Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@14:03:58 GMT

شروط دوحه برای مذاکره با کشورهای محاصره‌کننده قطر

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۷۹۷۵

شروط دوحه برای مذاکره با کشورهای محاصره‌کننده قطر

سفیر قطر در ترکیه تأکید کرد، هر طرح صلحی با کشورهای محاصره‌کننده دوحه، باید به لغو محاصره قطر منجر شود و بر اساس احترام به حاکمیت این کشور باشد و مانع از مداخله در امور داخلی شود.

به گزارش مشرق، «سالم مبارک آل شافی» سفیر قطر در ترکیه تأکید کرد که منطقه خاورمیانه در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند انسجام و همکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل شافی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که کشورهای محاصره‌کننده قطر، با اقدامات سازمان یافته در تلاش بودند که این کشور را به حاشیه برانند، آن را منزوی و متهم به حمایت از تروریسم کنند.

وی در عین حال گفت که قطر از هر گونه طرح صلح واقعی برای لغو این محاصره، استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: ریاض: دوحه روابط با تهران را کاهش دهد حمد بن جاسم: راه حل بحران در ریاض است

سفیر قطر همچنین تأکید کرد که هر طرح صلحی باید به لغو محاصره قطر منجر شود، به حاکمیت این کشور احترام بگذارد، مانع از مداخله در امور داخلی شود و بر اساس حقوق بین‌الملل و مساوات بین کشورها باشد.

آل شافی با تأکید بر اینکه «ما همیشه آماده گفت‌وگو و مذاکره بدون شرط هستیم»، تصریح کرد: «در هر طرحی باید این مسئله مد نظر قرار گیرد که کشور قطر نمی‌تواند بپذیرد که حاکمیتش نقض شود و هیچ گونه قیمومیت یا دیکته‌ای را از هیچ طرفی قبول نمی‌کند».

وی درباره احتمال خروج قطر از شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: «محاصره ظالمانه به اهداف خود دست نیافت، ولی اعتبار شورای همکاری خلیج [فارس] را زیر سؤال برد، ولی با این وجود ما همچنان پایبند این شورا هستیم که معنای خود را از دست داده است».

در ژوئیه سال ۲۰۱۷، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و تمامی گذرگاههای هوایی، دریایی و زمینی خود با این کشور را مسدود کردند.

کویت بارها تلاش کرده که بین این کشورها و قطر میانجیگری کند، ولی تا کنون موفق نشده است این کشورها را به وضعیت سابق بازگرداند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم قطر عربستان خلیج فارس منطقه خاورمیانه عربستان سعودی خلیج فارس تروریسم بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم

تعداد بازدید : 9 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش تابناک، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه با توجه به عدم ظرفیت مودم‌های داخلی پوشش گسترده فیبر نوری چگونه قرار است دنبال شود، پاسخ داد: تنها یک درصد از مودم‌های تولید داخل ظرفیت ساپورت فرکانس‌های ۵ و ۶ مگاهرتز را ندارند.  به عبارتی، تعداد کل مشترکانی که از این مودم‌ها استفاده می‌کنند، نهایت ۵۰۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در حال حاضر قرارداد‌هایی با شرکت‌های تولیدکننده مودم امضا شده است که در راستای ارتقا کیفیت مودم‌های تولیدی اقدام کنند و در صورتی که چنین روندی پیگیری نشود، برای رفع نیاز کشور واردات را از سر خواهیم گرفت، چون رضایت مردم در اولویت ماست.

زارع‌پور تصریح کرد: همچنین قرار است با دارندگان فیبر نوری قراردادی امضا شود که بر اساس آن بخشی از نیاز‌های کشور در سال ۱۴۰۳ تامین شود.

گفتنی است، مودم‌های بی‌کیفیت در کشور کم نیستند و اقدامات اینچنینی صرفا در راستای بهبود شرایط موجود است.  

دیگر خبرها

  • حمایت غرب از نسل‌کشی جدید اسرائیل/ حضور در انتخابات سهیم شدن در تعیین سرنوشت است
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل