Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ارشد روابط خارجی و سیاستگذاری امنیتی در اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف عملیات‌های نظامی در لیبی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزف بورل، نماینده ارشد روابط امور خارجی و سیاست امنیتی در اتحادیه اروپا و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و لوییجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا در بیانیه مشترکی به تحولات لیبی اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است:‌ در پی تعهدات سازنده برای متوقف کردن درگیری، از سرگیری گفت‌وگو و دستیابی به آتش‌بس در چارچوب کمیته نظامی مشترک ۵ + ۵ که در ۶ ژوئن در قاهره حاصل شد، نماینده عالی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه فرانسه، آلمان و ایتالیا از همه طرف‌های لیبی و بین‌المللی می‌خواهند تا براساس پیش‌نویس توافق نامه ۲۳ فوریه، کلیه عملیات‌های نظامی را بلافاصله متوقف کنند و مشارکت سازنده‌ای در مذاکرات ۵ + ۵ داشته باشند.

در این بیانیه همچنین تاکید شد: این تلاش‌ها باید باعث شود که همه طرفین به سرعت در چارچوب ۵ + ۵ توافق آتش‌بس داشته باشند، از جمله عقب‌نشینی کلیه نیروهای خارجی و مزدوران، جمع‌آوری تجهیزات نظامی از همه مناطق لیبی که با نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل تامین شدند و همچنین مشارکت سازنده‌ای در همه زمینه‌های گفت‌وگوی درون لیبیایی به رهبری سازمان ملل متحد داشته باشند تا زمینه‌ای برای توافق سیاسی جامع با توجه به پارامترهای توافق شده در برلین ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است

آفتاب‌‌نیوز :

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به اراضی اشغالی سفر کرده، روز چهارشنبه و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تنها مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس دانست و تاکید کرد این توافق هرچه سریع‌تر باید حاصل شود.

او در این راستا با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه مضاعف به فلسطینیان در غزه، گفت: «ما باید بر کسانی تمرکز کنیم که در این میدان نبرد ساخته دست حماس، رنج می‌کشند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت توافق اسرائیل و حماس برای آتش‌بس تاکید کرد و گفت: «حتی در این زمان دشوار هم ما مصمم به تحقق یک توافق آتش‌بس برای آزادی اسرا هستیم... جای هیچ تعلل و بهانه‌ای نیست؛ اکنون وقت (توافق) است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی