Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز شامگاه سه شنبه در نشست با مدیران و اعضای کمپین‌های مردم نهاد مبارزه و پیشگیری از کرونا اظهار داشت: مهار نسبی کرونا در سقز در گرو مشارکت همدلانه مردم، احساس مسئولیت سازمان‌های مردم نهاد و کمپین‌های مردمی و مجموعه دستگاه‌های اجرایی، درمانی، نظامی و انتظامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمیان عنوان کرد: در هر برهه از زمان، مردم نقش اساسی در سازندگی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه برعهده داشته‌اند و در بحران ۱۱۰ روزه کرونا در شهرستان سقز نیز این نقش دو چندان خود را نشان داد.

وی عنوان کرد: شیوع کرونا با وجود اینکه باعث تعلیق روابط اجتماعی شد ولی به دلیل وجود این ظرفیت نیکوکاری در شهرستان سقز، حیات همبستگی اجتماعی میان مردم را افزایش داد.

وی با اذعان به اینکه، خدمت کردن با ناملایمات و سختی‌ها همراه است بیان داشت: بنده به عنوان فرماندار و تمام مسئولان به وظیفه قانونی خود عمل کردیم ولی اقدامات انجمن‌های مردم نهاد فراسوی آن است و در قالب وظیفه‌ای خودجوش بوده و خدمات آنان، ماندگار و جز افتخارات و باقیات صالحات آنان محسوب می‌شود.

فرماندار سقز ادامه داد: در آن شرایط حساس، قدم‌های شما کمپین‌های مردم نهاد که برای تأمین، حفظ ارتقای سلامت جامعه برداشته شد بر ذهن بیدار و قاموس ماندگار تاریخ نگاشته شده است.

وی از تلاش‌های یکایک اعضای کمپین‌ها که از زمان شیوع ویروس منحوس و مهاجم کرونا بدون هیچ چشم داشتی در راستای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی، تخصیص بخشی از کمک‌های جمع‌آوری شده به کادر درمان، همکاری با ادارات عمومی و دولتی، گندزدایی و اعلام هشدار به مردم جهت رعایت مسائل بهداشتی تلاش و کوشش کردند، قدردانی کرد.

فرماندار سقز ادامه داد: این اقدامات خداپسندانه شما در قالب تشکیل کمپین‌ها، پویش‌ها و تشکل‌های مردم نهاد قطعاً از مصادیق بارز آیه شریفه" تعاونو علی البر والتقوی" است و اجر و پاداش آن رضایت الهی و مردم است.

وی با اشاره به اینکه در برهه‌ای از زمان پایان کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی از سوی فرمانداری اعلام شد ادامه داد: این اقدام در راستای جلوگیری از سو استفاده برخی اندک از این وظیفه انسانی و خیرخواهانه بوده است.

وی بار دیگر در بین سخنانش با تقدیر و تشکر از حس مسئولیت و نوع دوستی کمپین‌های خودجوش مردمی، عنوان کرد: عدم دخالت در کار نهادهای مردم نهاد رویه کاری فرمانداری بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم در این نشست، جدال ۱۱۰ روزه کادر بهداشت و درمان و مردم سقز با کرونا را تشریح کرد و گفت: بدون حمایت‌های مردمی، کمپین‌های مردم نهاد، خیران و خیرینی که نخواستند نامشان اعلام شود گذر از بحران کرونا امکانپذیر نبود.

دکتر انور بهرامی افزود: تمام محدودیت‌های ایجاد شده در شهرستان سقز برای تغییر نگرش و آگاه سازی و کاهش فراگیری بیماری بوده است.

بهرامی همچنین با اشاره به آخرین آمار بستری‌ها در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز، آمارهای جدید کرونا در این شهرستان را نگران کننده خواند.

وی ادامه داد: کرونا جز مسری ترین بیماری‌ها است که برای ریشه کنی و درمان آن نیازمند ساخت واکسن است که تا ساخت و تجاری سازی آن یک و نیم سال زمان لازم است و بایستی با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند این زمان را سپری کنیم.

محمد برومند نماینده ۱۳ کمپین مردمی در هسته مرکزی هم با بیان کمبودها و ناملایمات بر سر راه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ضدعفونی اماکن، همت مردم و خیران را ستود.

وی با اینکه مردم شهرستان سقز از نظر اقتصادی از قشر متوسط به پایین هستند، جمع‌آوری مبالغ زیاد کمک نقدی و غیر نقدی را نشانه بالا بودن سرمایه اجتماعی مردم این دیار برشمرد.

وی به اقدامات از جمله؛ تهیه ماسک، راه اندازی تولیدی‌های تولید ماسک و روپوش، توزیع بسته‌های غذایی، ضدعفونی اماکن و آگاه سازی های مردمی از طریق و به همت اصحاب رسانه اشاره و تلاش تمامی طیف‌های شرکت کننده در این راستا را ستود.

تشکیل کمپین تبلیغ و آگاه سازی در اجتماعات، تشکیل هسته یا کمیته بحران مردمی، تقدیر و تشکر از روستاییان در ایام اوج کرونا، ناهماهنگی‌های اولیه، توزیع عادلانه بسته‌های غذایی و بهداشتی، شناسایی افراد نیازمند واقعی، تقویت روند اطلاع رسانی توسط نهادهای دولتی، توانمند سازی مردم، راه اندازی کارگاه کوچک ساخت ماسک و روپوش، از جمله دیگر مواردی بود که توسط نمایندگان کمپین‌های مردمی درباره آن بحث و گفتگو شد.

کد خبر 4945859

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان سقز ویروس کرونا سازمان مردم نهاد ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین ایلام گرگان آتش سوزی سالروز ارتحال امام خمینی آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره بیرجند یاسوج کمپین های مردم مردم نهاد شهرستان سقز کمپین ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟

عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران با حضور در «کارگاه ساختمانی ۳۰۰۰ مترمربعی» واقع در وسط پارک لاله، این عملیات شهرداری را «غیرقانونی»، «فاقد توجیه تخصصی» و «متضاد از هر نوع چارچوب فکری» عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مرتضی هادی جابری‌مقدم با ضبط یک ویدئو مقابل «حصارکشی وسط پارک‌لاله تهران»، گفت: هیچ منطقی از «ساخت و ساز با هر نوع کاربری» در پارک لاله تهران دفاع نمی‌کند. هر مترمربع از پارک لاله، بی‌نهایت برای تفریح و نشاط‌آفرینی مردم شهر تهران ارزش دارد و نباید این شکلی تلف شود.

او تاکید می‌کند، پارک لاله، حتی مسجد هم دارد و نیازی به ساخت و ساز نیست.

جابری‌مقدم، زمین پارک لاله را «قیمت‌دارترین دارایی شهر» توصیف کرد و خواستار توقف اقدام شهرداری شد.

۳۰۰۰مترمربع زمین وسط پارک لاله، معادل ۶ ساختمان مسکونی ۵ طبقه با مساحت ۱۹۰ مترمربع بنا در هر طبقه، وسعت دارد و از این منظر، «یک ساخت و ساز عظیم» در پارک لاله، در حال تدارک است.

واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز دربوستان لاله

عباس آخوندی، عضو کابینه دولت حسن روحانی درکانال تلگرامی اش در واکنش به حصار کشی پارک لاله نوشت : لطفا به این‌گزارش آقای دکتر مرتضی جابری مقدم استاد محترم شهرسازی دانشگاه تهران توجه کنید. واقعا نمی‌دانم چه از جان شهر و مردم می‌خواهند. چه لجاجتی با زندگی‌ مردم دارند. شگفت آنکه نهادهای دینی که آشکارا می‌بینند از نام دین چنین سوء استفاده می‌شود خاموشند.

نهادهای به‌اصطلاح اصول‌گرا معلوم نیست به چه اصلی وفادارند. دولت و وزارت راه و شهرسازی درباره این تخلفات آشکار از طرح جامع و تفصیلی و حقوق شهروندی مردم بی‌تفاوتند. قوه قضائیه نسبت به این‌گونه امور حساسیت خود را از دست داده‌ است.

چگونه اینان به خودشان اجازه می‌دهند در شهری که اغلب روزهای سال در وضعیت هوای ناسالم است، این‌گونه به تخریب پارک‌ها و قطع درختان دست یازند؟ شمایان از کجا آمده‌اید که زندگی مردم برایتان پشیزی ارزش ندارد؟

شورای شهر چه می‌کند؟ نهادهای مدنی کجایند؟ احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب چرا لب به اعتراض نمی‌گشایند؟ آیا نباید قدری آزادگی داشت و در برابر این تخلفات ایستادگی کرد؟ ما را چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد