Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کیامرث شیرخانی در نشست شورای معادن خراسان جنوبی افزود: ایمیدرو علاوه بر خراسان جنوبی در قالب ۴۱ پهنه در ۳۰ استان مشغول فعالیت اکتشاف است.  

وی اظهار داشت: مساحت این پهنه‌ها ۳۶۰ هزار کیلومتر مربع بوده که باید هر چه سریعتر بعد از معرفی محل‌های مستعد این پهنه‌ها آزاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اکتشاف طرح توانمندسازی بخش اکتشاف ایمیدرو ادامه داد: از محل ۳۲۸ هزار کیلومتر مربع که در حال حاضر کار اکتشافی تمام شده ۲۹۴ هزار کیلومتر مربع آزادسازی شده است و مابقی نیز به زودی آزادسازی خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت ایمیدر در اکتشاف پهنه‌های معدنی استان‌ها عنوان کرد: حاصل این کار معرفی محدودهای مستعد شده و تاکنون ۴۴۹ بلوک مستعد معرفی شده و ورود به مرحله بعدی نیازمند اخذ مجوز از وزارت صمت است تا بتوان وارد حیطه اکتشافات شویم.

شیرخانی گفت: از سال ۹۲ تاکنون ایمیدرو وارد کار اکتشاف پهنه‌ها شده اما بعد از مشخص شدن محدوده‌های مستعد ۵۰ درصد آن به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها برمی‌گردد تا در قالب فراخوان به بخش خصوصی واگذار شود.  

وی گفت: از سال ۹۲ تاکنون اکتشافات نوار مرزی خراسان جنوبی دنبال شده است.

مدیر اکتشاف طرح توانمندسازی بخش اکتشاف ایمیدرو ادامه داد: بعد از شناسایی، پی‌جویی مرحله اول و دوم، اکتشاف عمومی سپری شده و وارد فازهای دیگر شده‌ایم.

شیرخانی عنوان کرد: پهنه فردوس- قاین و لوت محدوده‌هایی هستند که ژئوفیزیک هوایی انجام و پهنه غربی هم ژئوفیزیک هوایی انجام شده است.

وی گفت: از مجموع ۲۵ محدوده نوار مرزی ۶ هزار کیلومتر مربع در محدوده ماهیرود کار فیزیکی آن در حال انجام بوده که پتانسیل این محدوده مس و آهن است.

شیرخانی با بیان این‌که مجوز پهباد از مشکلات این محدوده است افزود: مهمترین کارهای ایمیدرو در استان برداشت ژئوفیزیک هوایی بوده است.

مدیر اکتشاف طرح توانمندسازی بخش اکتشاف ایمیدرو با اشاره به گذشت هفت سال از شروع کار اکتشاف ایمیدرو در استان گفت: در این مدت پله‌های اکتشافی و فازهای آن تکمیل شده است.  

وی افزود: در مرحله اول ۲۵ محدوده معرفی شده است و در فازهای بعدی با توجه به پیشرفت اکتشاف بعضی از محدوده‌ها استعداد نداشتند لذا اکنون با سه محدوده کار می‌کنیم.  

شیرخانی عنوان کرد: مجموعه سه محدوده دارای پروانه در خراسان جنوبی حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع است اما در پهنه‌های لوت و فردوس- قاین با بلوک کار می‌کنیم که در فازهای مختلف اکتشاف شناسایی شده‌اند.

کد خبر 520073 برچسب‌ها استان خراسان جنوبی معدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی معدن هزار کیلومتر مربع ژئوفیزیک هوایی اکتشاف ایمیدرو خراسان جنوبی پهنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر

از دیروز سامانه بارشی مجدد در خراسان جنوبی فعال شده است و هواشناسی نیز هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته موجب وقوع سیل و بروز خسارت در برخی نقاط استان شده است.

در ادامه بیننده تصاویری از بارندگی در خراسان جنوبی باشید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • محدودیت تردد در محور چالوس اعمال شد
  • فیلم| طغیان رودخانه فصلی در قائنات خراسان جنوبی
  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت