Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@07:37:23 GMT

قاضی فراری به سفارت ایران در آلمان نرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۷۷۳۷

قاضی فراری به سفارت ایران در آلمان نرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اکبر طبری‌پور و همدستانش روز یکشنبه ۱۸ خردادماه برگزار شد. در این جلسه از دادگاه نام یکی از قضات سابق دادسرای فرهنگ و رسانه هم به عنوان متهم ردیف نهم به چشم می‌خورد. بازپرس منصوری که پیش از این قرار بازداشت برای تعدادی از خبرنگاران ایفای نقش کرده بود، حالا خود در جایگاه متهمان یکی از مهم‌ترین پرونده‌های فساد قضایی کشور قرار گرفته و همین نکته، خبر بازداشت او را در صدر اخبار مربوط به پرونده طبری قرار داد و واکنش‌های فراوانی به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری قاضی است که ضمن دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه هم اکنون از کشور گریخته و متهم ردیف نهم پرونده فسادهای اکبر طبری شناخته می‌شود.

منصوری که در زمان وقوع جرایم به عنوان قاضی وقت اجرای لواسان فعالیت داشت، برای مشارکت در اقدامات غیرقانونی خود از حسن نجفی متهم ردیف دوم پرونده مبلغ ۵۰۰ هزار یورو به عنوان رشوه دریافت کرده است.

یک روز پس از برگزاری نخستین جلسه دادگاه طبری و ۲۱ متهم دیگر، سیدابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به دادستان کل‌ کشور و معاون بین‌الملل قوه قضاییه دستور داد که «استرداد متهمان متواری پرونده‎های مفاسد اقتصادی» را پیگیری کنند و ساعاتی پس از انتشار خبر این دستور رییس دستگاه قضایی، بازپرس منصوری با انتشار ویدیویی مدعی شد که برای دفاع از خود به ایران بازمی‌گردد. 

این بازپرس خبرساز در این ویدیو گفت که تنها چند روز پیش از صدور کیفرخواست، از اتهامات علیه خود مطلع شده و پس از آن، از وکیلش خواسته تا با مراجعه به دادگاه اعلام کند که با باز شدن مرزها به کشور بازمی‌گردد.

متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری، با بیان اینکه مرزها همچنان بسته‌اند و هر چه تلاش کرده نتوانسته مسیری برای بازگشت به کشور پیدا کند، گفته است که روز سه‌شنبه به سفارت جمهوری اسلامی مراجعه می‌کند تا مقدمات بازگشتش به ایران و متعاقبا حضور در جلسه بعدی دادگاه و دفاع از اتهامات وارده فراهم شود.

اگرچه منصوری در این ویدیو اشاره‌ای به علت و زمان خروجش از کشور نکرده و همچنین نگفته هم‌اکنون در کدام کشور خارجی ساکن است، اما برخی منابع خبری داخل کشور، از حضور بازپرس متهم در کشور آلمان خبر دادند. همچنین همزمان با روز برگزاری جلسه نخست دادگاه طبری، برخی کاربران توییتر نیز مدعی شدند که بازپرس غلامرضا منصوری در کلینیک دکتر سمیعی در شهر هانوفر آلمان بستری است.

همین مدعیات و البته ادعای شخص خبرساز نسبت به مراجعه به سفارت در روز سه‌شنبه، منجر به آن شد که موضوع را از طریق سفارت جمهوری اسلامی در آلمان پیگیری کنیم، اما بنا بر پیگیری‌ها از سفارت جمهوری اسلامی در آلمان، دست‌کم تا زمان نگارش این گزارش، غلامرضا منصوری به سفارت جمهوری اسلامی در این کشور اروپایی مراجعه نکرده است. 

یک منبع آگاه در این سفارتخانه گفته است که غلامرضا منصوری در طول دو روز گذشته نه به سفارت آمده و نه تماسی با آنها برقرار کرده است. 

بر این اساس و با توجه به اینکه ایران با هیچ‌یک از کشورهای اروپایی توافقنامه استرداد مجرمان ندارد، به نظر می‌رسد بازگرداندن متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری به این سادگی میسر نخواهد بود و درصورت عدم بازگشت خودخواسته این متهم به کشور، راهی برای بازگرداندن او وجود نخواهد داشت؛ مگر اینکه پلیس اینترپل در این رابطه اقدام کند.

کد خبر 520061 برچسب‌ها اکبر طبری مفاسد اقتصادی مالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اکبر طبری مفاسد اقتصادی مالی سفارت جمهوری اسلامی متهم ردیف نهم اکبر طبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منصوری: توهین به هواداران در شان فوتبال ایران نیست/ پرسپولیس می‌تواند به صدر بازگردد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: متاسفانه همیشه قبل و بعد از بازی سپاهان، مشکلاتی برای پرسپولیس به وجود آمده که امیدوارم مسئولان به این موضوع رسیدگی کنند.

به گزارش مشرق، محمد منصوری پیشکسوت پرسپولیس در خصوص تساوی سرخ‌پوشان پایتخت مقابل سپاهان اصفهان، اظهار داشت: بازی با سپاهان برای ما خیلی مهم بود که متاسفانه نتوانستیم به سه امتیاز دست پیدا کنیم. این ۳ امتیاز می‌توانست ما را به صدر جدول برگرداند، اما شک ندارم در بازی‌های آینده توان صدرنشینی را داریم و باید منتظر لغزش استقلال باشیم. امیدوارم بازیکنان در هفته‌های باقی‌مانده بیشترین تلاش خود را انجام دهند.

وی در مورد توهین‌هایی که بانوان هوادار پرسپولیس شد، گفت: قطعا باید با آن فرد برخورد شود چون به بانوان تیم پرسپولیس توهین کرده است. نمی‌دانم چرا باشگاه سپاهان این فرد را جزو کانون هواداران خود قبول نمی‌کند، چراکه تصاویر زیادی از او منتشر شده و این فرد در اتوبوس هواداران سپاهان بوده است. در نهایت باید با خاطیان برخورد شود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه آیا اوسمار ویرا برای فصل بعد در پرسپولیس می‌ماند، گفت: به عنوان هوادار و پیشکسوت پرسپولیس دوست دارم بماند، چون بازی‌های پرسپولیس در نیم فصل کاملا تغییر کرده است. امیدوارم مدیریت با اوسمار تمدید کند چون شک ندارم با حضور او می‌توانیم در آسیا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

منصوری در خصوص بازگشت علیرضا بیرانوند به ترکیب تیم، خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که او در این بازی مهم درون دروازه قرار گرفت و همه هواداران از این موضوع خیالشان راحت شد و امیدوارم دیگر شاهد مصدومیت بیرانوند نباشیم. خوشبختانه در بازی‌های بعدی هم حضور دارد و دروازه تیم را بیمه می‌کند.

وی در مورد اینکه آیا پرسپولیس در فصل بعد نیاز به جذب بازیکن دارد؟ تصریح کرد: ۱۰۰ درصد پرسپولیس نیاز به بازیکن دارد. خوشبختانه امیررضا رفیعی در این چند بازی عملکرد خوبی داشته و متاسفانه فقط در بازی آلومینیوم گل خورده است. با این حال، تیم نیاز به یک دروازه‌بان و یک دفاع وسط دارد تا برای فصل بعد به مشکل نخورد. امیدوارم مدیریت باشگاه بتواند خواسته‌های کادرفنی را برآورده کند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی آینده این تیم مقابل نساجی مازندران، گفت: درست است نساجی در این فصل نتایج ضعیفی به دست آورده، اما همیشه تیمی منسجم و دونده بوده و از زمانی که ساکت الهامی به این تیم برگشته، متحول شده است. امیدوارم پرسپولیس با تمام توان بازی کند و ۳ امتیاز را به دست آورد که بتوانیم به قهرمانی نزدیک شویم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • قاضی دهقانی: میزبانی از اعضای گروهک منافقین جرم محسوب می‌شود
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • منصوری: توهین به هواداران در شان فوتبال ایران نیست/ پرسپولیس می‌تواند به صدر بازگردد
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • دستگیری قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش
  • قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد