Web Analytics Made Easy - Statcounter

راننده تاکسی که علت رعایت نکردن فاصله اجتماعی راگران نکردن کرایه عنوان میکندومی گوید:«کرایه نفر سوم را پرداخت کن تا دو نفر سوار کنم»به جرات می توان گفت دلیل قرمزشدن زنگ خطر کرونای هرمزگان عدم رعایت این موارد باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ نهم خرداد ماه بود که آرزو باهو را به عنوان اولین شهید مدافع سلامت استان هرمزگان اعلام کردند، اکثر مسئولین شهادت این پرستار را تسلیت و مردم نیز خود را مسئول دانسته و در تمام شبکه های اجتماعی برایش سنگ تمام گذاشتند به گونه ای که حتی بنری در سطح شهر نیز برایش نصب کرده و نام و یادش را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ورود در شهر بندرعباس و سوار بر تاکسی های مسافربری درون شهری متوجه می شویم که نه خبری از فاصله گذاری اجتماعی، و نه در چهره و دست راننده ماسک و دستکشی است، این سوال برای همه مبهم است که چرا هر یک از ما خود را در چگونگی به شهادت رسیدن این پرستار بیمارستان کودکان بندرعباس مسئول نمی دانیم؟

جوان ۳۵ ساله ای که برای انجام کارهای اداری خود از تاکسی استفاده می کند در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: متاسفانه هنوز رانندگان تاکسی ۴ نفر سوار می کنند و مطالبه ای هم از طرف مردم صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: راننده ای که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کند و فقط کرایه برای او مهم است حس خوب را از انسان می گیرد.

جوان ۲۵ ساله ای دیگری نیز که برای انجام امورات خود چند روزی است که از تاکسی استفاده می کند گفت: با وجود کرونا هنوز هم صندلی های عقب خودرو را  سه نفر سوار می کنند، تا آنجایی که من دیدم همه اینگونه هستند.

وی افزود: از اینکه مردم خیلی عادی رفت و آمد می کنند و برایشان سلامتی دیگران و صدالبته خودشان مهم نیست، نگران کننده است.

خانم دیگر نیز که برای رفت و آمد از تاکسی استفاده می کند نظرش مشابه نفرات پیشین است و می گوید: تغییری در روند سوار کردن مسافر ندیده و مانند سابق است.

وی که نگران سلامت فرزندان خود است، خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا هرچه سریعتر زندگی به روال عادی خود برگردد.

یکی از رانندگان تاکسی  در شهر بندرعباس در مصاحبه با هرمز، علت رعایت نکردن فاصله اجتماعی را گران نکردن کرایه عنوان کرد و افزود: مسافران باید کرایه نفر سوم را پرداخت کنند تا دو نفر در صندلی عقب سوار کنیم و الا با توجه به گرانی سرسام آور دیگر کالاها و اجناس برای ما به صرفه نیست که بخواهیم با همان نرخ قبلی مسافر کمتر سوار کنیم.

به جرات می توان گفت دلیل قرمز شدن زنگ خطر کرونای هرمزگان دیگر مسئولین نیستند، بلکه هم اکنون همانجایی هستیم که مردم باید پاسخگو باشند.

در همین خصوص سعید حسینی پور رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس در مصاحبه با خبرگزاری ها اظهار کرد: توزیع ماسک و دستکش برای رانندگان از سوی سازمان اجرایی شده است و نگاه در این سازمان نگاه خدماتی است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس افزود: طبق مصوبه وزارت بهداشت در خصوص الزام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور، حفظ سلامت رانندگان و مسافران، در تاکسی‌های درون شهری حداکثر سه نفر مسافر و با احتساب راننده چهار سرنشین در نظر گرفته شده است و در همین راستا در صندلی عقب خودرو حمل و نقل عمومی بیش از دو مسافر و صندلی جلو بیش از یک مسافر مجاز به سوار شدن نیستند.

انتهای پیام/

 

   

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۶ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۴ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6092663 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • اجرای طرح سرکشی از تاکسی‌های شهرکرد
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • تاکسی بدون خط
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال