Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: سفر وزیر دارایی عراق به عربستان نیز بیشتر در حد کاغذ بازی نمی‌ماند و باید دید در آینده عربستان تا چه اندازه آمادگی همکاری با این کشور را خواهد داشت، لذا اصل قضیه در هاله‌ای از تردید است.

رضا میرابیان کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درباره سفر وزیر دارایی عراق به نمایندگی از نخست وزیر این کشور به عربستان سعودی و محور درخواست‌های اقتصادی عراق از عربستان گفت: نفس سفر و درخواست‌های عراق از عربستان هیچ کدام اجابت نشده و سعودی‌ها در شرایطی نیستند که بتوانند کمک اقتصادی به این کشور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قول‌های سعودی به عراق در گذشته گفت: همان طور که در گذشته قول‌های زیادی در زمان نخست وزیری حیدرالعبادی توسط سعودی‌ها به عراق داده شده بود و این رویه در زمان عادل عبدالمهدی نیز تکرار شده، اما هیچ کدام از یادداشت تفاهم‌ها به مرحله عمل و اجرا نرسید.
میرابیان افزود: حتی در گذشته سعودی سفیر خود را نیز از عراق احضار کرد براین اساس اخبار موجود حکایت از آن دارد که تنها مسئله مطرح شده در این سفر درخواست عراق در حوزه‌های مختلف و شنیدن عربستان بوده و تنها دستاورد این سفر ظاهرا بازگرداندن سفیر عربستان به عراق است.
این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه این برگشت سفیر اساسا مشکلی را مرتفع نخواهد کرد، گفت: براین اساس به نظر می‌رسد سعودی‌ها همچنان نسبت به آمدن به عراق و سرمایه گذاری در این کشور از طرفی مردد هستند و از طرف دیگر با شرایط فعلی اقتصادی عربستان که دچار کسری بودجه و کسری موازنه پرداخت‌ها و کاهش ذخایر ارزی هستند دورنمای روشنی برای کمک اقتصادی عربستان به عراق وجود ندارد.


وی افزود: از طرف دیگر سیاست خارجی و مبنای عراق ایجاد توازن در بین همه همسایگان است و این طور نیست که اگر عراق رابطه‌ای با عربستان و کویت برقرار کرد سایر کشور‌ها را کنار بگذارد.
میرابیان با اشاره به سعی عراق مبنی بر حفظ سیاست موازی خود در عرصه سیاست خارجی گفت: خبر‌ها حکایت از آن دارد که در سفر اخیر اردکانیان وزیر نیرو به عراق به منظور انعقاد قرارداد فروش گاز و برق ایران به این کشور آمریکایی‌ها از دولت مردان عراقی درخواست کردند که این سفر انجام نشود و در واقع عراق به سمت ایران نرود و به دنبال جایگزین برای تامین منابع گاز و برق خود باشد.
این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: البته عراقی‌ها رسما اعلام کردند که در حال حاضر نمی‌توانیم جایگزینی برای ایران پیدا کنیم و به گاز و برق این کشور نیازمندیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: براساس این روند سفر وزیر دارایی عراق به عربستان نیز بیشتر در حد کاغذ بازی نمی‌ماند و باید دید در آینده عربستان تا چه اندازه آمادگی همکاری با این کشور را خواهد داشت لذا اصل قضیه در هاله‌ای از تردید است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میرابیان عربستان مذاکره عراق ایران آمریکا سفر وزیر دارایی عراق کارشناس مسائل غرب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام

یوونتوس امیدوار است بتواند مدافع برزیلی خود را در فینال جام حذفی در اختیار داشته باشد.

طرفداری | دنیلو، مدافع برزیلی یوونتوس مدتی به دلیل مصدومیت همراه این تیم نخواهد بود.

با اعلام باشگاه یوونتوس، دنیلو که در جریان تساوی این تیم با رم دچار مصدومیت شد، از ناحیه همسترینگ پای چپ آسیب دیده است. در نتیجه این مدافع بازی یوونتوس مقابل سالرنیتانا در سری آ را به صورت قطعی از دست می دهد و حضور او در بازی چهارشنبه هفته آینده مقابل آتالانتا در فینال کوپا ایتالیا نیز در هاله ای از ابهام است.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است