Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@01:25:59 GMT

گوترش نژاد پرستی را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۸۸۰۳

گوترش نژاد پرستی را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد نژادپرستی را فاجعه‌ای دانست که به طور آشکار در تناقض با منشور این سازمان است.

آنتونیو گوترش روز سه شنبه در نامه‌ای به کارکنان سازمان ملل متحد و نمایندگی کشورها گفت: موضع من در مورد نژادپرستی به طور کامل، روشن است؛ این فاجعه، منشور سازمان ملل را نقض می‌کند و پایه‌های ارزش‌های اصلی ما را متزلزل می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر روز، در کارهای خود در سراسر جهان تلاش می‌کنیم تا نقش خود را برای ارتقای دربرداری، عدالت، عزت و نبرد با نژادپرستی در همه مظاهر آن انجام دهیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: سازمان ملل دارای سابقه افتخارآمیز در مبارزه با نژادپرستی و انواع و اقسام تبعیض است. من به کارمندان سازمان ملل افتخار می‌کنم که نژادپرستی را محکوم و همبستگی خود را با قربانیان نفرت‌افکنی ابراز می‌کنند.

قتل نژادپرستانه جورج فلوید ۴۶ ساله سیاهپوست در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا که در ششم خرداد ماه توسط پلیس سفید پوست به وقوع پیوست، بار دیگر ضرورت مبارزه با نژادپرستی و نفرت‌افکنی را در جهان یادآور شد.

با گذشت ۱۴ روز از آن قتل، جهان همچنان شاهد تظاهرات ضدنژادپرستی و نابرابری است و این مساله در ایالات متحده آمریکا بیش از پیش ادامه دارد./ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت و انسجام میان قوا گفت: حل مشکلات کشور در گرو ارتباط تنگاتنگ و مستمر کمیسیون های تخصصی مجلس با مجموعه دولت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت سوار بر یک کشتی هستند و هر گونه تصمیم و عملکرد اشتباه به همه آسیب می زند.

وی افزود: هیچ کس مخالف انتقاد نیست تضارب آراء خوب است اما بر مبنای همدلی و وحدت و باید بدانیم که هر گونه اختلاف افکنی بین مردم و یا بین مسئولان و یا بین دستگاه ها بازی کردن در پازل دشمن و مخالف فرمایشات رهبری است.

یوسفی خاطرنشان کرد: باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که هر گونه اختلاف افکنی و ایجاد دودستگی در نهایت ناکارامدی دستگاه های مختلف و انباشت مشکلات مردم را در پی خواهد داشت، در نتیجه باید از هر گونه اختلاف افکنی و چند دستگی در کشور بپرهیزیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت در کنار هم می توانند مشکلات کشور را حل کنند و قطعا همراهی مجلس با دولت می تواند انجام امور را تسریع کند.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان در خطبه های نماز عید فتطر بر حفظ وحدت میان قوا و دستگاه های مختلف تأکید کردند و عنوان کردند که انتقاد خوب است اما باید ضمن بیان انتقادات از هر گونه تخریب تحت عناوین مختلف پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است