Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه بجنورد با اشاره به اینکه مطالبه‌گری دانشجویان موجب افزایش آگاهی دانشجویان می‌شود، گفت: وجود دانشجویان مطالبه‌گر در جامعه، مثبت است و باید از ظرفیت دانشجویان مطالبه‌گر در تمام حوزه‌ها استفاده شود.

احمد محقر، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جوانان و دانشجویان با مطالبه‌گری، با مسئولیت اجتماعی آشنا می‌شوند، افزود: مطالبه‌گری برای نسل جوان موجب می‌شود که جوانان و دانشجویان نگاهی متفاوت به مسئولیت اجتماعی داشته باشند و تجربیات بسیاری به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه هرچه از دهه‌های انقلاب فاصله می‌گیریم میزان مطالبه‌گری دانشجویان نیز رو به کاهش می‌رود، تصریح کرد: روحیه مسئولیت‌پذیری و مطالبه‌گری در نسل جوان در دوران انقلاب اسلامی بیشتر بوده و همین مسئله نیز پیشرفت‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

محقر بیان کرد: اگر جامعه و مسئولان، خود را نسبت به مطالباتی که انجام می‌شود، مسئول بدانند و مطالبات به عنوان فرصتی مثبت تلقی شود، به طور قطع اثرات آن منعکس می‌شود و افرادی که مطالبه می‌کنند اشتیاق بیشتری نسبت به انجام مطالبات بعدی دارند.

وی با تاکید براینکه قدرت در اختیار مسئولان است، تصریح کرد: شخصی که مطالبه می‌کند دارای قدرت نیست و اگر مطالبه آن شخص مورد تقدیر قرار نگیرد، به طور قطع مطالبه وی تکرار نخواهد شد و از همین جهت باید مسئولان و بخش حاکمیتی توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند.

محقر تصریح کرد: زمانی که هزینه مطالبات افزایش پیدا کند، تعداد مطالبه‌گران کاهش پیدا می‌کند و این مسئله باید به صورت ویژه در جامعه مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه بجنورد بیان کرد: مسئولان باید سطحی برای مطالبات ایجاد نکنند و تحمل خود را برای شنیدن مطالبات افزایش دهند و تمام مطالبات را مطالبه‌ای مثبت تلقی کنند.

وی ادامه داد: اگر گفت‌وگو در جامعه رواج داشته باشد، مطالبه‌گری نیز به بلوغ می‌رسد و از کیفیت بالاتری برخوردار می‌شوند.

محقر با تاکید براینکه فضای دانشگاه برای مطالبه‌گری دانشجویان مساعد است، افزود: تمام توان خود را برای شنیدن مطالبات جوانان و دانشجویان به کار گرفته‌ایم و در انتخاب مدیران نیز تلاش کردیم از افرادی استفاده شود که سعه صدر بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی روحیه مطالبه گری دانشجو مسئولیت اجتماعی مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد

نماینده ولی فقیه در سپاه استان تهران با بیان اینکه هدف هفته عقیدتی سیاسی آشنایی جامعه با آثار شهید مطهری است گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی با محوریت آشنایی جامعه با افکار و عقاید ارزشمند شهید مطهری برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی معبودی صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تقارن روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی اظهار داشت: پایه‌های اصلی تفکر بسیج، سپاه و نیروهای مسلح مسائل اعتقادی است لذا ارتباط دائمی و مستمر پاسداران و بسیجیان با افکار شهید مطهری در اثبات افکار نیروهای مسلح در مسائل اعتقادی و اخلاقی کمک‌رسان خواهد بود که در این راستا 200 عنوان برنامه در شهرستان‌های استان تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: آشنایی جامعه با آثار کم‌نظیر و افکار بلند شهید مطهری دستاورد دیگر این ایام است زیرا که شهید مطهری افکار ارزشمندی دارد و اگر جوانان، بسیجیان و.. با افکار این اندیشمند گران‌قدر آشنایی پیدا کنند، در دفاع از انقلاب اسلامی مؤثرتر و محکم‌تر پیش خواهند رفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در ادامه گفت: شهید مطهری الگویی است که می‌تواند ما را از نظر فکری، علمی و رفتاری تأمین کند و پاسداران ما الگوی خود را عالمان آگاه قرار دهند و نام‌گذاری این هفته به علت تداعی مستمر این الگوی ارزشمند است.

معبودی تصریح کرد: از 7 تا 12 اردیبهشت به‌عنوان هفته عقیدتی سیاسی نام‌گذاری شده که برنامه‌های متنوعی با موضوع "شهید مطهری، خودسازی و تمدن سازی"، "شهید مطهری، تعلیم و تربیت و حقوق زنان"، شهید مطهری، مکتب انقلاب و بسیج"، شهید مطهری، عترت، قرآن و ولایت، "شهید مطهری، شهدا و ولایتمداری" و "شهید مطهری، معنویت، مهدویت و قدس شریف" برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این هفته مراسم مختلفی ازجمله اهدای گل به بارگاه امام خمینی (ره) و تجدیدعهد با بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در حرم حضرت امام (رض)، برگزاری نشست‌های حکمت مطهر با محوریت اندیشه شهید مطهری، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها و برگزاری حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت با محوریت اندیشه‌های شهید مطهری، تجلیل از مربیان تربیتی و بصیرتی استان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، تبیین آثار و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی است.

روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با تأکید بر اینکه یکی از اهداف هفته عقیدتی سیاسی آشنایی جامعه با آثار شهید مطهری است، در پایان خاطرنشان کرد: شهید مطهری در تمامی موضوعات اجتماعی افکار و عقاید ارزشمندی دارد که در این هفته برای شناساندن آن به مردم تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است