Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشگاه الزهرا(س) با جنبش اجتماعی نفس در ایالات متحده امریکا اعلام همبستگی کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو کانون بسیج دانشگاه الزهرا (س) به منظوراعلام همبستگی با جنبش اجتماعی نفس در ایالات متحده امریکا و حمایت از قیام عمومی مردم ستمدیده امریکا و جهان علیه. ساختار حکومت و سیاست در این کشور و همچنین إعلام همدردی به مناسبت کشته شدن جورج فلوید زیر فشار زانوان استکبار جهانی نشستی با حضور اساتید بسیجی بر گزار کرد در این نشست ضمن ادای احترام به فردی که مظلومانه بدست عوامل استکبار نفسش قطع شد ارزو کردیم که نفس استکبار جهانی امریکای جنایتکار که دستش به خون مظلومان بسیاری در فلسطین، یمن، سوریة، أفغانستان وأقصا نقاط عالم الوده است قطع شود و در پایان نامه اساتید ایرانی به مردم امریکا قرائت و امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
متن بیانیه به شرح زیر است: سم الله الرحمن الرحیم
حضور مردم ستم دیده‌ی ایالات متحده آمریکا
سلام علیکم
با دلی دردمند و رنجور صدای دادخواهی شما مردمان ستم کشیده‌ی ایالات مختلف آمریکا را مقابل نظام استبدادی سرمایه داری آمریکا شنیدیم، ایرانیان شنیدند آنچه را که دیکتاتور در تماسش به فرمانداران ایالت‌ها فرمان داد؛ آنگاه که فرمان داد تا گارد سرکوب ملی، شما مردم جویای کرامت و تشنگان عدالت و معترضان به نظام خشن سرمایه داری شلیک کنند!

مردم آمریکا! با حنجره‌ای بغض آلود و چشمانی اشکبار دیدیم که چگونه ماشین سرکوبگر سرمایه داری نقاب دموکراسی را کنار نهاد و برادر فلوید ثانیه به ثانیه و دقیقه به دقیقه و تا هفت دقیقه حق نفس را مطالبه کرده و آنها، اما این حق حیات را از این مقتول مظلوم مضایقه می‌کردند.

اینک، اما با غیرت توآمان برادران سیاه و سفید و همه‌ی نژاد‌ها در تمامی ایالت‌ها، شاهد جنبش بزرگ اجتماعی نفس هستیم؛ جنبشی فراگیر و عمیق که ابتدایی‌ترین نیاز هر موجود زنده برای ادامه حیاتش را دنبال می‌کند! «حق نفس کشیدن»، «حق حیات»، «حق زنده ماندن» چیزی که پلیس آمریکا از جورج فلوید‌ها و همان جنبش نود و نه درصدی دریغ می‌کند.

آری!‌ای کاش این مرز‌های مصنوعی نمی‌بود؛ آنگاه ملاحظه می‌کردید ما با توصیه قرآن کریم، این آخرین کتاب آسمانی در کنار شما مردم ستمدیده‌ی آمریکا و دوشا دوش سفید و سیاه برای مهارکردن زرسالاران، مبارزه‌ای طولانی را برای نجات بشریت گرفتار آمده در چنگال اهریمنان آغاز می‌کردیم، آری! جای بسی تاسف است که بشرقرن بیست و یکمی نیز برای «نفس» مبارزه کند و اسفناک‌تر این که برای رسیدن به این حق طبیعی، با گلوله‌های ارتش آمریکا کشته شود؟ اما این یک واقعیت است؛ واقعیت تلخی که مردم آمریکا باید آن را بپذیرند و برای تغییر سرنوشت خود مبارزه کنند.

ملت مظلوم آمریکا! درست است که به شما سخت می‌گذرد؛ شما صحنه جانکاه و دلخراش جان کندن هم میهن خود را دیدید، اما بدانید که میلیون‌ها انسان در سراسر جهان برای نفس کشیدن و رها کردن گردن خویش از زیر پای نظامیان آمریکایی سال هااست که تلاش می‌کنند و چه بسیارشان در این راه سر و جان باخته اند، اما هیج خبرنگاری آن صحنه‌های دهشتناک را به جهانیان مخابره و منعکس نکرد!

اگر گلوی «جرج فلوید» هفت دقیقه زیر زانوی پلیس آمریکا تحت فشار قرار گرفت و نفسش ایستاد، امروز، اما بیش، از هفتاد سال است که حنجره میلیون‌ها مرد و زن فلسطینی زیر چکمه‌های صهیونیست‌های مورد حمایت دولت آمریکا قرار گرفته و همه روزه تعدادی از آن‌ها از ادامه حیات مادی خود محروم می‌شوند.

درست است که شما عزادار هم وطنان خود در روز‌های اخیر هستید و آنگاه که پلیس نژاد پرست با ماشین سازمانی خود جمعیت معترض را زیر می‌گرفت ما به یاد شما غمگین و عزاداریم، اما شهروندان با غیرت آمریکایی باید چشم خویش را بر این واقعیت تلخ باز کنند که امروز هیچ نقطه‌ای در جهان نیست که انسانی زیر زانوی فشار دولت آمریکا از حق حیات محروم نشده باشد. آنچه امروز ترامپ در خبابان‌های آمریکا با شهروندانش می‌کند، گوشه‌ای ناچیز از رفتار دولتمردان این کشور است که طی سال‌های متمادی به اسم دولت آمریکا بر مردم جهان روا داشته است.

امروز بیش از ۱۷ سال است که مردم مظلوم عراق و افغانستان در سایه چکمه‌های ارتش آمریکا و تروریست‌های پرورش یافته دولت آمریکا استخوان هایشان خرد شده و از حق طبیعی حیات محروم هستند؛

امروز بیش از هفت سال است که صدای شکسته شدن استخوان‌های گردن میلیون‌ها زن و مرد، پیر و جوان سوری زیر پای داعشیان ساخت دولت آمریکا به گوش می‌رسد و کسی صدای له شدن آن‌ها را نمی‌شنود.

جنبش استادی ایران به نیابت از ملت شریف ایران که خود از بزرگترین قربانیان زانوی خشن دولت آمریکا بوده و بخش زیادی از آن‌ها به دلیل تحریم‌های ظالمانه دولت شما از حق حیات و دریافت دارو برخوردار نیستند؛ ضمن حمایت از «جنبش اجتماعی نفس» در آمریکا مطالبه گر حق همه مردم جهان برای نفس کشیدن و رهایی زمین از سیطره استکبار جهانی است و با احترام به تمامیت ارضی سرزمین همه اقوام، نژاد‌ها و زبان‌ها در ایالات متحده‌ی آمریکا توصیه موکد دارد که جنبش نفس را وسیله‌ای برای تغییر حاکمان زرسالار و سرشت پلید سیاست و دولت آمریکا قرار داده و بیش از این اجازه ندهید دولتمردانی به نام ملت این سرزمین بزرگ موجب بی آبرویی جهانی شوند. چراکه تغییر و دگرگونی در سرشت دولت‌های ستمگر حتمی و اجتناب ناپذیر است، اما وقوعش از درون و به دست ملت آمریکا، نوید بخش بلوغ اجتماعی و فرهنگی مردمان تشنه‌ی عدالت خواهد بود؛ زیرا مهم‌تر از همه، تحولات کرونایی نیز در سرزمین آمریکا نشان داد که جان‌های گرامی ملت شما اعتبار بالایی در محاسبات سیاستمداران جنگ طلب و زرسالار این کشور ندارد.



خردادماه ۱۳۹۹

والسلام علی من اتبع الهدی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اساتید الزهراء دانشجویی جنبش اجتماعی نفس ایالات متحده دولت آمریکا ی آمریکا حق حیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز (جمعه) در جریان گفت‌وگوی با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» که با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت به پکن سفر کرده است، اظهار داشت: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وانگ یی به آنتونی بلینکن گفت که «کشتی غول پیکر» روابط چین-آمریکا، متعادل و استوار شده بود، «اما عوامل منفی در رابطه ۲ کشور همچنان در حال ایجاد و افزایش است».

وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه روابط پکن-واشنگتن با اختلالات مختلفی مواجه است، تصریح کرد: حقوق توسعه مشروع چین بی‌جهت سرکوب شده است و منافع اصلی ما با چالش‌هایی مواجه است.

بلینکن پاسخ داد که برای پیشبرد دستور کار تعیین شده توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین هنگام دیدار آنها در سانفرانسیسکو در ماه نوامبر (آبان/آذر)، به «دیپلماسی فعال» نیاز است.

وی با اشاره اینکه «در تصمیم‌گیری ما هیچ جایگزینی برای دیپلماسی رودررو وجود ندارد»، اضافه کرد که می‌خواهد اطمینان حاصل کند چین و آمریکا در مورد زمینه‌هایی که با هم اختلاف دارند، حداقل برای جلوگیری از سوء تفاهم و اقدامات نسنجیده، تا حد امکان شفاف هستند.

بر اساس این گزارش، بلینکن قرار است چندین ساعت با وانگ یی پشت در‌های بسته در «مهمانخانه دولتی دیائویوتای» جلسه برگزار کند، زیرا طرفین تلاش می‌کنند با وجود دستور کار گسترده و پیچیده، پیشرفت در روابط ۲ کشور را حفظ کنند.

بلینکن اولین وزیر خارجه آمریکا است که در طول ۱۴ سال گذشته به شانگهای سفر می‌کند، وی سفر خود به چین را روز چهارشنبه از این شهر اقتصادی آغاز کرد.

روابط پکن و واشنگتن در سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی از جمله حادثه بالن‌های بدون سرنشین و دیدار مخفیانه تسای اینگ ون رهبر سابق تایوان در آمریکا همراه بوده است.

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می‌کند، بار‌ها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزار‌های کلیدی دیگر است.

این درحالی است که آمریکا و کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرد که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • به وقتِ بیداری
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین