Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه آب رهاسازی شده سد سفیدرود در تمامی کانال‌های آبیاری این استان جریان دارد، گفت: آب بدون نوبت بندی برای آبیاری ۱۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان همچنان رهاسازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در صورتی که آب مصرفی بخش کشاورزی گیلان نیاز به نوبت بندی داشته باشد، بر اساس پایش شرایط در کمیته منابع و مصارف استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به رهاسازی بیش از یک میلیارد متر مکعب آب سد سفیدرود برای اراضی شالیزاری این استان از ۲۶ اسفند ماه تاکنون اظهار داشت: در این مدت یک میلیارد و ۳۸ میلیون متر مکعب آب برای اراضی شالیزاری گیلان رهاسازی و تحویل شبکه آبیاری و زهکشی سفیدرود شده است.

خرمی حجم آبگیری سد سفیدرود را تاکنون یک میلیارد متر مکعب عنوان و تصریح کرد: این حجم در سال گذشته یک میلیارد و ۳۰ میلیون متر مکعب بوده است.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است و در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را تامین می‌کند.

این سد مخزنی بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل قرار دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد مخزنی سد سفیدرود اراضی شالیزاری آب زراعی اراضی شالیزاری سد سفیدرود یک میلیارد هزار هکتار متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، گفت: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: بر اساس توافقات قبلی با هیئت حاکمه افقانستان قرار شد موضوع حقابه تالاب‌ها از بحث قراردادهای قبلی کاملا تفکیک و جدا شود.

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، افزود: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است.

رییس سازمان محیط زیست بیان داشت: اگر بتوانیم انحراف به سمت گوددره را مسدود کنیم وضعیت تالاب‌ها بهتر مناسب‌تر خواهد شد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان