Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پس از تصمیم دولت برای واگذاری اموال دولتی در سال جاری و تمهیدات وزارت اقتصاد در این زمینه مبنی براینکه این سهام‌ها به شکل صندوق‌های واگذاری مالی (یکم) عرضه شوند، پذیره‌نویسی برای خرید این سهام از ۱۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شد که اولین صندوق آن مربوط به سهام بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و بیمه‌های البرز و اتکایی امین بود و نکته قابل توجه در این زمینه تخفیف ۲۰ درصدی و سقف خرید دو میلیون تومانی است که هر فرد با کد ملی خود می‌تواند از ۱۰ هزار تومان تا سقف دو میلیون تومان سهام دولتی خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اتمام ثبت‌نام برای خرید سهام دولتی، عده‌ای از مردم که به خرید این نوع سهام اقدام کرده بودند، در تماس با ایسنا از بلوکه شدن دو میلیون تومان اضافه از حساب کارگزاری خود، گلایه کردند که عباس معمارنژاد_معاون امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این زمینه ۱۳ روز پیش اینگونه توضیح داد که تمام اطلاعات بانک‌ها در زمینه خرید این سهام به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده شده و پس از پالایش و بررسی این اطلاعات، اگر فردی دو بار ثبت‌نام کرده باشد و مبلغ اضافی از آن فرد برداشت شده باشد، نهایتا تا ۱۰ روز دیگر به حساب آن‌ها برمی‌گردد.

اکنون با پایان ۱۰ روزی که از سوی معاون وزیر اقتصاد اعلام شده، درحالیکه مشکل برخی از مردم در زمینه اضافه برداشت در خرید سهام دولتی رفع شده اما همچنان عده‌ای دیگر با این مشکل سر می‌کنند که پیگیری‌های ایسنا از معاونت امور بانکی و بیمه‌ای وزارت اقتصاد برای مشخص شدن زمان بازگشت پول مردم به حسابشان بی‌پاسخ مانده است.

با این حساب، تاکنون خرید سهام دولتی که به گفته معاون وزیر اقتصاد عرضه آن در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مالی منفعت‌های زیادی برای مردم خواهد داشت، با اضافه برداشت از حساب مردم برای خرید آن، نه تنها فعلا این منغعت محقق نشده، بلکه مشکل‌ساز شده است.

زمان استرداد اضافه برداشت در خرید سهام دولتی کد خبر 519952 برچسب‌ها سهام بانک‌ها سهام شرکت‌ها

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سهام بانک ها سهام شرکت ها خرید سهام دولتی اضافه برداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در پی عملیات جهادی وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان استانی به دلیل بارندگی‌های اخیر استان خوزستان، صدها هزار تن گندم خریداری شده در این استان به انبارهای مسقف و سیلوهای سربسته سطح استان و سایر استان‌های منتقل شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «سید سعید راد» اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در استان خوزستان از بیستم فروردین آغاز شده و تا صبح جمعه (15 اردیبهشت) بیش از 855 هزار تُن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان‌داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله به‌کارگیری کامل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال گندم‌های خریداری شده استان خوزستان به انبارها و سیلوها اقدام شد.

وی گفت: 50 هزار تُن گندم در مراکز روباز باقی مانده بود که با پوشش‌دهی دقیق و چادرکشی سریع بر رویِ گندم‌ها اقدام شد.

راد با تاکید بر این که صیانت از گندم‌هایی که حاصل دسترنج کشاورزان است را وظیفه خود می‌دانیم و با استفاده از همه امکانات موجود، پایِ کار جمع‌آوری گندم‌های خریداری شده در استان خوزستان آمدیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو روز آینده، نسبت به انتقال گندم‌های باقی ‌مانده به انبارها و سیلوها اقدام کن

از سوی دیگر رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در طول سه روز بارندگی در استان، با استفاده از پوشش های پلاستیکی و برزنتی گندم موجود در مراکز خرید روباز پوشانده شد و از این جهت مردم نگران وارد شدن خسارت به محصول گندم موجود در مراکز خرید نباشند.

 وی گفت: در سال زراعی 1402-1403 ، 754 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفت .

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی در مرحله برداشت گندم به استان افزود: 864 هزار تن گندم از مزارع استان پیش از آغاز بارش ها برداشت شده بود که از این میزان 560 هزار تن گندم در مراکز خرید روباز انبار و بیش از یکصد هزار تن گندم نیز به سیلوها منتقل شده بود.
نبی پور اضافه کرد: با توجه به هشدارهایی که صادر شده بود جلسات متعددی با ارگان های مربوطه از جمله استانداری، سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل غله و بازرگانی، تعاون روستایی برگزار شد و با همکاری گمرک نیز کامیون های حمل کالا به سمت حمل محصول گندم جهت انتقال از مراکز روباز به مراکز مسقف سوق داده شد.
وی با بیان اینکه در کمتر از یک هفته 510 هزار تن گندم به مراکز مسقف انتقال داده شد تصریح کرد: مرکز خرید حمیدیه یکی از مراکز مهمی است که حدود 16 هزار تن گندم در آن انبار شده است .
نبی پور اظهار داشت: کمتر از 5 درصد از گندم های خریداری شده در مراکز خرید روباز باقی مانده که طی مدت امروز تا فردا به مراکز مسقف انتقال داده خواهد شد.
وی ادامه داد: در طول سه روز بارندگی با استفاده از پوشش های پلاستیکی و برزنتی گندم موجود در مراکز خرید روباز پوشانده شد و از این جهت مردم نگران وارد شدن خسارت به محصول گندم موجود در مراکز خرید نباشند.
نبی پور افزود: به حدود یکصد هزار هکتار از مزارعی که برداشت گندم در آنها صورت نگرفته بود خسارت بین 20 تا 70 درصدی با میانگین 40 درصد ناشی از ناشی از ورس، تگرگ ، آبگرفتگی و ... وارد شده است.
وی تصریح کرد: در روزهای آینده برآورد خسارات مزارع برداشت نشده که 50 درصد از کل مزارع گندم را تشکیل می دهد انجام خواهد شد.
نبی پور در پایان اظهار داشت: حدود 2800 کمباین در سال جاری برای برداشت محصول گندم در استان به کار گرفته شد که این میزان در سال گذشته 2200 دستگاه بود سرعت برداشت نیز نسبت به سال گذشته 20 درصد بیشتر بود که در نتیجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 250 هزار تن محصول بیشتر برداشت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد