Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: با توجه به وضعیت کنونی استان هرمزگان که تمام مناطق آن از نظر گسترش ویروس کرونا قرمز است، به‌طورقطع روند افزایشی آمار مبتلایان به کووید ۱۹ تداوم خواهد داشت.

دکتر حسین فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: توزیع شهرستانی بیماران کووید ۱۹ نشان می‌دهد بیش از ۶۵ درصد مبتلایان در شهرستان بندرعباس شناسایی شده‌اند که به دلیل تراکم جمعیت در این شهرستان، احتمال انتقال ویروس و سرایت بیماری بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام شهرستان‌ها و نقاط استان هرمزگان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی استان هرمزگان که تمام مناطق آن از نظر گسترش ویروس کرونا قرمز است، به‌طورقطع آمار امروز بیشتر از روز گذشته خواهد بود و روند افزایشی ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اضافه کرد: آن چیزی که می‌تواند زنجیره انتقال بیماری را قطع کند این است که همه افراد توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی در پایان گفت: با کارهای ساده‌ای مانند شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و همچنین خودداری از سفرها و تردد غیرضروری می‌توان از سرایت بیماری جلوگیری کرد تا شاهد روند کاهشی آمار مبتلایان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان