Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قتل یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس آمریکا، دولت این کشور را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با چالش اختلاف‌های داخلی مواجه کرده است. تاریخ انتشار: 08:42 - 21 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۷۷۸۹ خبرگزاری میزان – ۱۵ روز از آغاز اعتراض‌ها و ناآرامی در آمریکا می‌گذرد و شهر‌های مختلف و البته عرصه سیاسی این کشور همچنان به دلیل اعتراض‌ها به خشونت پلیس و تبعیض نژادی ملتهب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه سوتا»، سبب برافروخته شدن آتش زیر خاکستر تبعیض نژادی در آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شد.  بیشتر بخوانید:  حمله شوکری پلیس به یک پلیس سیاه پوست دیگر

تظاهرات هزاران سوئیسی در اعتراض به نژادپرستی در آمریکا ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۰۸:۴۱

خیابان‌های «ژنو» روز گذشته شاهد حضور حدود ۱۰ هزار نفری معترضان به خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان بود.

اعمال محدودیت برخی تاکتیک‌های بازداشت برای پلیس در ۱۱ شهر آمریکا ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۰۸:۳۹

اعتراض‌ها به خشونت پلیس سبب شد تا در ۱۱ شهر مختلف این کشور محدودیت‌هایی برای پلیس در اعمال تاکتیک‌های بازداشت اجرایی شود.


این شهر‌ها عبارتند از: «فونیکس»، «لس آنجلس»، «ساکرامنتو»، «سن دیگو»، «بروارد کانتی»، «میامی»، «شیکاگو»، «مینیاپولیس»، «هیوستون»، «واشنگتن» و «نیویورک».

تصویب لایحه تغییر در ساختار پلیس واشنگتن ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۰۸:۲۵

شورای شهر «واشنگتن»، پایتخت آمریکا به اتفاق آرا لایحه تغییر در ساختار پلیس را تصویب کرد. براساس این لایحه، استفاده پلیس از گاز اشک آور و اسپری فلفل، استفاده از تاکتیک چوک هولدز و نیز گلوله‌های پلاستیکی و نارنجک‌های صوتی علیه معترضان ممنوع شد.


این ممنوعیت ۹۰ روزه بوده و می‌تواند تا ۲۲۵ روز تمدید شود. برای تصویب دائم این تغییرات، شورا باید با برگزاری جلسه علنی، موضوع را به رای بگذارد.

برگزاری مراسم خاکسپاری فلوید در هیوستون ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۰۸:۲۵ «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی که روز ۲۵ ماه مه (۵ خرداد) توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه سوتا» به قتل رسید، روز گذشته در «هیوستون» ایالت «تگزاس» برگزار شد.
قتل فلوید سبب بروز اعتراض‌های گسترده‌ای در آمریکا شد.       مشاوران ترامپ، وی را از اخراج اسپر منصرف کردند ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۰۸:۲۴ چند مقام آمریکایی می‌گویند: «اختلاف نظر میان ترامپ و اسپر در مورد استفاده از ارتش برای سرکوب معترضان، رییس جمهور آمریکا را تا مرز اخراج وزیر دفاع پیش برده بود، اما در نهایت مشاوران ترامپ و متحدانش در کنگره وی را از انجام این اقدام منصرف کردند.»
مخالفت «مارک اسپر» با تصمیم «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا مبنی بر استفاده از ارتش در سرکوب اعتراض‌ها به خشونت پلیس و تبعیض نژادی در این کشور در پی مرگ «جورج فلوید»، سبب خشم ترامپ شده بود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل آمریکا جورج فلوید جورج فلوید سیاه پوست اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد

به نقل از الجزیره، تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس بامداد چهارشنبه به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک و ۲ نفر را نیز بازداشت کرد.

از سوی دیگر خبر‌های رسانه‌ها حاکیست که پلیس شهر نیویورک نیز برای سرکوب اعتراضات دانشجویان و حامیان فلسطین، وارد دانشگاه کلمبیا شد.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس نیویورک سیتی وارد دانشگاه شده و معترضان نیمکت‌ها را مقابل ورودی‌های ساختمان قرار داده و دست‌های یکدیگر را گرفته و شعار‌هایی در حمایت از فلسطین سر دادند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که پلیس معترضان را بازداشت کرد.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا آن است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که گفتگو‌های سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی ادامه دارد، «متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم.»

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، کمپ‌های معترضان را منحل کرده و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روز‌ها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه» شده است، از معترضان حامی فلسطین خواسته بود متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد