Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طرح "هر خانه، یک پایگاه سلامت" به منظور اجتماعی کردن سلامت، از اول تیر ماه در این استان اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای این طرح ملی دارد، افزود: با استفاده از تجربیات حاصله در استان‌های پایلوت، امیدواریم این طرح با موفقیت در گیلان اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان داشت: در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، از هر خانوار یک فرد انتخاب می‌شود و به عنوان نماینده آن خانوار، در ۳ بعد پیشگیری، درمان و کمک‌های اولیه و بازتوانی تحت آموزش قرار می‌گیرد.

حیدرزاده هدف اصلی از اجرای این طرح را مشارکت مردم در سلامت خود عنوان کرد و گفت: مطالعات در دنیا نشان می‌دهد که مشارکت مردم، سلامت آنها را بیشتر تضمین می‌کند و آگاهی آنها در حوزه سلامت برای مراقبت از خود موثر خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، ضمن ارتقای سلامت، از بار بیماری‌ها، هزینه اضافی و رفت و آمد بیهوده به مراکز درمانی می‌کاهد، افزود: یکی از ضروری‌ترین و اصولی‌ترین کار‌هایی که کشور ما تجربه خوبی نیز در این خصوص دارد بهداشت برای همه، توسط خود مردم است و نقش مشارکت‌های اجتماعی در بهبود سلامت خود، بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجتماعی سازی سلامت در جهت مشارکت ساختارمند و فعال فرد، خانواده، جامعه و جلب مشارکت بین بخشی در تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم و جامعه را هدف کلی اجرای این طرح اعلام کرد.

حیدرزاده تغییر نگرش سفیران سلامت، پیشبرد اهداف از طریق آموزش‌های چهره به چهره و فضای مجازی، استفاده از افراد با ظرفیت پذیرش بهتر و ارائه مطالب به زبان همه فهم برای شهروندان را از جمله نکاتی دانست که در اجرای طرح ملی "هر خانه یک پایگاه سلامت" می‌تواند مفید و مثمرثمر باشد.

او با اشاره به اینکه تمام روستا‌های دارای خانه بهداشت، به عنوان شبکه گسترده سلامت در کشور محسوب می‌شوند، یادآور شد: با توجه به تغییرات در نوع بیماری‌ها و سطح سواد مردم و همچنین ورود به عصر اطلاعات و ضریب نفوذ اینترنت همه این موارد می‌توانند به عنوان یک فرصت مدنظر قرار گیرد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: به همین علت پرونده الکترونیکی پزشکی خانواده، نظام ارجاع و بازنگری بسته‌های خدمت از اولویت‌های مهم حوزه سلامت است و همواره تاکید می‌شود در کنار این اقدامات، دیدگاه هر خانه یک پایگاه سلامت می‌تواند، نقطه عطفی برای اجتماعی سازی سلامت باشد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایگاه سلامت اجرای طرح علوم پزشکی گیلان حوزه سلامت خانه یک پایگاه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست

دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پیامی ۱۵ اردیبهشت روز ماما را به فعالان این رشته تبریک گفت.

در این پیام آمده است: عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست که نبض حیات را در نوزاد متجلی می‌سازد و از جان مادر حفاظت می‌کند.

اکنون که سیاست‌های جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست نقش شما ماما به‌عنوان خط مقدم مراقبت‌های مادر و جنین و کلید سلامت خانواده بیش از هر زمان ارزشمند است.

همکاران ماما، همواره علم و تخصص را با عشق و ایثار، متعهدانه در راه اعتلای سلامت مادران و فرزندان این سرزمین نثار می کنند و برای تحقق این هدف، ذره ای از مسیر سبزی که در آن گام نهاده اند پا پس نکشیده اند و همچنان سربلند و پرافتخار با گام هایی استوار مشغول به خدمت رسانی هستند.

اینجانب فرارسیدن ‌روز ماما را به همه تلاشگران جامعه مامایی در مراکز درمانی و همچنین اساتید و دانشجویان گرانقدر فعال در این رشته در سطح کشور و استان بویژه در دانشگاه علوم پزشکی قم تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای همه شما عزیزان و خانواده های محترمتان سلامتی و بهروزی را خواهانم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند