Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ارجمند در جمع صنعتگران صنایع‌دستی استان زنجان در آیین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان صنایع‌دستی گفت: نخستین و بزرگ‌ترین هدف شهر جهانی ملیله برندسازی برای این شهر و تمام تولیدکنندگان ملیله است.
 
ارجمند افزود: ملیله دستاورد تمدنی شهر زنجان محسوب می‌شود و افزون بر رونق کسب‌وکار تولیدکنندگان، برپایی نمایشگاه‌هایی تخصصی و افزایش فروش این صنایع‌دستی، به حتم می‌تواند نتایج فرهنگی و اجتماعی قابل‌توجهی برای شهروندان زنجان به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگیزه دادن و تشویق مردم محلی و هویت بخشی به مردم شهر یکی از اساسی‌ترین اتفاقات این ثبت بود.

او بیان کرد: آموزش نقش مهمی در ارتقای جایگاه صنایع‌دستی و حفظ آن دارد و تلاش می‌کنیم طی سال‌های آینده نمایشگاه‌های صنایع‌دستی بیشتری را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار کنیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: طرح‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های بسیار ویژه‌ای را برای استقبال از هم‌وطنان و گردشگران پس از شکست بیماری کرونا برنامه‌ریزی کرده‌ایم، استفاده از ظرفیت‌ها برای انتخاب زنجان به‌عنوان شهر پیشرو در بین کشورهای عضو اکو، اجرای المان‌ها و احجام ملیله، برگزاری دوره‌های آموزشی ملیله، همکاری در نصب بنرهای ملیله در سطح شهر ازجمله اقدامات شهرداری در این زمینه محسوب می‌شود.

راه دراز صنایع دستی ایران تا شکوفایی

ارجمند گفت: ثبت یک شهر به‌عنوان شهر ملی یا جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان میراث ناملموس آن منطقه محسوب شده و گاهی حفاظت از هویت تاریخی و جغرافیایی یک هنر به‌شمار می‌رود.

او افزود:کسب عنوان جامع جهانی صنایع‌دستی برند باارزشی است که به گفته کارشناسان نیازمند تلاشی همه‌جانبه از سوی دستگاه‌های مختلف، مدیریت شهری و بخش خصوصی است و می‌توان با اتکا به آن بخش زیادی از مشکلات کشور را خصوصاً پیرامون صادرات، اشتغال‌زایی، ارزآوری و اشتغال‌زایی در شرایط تحریم و رونق تولید را رفع کرد.

ارجمند در جمع صنعتگران صنایع‌دستی افزود: توسعه صنایع‌دستی و معرفی شایسته آن‌ها در بازارهای بین‌المللی، ضمن فراهم کردن زمینه جذب گردشگران علاقه‌مند به حوزه صنایع‌دستی و رونق بازار این دست سازه‌های هنرمندانه، صنعت ِگردشگری کشور را تقویت می‌کند.  

او افزود: در بیلبوردهایی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی برای گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی موارد مهمی، چون معرفی هنرمندان، آثار، محتوا و شکل فاخر در نظر گرفته‌شده است و خوشبختانه نگاه متفاوت در بنرها و بیلبوردهای این حوزه، حاکی از آن است که مجموعه میراث فرهنگی همیشه به دنبال معرفی هنرمندان زنجانی در این عرصه بوده است.

کد خبر 520098 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان صنایع دستی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان صنایع دستی میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد