Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر نیرو گفت: اگر مدیریت مصرف اعمال نشود، با این روند و با این گرما، پیک مصرف ما از ۶۰ هزار مگاوات هم تجاوز می کند و ناچار به خاموشی برنامه ریزی شده خواهیم شد که ان شاالله به این نقطه نخواهیم رسید.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: پیک یا اوج بار به طور متوسط در ۱۰ سال قبل از سال گذشته، هر سال نسبت به تابستان سال قبل آن، حدود ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد رشد داشته است که از دو سال پیش با همکاری مردم در بخش‌های مختلف اعم از خانگی، صنعت و کشاورزی مدیریت مصرف آغاز شد؛ به نحوی که بتوانیم این اوج بار را بدون ایجاد خدشه برای تولید انرژی و عرضه آن کاهش دهیم. وی افزود: خوشبختانه در نخستین سال این تمرین، ۵.۲ درصد به ۲.۹۸ درصد کاهش یافت و پارسال رکورد بسیار دلچسبی داشتیم و اوج بار نسبت به سال قبل فقط یک درصد افزایش پیدا کرد.

اردکانیان اضافه کرد: سال گذشته با مدیریت مصرف توانستیم ۳ هزار و ۸۷۴  مگاوات اوج بار را کاهش دهیم و این سرمایه گذاری زیادی را به نفع صنعت برق کاهش داد که اگر می‌خواستیم این میزان اوج بار را داشته باشیم باید ۵ هزار مگاوات نیروگاه می‌ساختیم و رقم بسیار وسیعی از منابع باید صرف می‌شد.

وی گفت: اما امسال شرایط متفاوت است؛ هم گرما زودتر شروع شده و این گرما هم گرمای پایداری است و این اثر چشمگیری روی مصرف گذاشته است.

به گفته وزیر نیرو، چیزی حدود ۲۰ تا ۲۱ هزار مگاوات توان موجود صرف دستگاه‌های سرمایشی می‌شود و کرونا هم مزید بر علت است؛ به این معنا که به طور طبیعی خانه‌نشینی موجب استفاده بیشتر از این وسایل شده است.

وی افزود: پیش بینی ما این است با کمک مردم که اسم آنرا مدیریت مصرف می گذاریم، پیک مصرف برق امسال به ۵۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات برسد، یعنی آمادگی ما هم برای اینکه این مقدار را عرضه کنیم و خاموشی نداشته باشیم، در این حد است؛ اگر مدیریت مصرف اعمال نشود، با این روند و با این گرما، پیک مصرف ما از ۶۰ هزار مگاوات هم تجاوز می کند و ناچار به خاموشی برنامه ریزی شده خواهیم شد که ان شاالله به این نقطه نخواهیم رسید.

اردکانیان تصریح کرد: حساسیت نداشتن خاموشی و قطعی برق بویژه برای مناطق حساس، امسال به مراتب بیش از سال گذشته و سال‌های ماقبل آن است.

وزیر نیرو همچنین درباره مشکل تامین آب غیزانیه گفت: طبیعی است که وقتی موضوعی در این سطح مطرح می‌شود و افکار عمومی هم به درستی به آن توجه می‌کند، این کانون دقت و توجه همه می‌شود.

اردکانیان افزود: ما هم از این حداکثر استفاده مثبت را در جهت این توجه که هم تلاش خودمان باشیم و هم از کمک‌هایی که نیاز داریم بهره‌مند شویم که به کار سرعت دهیم.

وزیر نیرو گفت: مسئله آب روستایی مسئله تمام شده‌ای برای ما نیست، ما هنوز راه طی نشده‌ای در این زمینه داریم.

 وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از حیث خدمت‌رسانی چه در شهر و روستا و چه در آب و برق از نرم جهانی بسیار بالاتر است، در منطقه هم همینطور است و جزو بالاترین ارقام، حتی در مقایسه با قاره آسیا متوسط و قاره آفریقا و برخی کشورهای اروپایی هستیم.

اردکانیان گفت: یعنی تلاشی که فارغ از این دولت و آن دولت، در این چهار دهه در این دو عرصه انجام شده مثال‌زدنی و در دنیا قابل عرضه است.

وزیر نیرو یادآوری کرد: در سال ۵۷ فقط ۱۲ درصد جمعیت روستایی ما بهره مند از دسترسی به آب بوده است.

وی با اشاره به تعریف جهانی از دسترسی جمعیت روستایی به آب از نگاه سازمان جهانی بهداشت و یونیسف گفت: وقتی یک هموطن روستایی بتواند در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه به صورت پیاده‌روی به یکی از منابع آب دسترسی پیدا کند اعم از چاه یا منبع سطحی یا لوله‌کشی، از نظر این تعریف به عنوان جمعیت زیر پوشش و قابل دسترس شمرده می‌شود.

وی گفت: با این تعریف، ۸۲.۵  درصد جمعیت روستایی ما بهره‌مند هستند اما خودمان تعریف علی‌حده‌ای کردیم که عمدتا" از حدود سال ۹۳ به این طرف بوده است.

اردکانیان درباره مشکل تامین آب غیزانیه گفت: بخش اول مسئله غیزانیه حل شده و بخش کامل و دائم آن هم همانطور که اعلام شده تا پایان تابستان به انتها می‌رسد.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مدیریت مصرف هزار مگاوات وزیر نیرو اوج بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیرو‌های زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیسی تلگراف نوشت احتمالا نیرو‌های این کشور جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیرو‌های انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیر‌های بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد