Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهک تروریستی با نقض آتش بس در دشت الغاب دو شهرک مهم را به اشغال درآوردند اما در ادامه با ورود نیروهای تازه نفس معادلات تغییر کرد و نقره داغ شدند.

به گزارش مشرق، همزمان با ادامه اعزام نیروهای تازه نفس و انتقال تجهیزات نظامی سنگین به نزدیکی خطوط تماس با مناطق اشغالی جنوب غرب استان ادلب، گروهک های تروریستی حملات گسترده ای را علیه نیروهای ارتش سوریه ترتیب دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در شمال غرب سوریه دنبال می کند در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات عناصر تروریستی اشاره کرد و افزود: تروریست ها مستقر در محور جنوب غرب ادلب و شمال غرب حماه حملات را حدود ساعت ۳ ظهر روز دوشنبه (نوزدهم خردادماه) آغاز کردند.

این منبع میدانی تصریح کرد: گروهک های تروریستی از جمله «جراس الدین» حملات را از حومه شهرک های «العنکاوی و القاهره» در محور دشت الغاب از دو جهت و با ارسال عناصر و خودروهای انتحاری به سمت مواضع نیروهای سوری در شهرک های «طنجره (المناره) و الفطاطره» در شمال غرب حماه و جنوب غرب ادلب انجام دادند.

به گفته منابع این منبع میدانی، عناصر تروریستی از ارتفاعات جنوبی «الزاویه» به سمت منطقه گسیل داده شده بودند و نیروهای ارتش سوریه برای به حداقل رساندن تلفات به صورت موقت از این دو شهرک عقب نشینی کردند.

این منبع میدانی افزود: همزمان با حملات و درگیری ها،  جنگنده های روسی به پرواز درآمدند و مواضع گروهک های تروریستی را در جنوب غرب استان ادلب و شمال غرب حماه هدف قرار دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد آوردند.

جنگنده های روسی همراه با یگان های توپخانه و موشکی به شدت مواضع تروریست ها را در شهرک ها و روستاهای «قوقفین، العنکاوی، کفرعوید، الموزره، قلیدین، القاهره، الزقوم، الحلوبه، طنجره، الفطاطره، الفطیره، سفوهن و ...» هدف قرار دادند و خسارت های مالی و جانی زیادی به عناصر تکفیری مورد حمایت ترکیه وارد آوردند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای تازه نفس پس از اعزام به مناطق درگیری در گام نخست موفق شدند پیشروی تروریست ها را به طور کامل متوقف و در ادامه عملیات معکوسی را برای بازپس گیری و به کنترل درآوردن این دو شهرک آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین و گسترده توانستند شهرک های «طنجره و الفطاطره» را به طور کامل از اشغال خارج و پاکسازی کنند و تروریست ها را به سمت شهرک «العنکاوی» عقب برانند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

در جریان درگیری ها و بازپس گیری این دو شهرک، بیش از ۴۵ تن از عناصر تروریستی کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند و خسارت زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ یک تن از نیروهای سوری در این درگیری ها به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، همزمان با انجام عملیات معکوس نیروهای سوری که منجر به پاکسازی شهرک های «طنجره و الفطاطره» شد، خبرها حاکیست نیروهای تیپ قدس فلسطین در حال تقویت مواضع خود در محور جنوبی استان ادلب هستند.

گروهک های تروریستی با اشغال این دو شهرک قصد داشتند امنیت شهرک اشغالی العنکاوی (نقطه اتصال شهرک معره نعمان به شهر مهم و راهبردی جسرالشغور) را تامین کنند و نفوذ خود را در شمال غرب حماه و جنوب غرب ادلب افزایش دهند که ناکام ماندند و به نتیجه ای دست نیافتند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

اگر نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در محور جنوب غرب استان ادلب و شمال غرب استان حماه بتوانند شهرک «العنکاوی» را به همراه مناطق جنوبی و جنوب غربی منطقه «الزاویه» از جمله « «سفوهن، کفرعوید، فلیفل، حلوبی، کوه البراغیثی و ...» را از اشغال خارج کنند، علاوه بر تامین امنیت جنوب غرب استان ادلب، تروریست ها در شمال غرب استان حماه محاصره خواهند شد و کار آنان تمام شده محسوب می شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم ارتش سوریه تروریست های تکفیری استان ادلب ترکیه روسیه سوریه تحولات سوریه نقشه میدانی سوریه تحولات میدانی سوریه جنوب غرب استان ادلب گروهک های تروریستی نیروهای ارتش سوریه شمال غرب حماه منبع میدانی شمال غرب دو شهرک تروریست ها درگیری ها شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی شهرک‌های «مارون الرأس»، «یارون» و اطراف شهرک «حولا» در جنوب لبنان هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است