Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:53:33 GMT

۶۳۰۰ معتاد متهاجر در مازندران دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۸۴۴۵

۶۳۰۰ معتاد متهاجر در مازندران دستگیر شدند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر استان گفت: در سال گذشته ۶۳۰۰ معتاد متهاجر در مازندران دستگیر شدند. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

احمد مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فساد اخلاقی مناطق حاد و بحرانی از آسیب‌های اجتماعی در کشور بوده که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اولویت این آسیب‌ها، مبارزه همه جانبه، قاطع و فراگیر با مواد مخدر از مطالبات اساسی مردم و نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جهان بیش از 800 نوع مواد مخدر و روانگردان وجود دارد و سالانه 199 هزار میلیارد تومان هزینه مواد مخدر می‌شود که می‌توانیم با کاهش این آسیب این هزینه‌ها را در حوزه فرهنگی و آموزش صرف کرد.

مظفری بیان کرد: بر اساس تحقیقات 60 درصد جمعیت جامعه از عوارض مصرف مواد مخدر آگاه نیستند که باید در بحث آگاهی‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق اقدام شود. همچنین سال گذشته  در بین 40 هزار دانش آموز در 800 مدرسه استان طرح یاریگران اجرا شد که امسال دو هزار مدرسه در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: مواد مخدر تهدید کننده امنیت و سلامت جامعه بوده که بیشتر زندانیان مربوط به جرائم مواد مخدر است که استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های طبقاتی فعال و بحث علمی کردن مبارزه با مواد مخدر با پژوهش اساتید در دستور کار قرار دارد.

گزارش| بلایی خانمان سوز به نام «اعتیاد»؛ دود مواد دخانی حاوی 7هزار ماده شیمیایی خطرناک استمراکز اقامتی ترک اعتیاد استان مرکزی فعال می‌شوندکمپ‌های ترک اعتیاد استان اردبیل عاری از شیوع بیماری کرونا است

این مسئول ادامه داد: باید بدانیم دشمن تلاش دارد سرباز جامعه را سربار جامعه کند باید حواسمان باشد و 60 دستگاهی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر سهم دارند اقدامات درست و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را انجام دهند.

وی گفت: متاسفانه کاهش سن و زنانه شدن اعتیاد  از دغدغه‌های دیگر جامعه است که باید تحقیقات پژوهشی و فعالیت تشکل‌های بانوان در این حوزه پررنگ‌تر شود.

مظفری افزود: طبق بررسی‌ها فقر و توسعه نیافتگی، تباهی خانواده‌ها، محرومیت مناطق حاشیه شهرها از عوامل گرایش به مواد مخدر بوده که باید با آکاهی بخشی و توانمندی افراد بتوانیم مدیریت کنیم که در این راستا با کمک رسانه‌ها باید نهضت مبارزه با مواد مخدر را فراگیر  و آموزش مهارت‌های زندگی و خطرات و مضرات مواد مخدر را به درستی اطلاع‌رسانی و تبیین کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران تصریح کرد: سال گذشته میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به سال 97 حدود 13 درصد رشد داشت و شش هزار و 308 نفر از معتادان متجاهر در این راستا دستگیر شدند.

انتهای پیام/ 681/ح

R41358/P/S6,74/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سنندج اظهار کرد: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد قابل احترام است، اما این نهاد‌ها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند.

مهدی رمضانی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تأکید کرد: در حوزه‌هایی که مشارکت مردم بوده موفق بوده ایم و یکی از حوزه‌های جدی که باید از آن استفاده شود، مبارزه با مواد مخدر است.

وی بر لزوم پیگیری شورای برنامه ریزی استان در بخش مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه ها، صنایع و معادن تاکید کرد و افزود: مسئولیت‌های اجتماعی باید در سر فصل‌های خود هزینه شود.

رمضانی ادامه داد: آموزش و پرورش با دعوت از اصحاب فکر و نظر سعی کند جامعه هدف خود را در زمینه آسیب‌های مواد مخدر آگاه کنند.

وی با تاکید بر غربالگری درست و هدفمند در کمپ‌های ترک اعتیاد، اظهار کرد: در حوزه ترک اعتیاد یک چرخه مالی معیوب وجود دارد و این باید اصلاح شود، ضمن اینکه مکانی جدا برای معتادان با بیماری خاص ایجاد شود.

۱۹۸ کیلوگرم موادمخدر در کردستان کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹۸ کیلوگرم موادمخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد رشد داشته است.
سردار لطف‌الله دارابی نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۲۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ۳ هزار و ۸۶۱ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه گذشته نیز ۲ هزار و ۵۶ معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری و تحویل کمپ‌ها شد، افزود: در سال‌جاری نیز ۲۷۶ معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری شدند.

دارابی یادآور شد: امسال تاکنون ۵۲۳ نفر در بحث توزیع مواد مخدر دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد