Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@03:20:06 GMT

صنعا: سازمان ملل به جای کمک به یمن اشک تمساح می‌ریزد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۶۶۸۵

صنعا: سازمان ملل به جای کمک به یمن اشک تمساح می‌ریزد

وزیر بهداشت یمن گفت که اظهار دلسوزی نهادهای سازمان ملل نسبت به شیوع کرونا در یمن در شرایطی که نسبت به فجایع جنگ و محاصره این کشور بی تفاوت بودند، معنا ندارد.

به گزارش مشرق، وزیر بهداشت یمن با انتقاد از انفعال سازمان ملل در قبال اوضاع انسانی در یمن گفت که اظهار دلسوزی نهادهای سازمان ملل نسبت به شیوع کرونا در یمن در شرایطی که نسبت به فجایع جنگ و محاصره این کشور بی تفاوت بودند، معنا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«طه المتوکل» گفت:«مسئولیت سازمان ملل کمک به ملت‌هاست نه اینکه مثل کاری که برای یمن می‌کند، فقط اشک تمساح بریزد. ما از آنها می‌پرسیم به یمن چه کمکی کردید؟».

بیشتر بخوانید:

ناتوانی مسئولان عراق در کنترل کرونا آخرین آمار جهانی کرونا +جدول

به گزارش شبکه المسیره، المتوکل افزود:«سازمان ملل برای یمن پیش بینی بدترین فاجعه را در نتیجه شیوع کرونا می‌کند اما کشتار یمنی‌ها را در طول این پنج سال نادیده می‌گیرد و به گزارش‌ها از ابتدای جنگ و محاصره درباره اوضاع انسانی یمن توجهی نداشته است».

وزیر بهداشت یمن ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت و آذوقه برای یمنی‌ها توسط ائتلاف سعودی را موجب ایجاد بحرانی جدید برای بخش بهداشت و سلامت در یمن خواند و در این خصوص سازمان ملل را مسئول دانست.

وزیر بهداشت یمن که در نشست مشورتی بخش بهداشت در استان تعز با حضور استاندار این استان سخن می‌گفت تاکید کرد که تعز در سایه تجاوز محاصره و شیوع کرونا در مناطق اشغالی تعز در شرایط استثنایی به سر می‌برد.

او گفت: «در مناطق حضور ارتش و کمیته‌های مردمی در استان تعز شهروندان از خدمات بهداشتی مناسب و خوبی برخوردارند، اما مناطق اشغالی استان اوضاع خدمات رسانی در حوزه بهداشت فروپاشیده است».

المتوکل تاکید کرد: «در مناطق اشغالی تعز خبری از حاکمیت دولت نیست بلکه باندهایی دست به کشتار، غارت می‌زنند و حامی نیروهای اشغالگر هستند».

او تعداد مبتلایان به کرونا را در مناطق تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی بسیار کم‌تر از تعداد مبتلایان در سطح کل کشور دانست و گفت این در نتیجه تدابیر امنیتی و بهداشتی سختگیرانه‌ای است که اعمال شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم بهداشت یمن استان تعز صنعا یمن سازمان ملل ائتلاف سعودی ویروس کرونا آمار مبتلایان به کرونا شیوع کرونا تعز سازمان ملل وزیر بهداشت یمن سازمان ملل شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در ۷ سال اول زندگی او ایجاد می‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: کاهش شدت صرع در کودکان با مکمل‌های پروبیوتیک

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در ۷ سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن ۷ سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید. این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند.

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص کمبود دارو برای بیماران تالاسمی بیان کرد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تأمین کنیم. در زمینه داروی بیماری تالاسمی افزایش تولید داشته‌ایم ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که پزشک باید این را تشخیص دهد. کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تأمین خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درباره اهمیت تولید پانسمان برای بیماران پروانه‌ای خاطرنشان کرد: ما ابتدای دولت ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که این میزان هم‌اکنون به ۱۴۰۰ شرکت رسیده که به‌نوعی رکورد است. با حمایت دولت تعداد این شرکت‌ها باز هم افزایش خواهد داشت که یکی از دستاوردهای همین شرکت‌ها، تولید این پانسمان بوده است. البته این کار در مرحله پژوهشی است و امیدواریم به مرحله تجاری‌سازی برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229163 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان