‌دهند! و فرافکنی می کنند.

قضاوت درباره دلایل عقد قراردادی اینچنین و حیرت‌انگیز با آقای ویلموتس با ارقام نجومی  را به فوتبال‌دوستان، افکار عمومی و رسانه‌ها واگذار می‌کنیم اما حق خود در پیگیری حقوقی ادعاهای مطرح شده علیه مرکزتجاری فرهنگی ایران و هلند را از طریق مراجع قضایی ایرانی و بین المللی برای خود محفوظ می‌دانیم.

 مازیار تشکری تیمجانی
موسس و مدیرعامل مرکز تجاری-فرهنگی ایران و هلند

 20خرداد 1399

254 251

کد خبر 1397681

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مهدی تاج تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال مارک ویلموتس مرکز تجاری فرهنگی ایران و هلند فدراسیون فوتبال آقای ویلموتس انعقاد قرار تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی ‎پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

اسماعیلی افزود: مذاکرات هیات‌های عالی ‎ایران و ‎پاکستان نشان داد عزم هر دو طرف، ساختن یک معادله جدید در جهان فرهنگی است تا اتحاد‌های تازه و پایدار در حوزه تمدنی مشترک پدید آید؛ اتحاد‌هایی خلل‌ناپذیر که مبنای آن صرفا منافع کوتاه مدت نیست، بلکه برپایه ستون‌های مشترک هویتی است.

وی همچنین گفت: مذاکرات من با همتای پاکستانی در این فضا به پیشرفت‌های چشمگیری برای اجرای طرح‌های مشترک انجامید که هم اقدامات نمادین و هم تولیدات فرهنگی را دربرمی‌گیرد. نام‌گذاری یکی از مهم‌ترین خیابان‌های اسلام آباد به نام ‎ایران و تولید مشترک سینمایی درباره اقبال لاهوری، بخشی از این کوشش‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی یک ‎پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم. یکی از محور‌های مذاکرات با همتای پاکستانی نیز، طراحی سلسله‌ای از اقدامات فراگیر در جهت دفاع از ‎فلسطین بود و به چارچوبی قابل اجرا در این زمینه رسیدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران با کشور‌های منطقه خبر داد و گفت: ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه اتخاذ کرده است. از خصلت‌های قومی، قبیله‌ای و زبانی عبور کرده ایم و به سمت تشکیل امت واحده اسلامی در حال حرکت هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • مهدی قایدی به فوتبال هلند می‌رود؟
  • بیانیه پرسپولیس علیه شایعات نقل و انتقالاتی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • انتقاد فان باستن از رشفورد؛ مگه داری با رفیقات فوتبال بازی می‌کنی؟
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات