Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی بسیاری از افراد به کروناویروس آلوده می‌شوند اما هیچ نشانه‌ای از بیماری در بدن آنان مشاهده نمی‌شود، اما برخی دیگر نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند و در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند. به همین دلیل توجه به تفاوت‌های فردی در شناسایی بیماران اورژانسی و پیشگیری از شدت بیماری تاثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ساینس، محققان دانشگاه شاریته ((Charité برلین از تکنیک‌های پیشرفته تحلیلی برای تعیین میزان پروتئین‌های مرتبط با شدت این بیماری در پلاسمای خون افراد استفاده کردند. در این تحقیق 31 فرد بهبودیافته از بیماری کووید-19 با میزان شدت متفاوت علایم این بیماری، شرکت کردند.

درمجموع 27 پروتئین موجود در خون با شدت این بیماری مرتبط بودند. این موارد شامل پروتئین‌هایی بودند که در کنترل التهاب و لخته شدن خون نقش دارند. به‌عنوان‌مثال عملکرد برخی  پروتئین‌ها بر روی اینترلوکین 6 بوده که با شدت بیماری همراه است.

این نشانگرهای زیستی در نمونه‌های گروه دیگری از شرکت‌کنندگان که شامل 17 بیمار مبتلا به کووید-19 بودند و یک گروه کنترل 15 نفری سالم نیز ارزیابی شدند تا ارتباط آنها با شدت بیماری تایید شود.

نتایج تحقیقات نشان داد، این پروتئین‌ها با موارد طبقه‌بندی اعلام‌شده سازمان بهداشت جهانی مطابقت دارند.

پروفسور دکتر مارکوس رالسر، مدیر انستیتوی بیوشیمیای شاریته و مدیر گروه موسسه فرانسیس کریک لندن  توضیح داد: نتایج این تحقیق در دو مورد کاربردی است.

در مرحله اول برای شناسایی بیماری و در مرحله دوم برای بررسی شدت بیماری در افراد مختلف و مدیریت آن مفید است. درواقع، هرچه پزشکان زودتر بیماران نیازمند به مراقبت‌های ویژه را شناسایی کنند، سریع‌تر می‌توانند از گزینه‌های درمانی موجود برای درمان موثر استفاده کنند.

به دلیل بروز علایم مختلف در افراد مدیریت این بیماری دشوار است، اما تشخیص روند آسیب‌شناسی این ویروس در بدن بیمار به‌صورت عینی موجب می‌شود پزشکان درمان مناسب برای نجات جان بیمار انتخاب کنند.

به همین دلیل شناسایی نشانگرهای زیستی در یک بیمار بسیار ارزشمند است و می‌تواند شرح دقیقی از پیشرفت بیماری بدون توجه به علایم آن ارائه کند.

در آینده نه‌چندان دور، آزمایش خون می‌تواند به یک ابزار معمول تشخیصی در بیمارستان برای شناسایی کووید-19 تبدیل شود. اگر بیمار دارای نشانگرهای خاص باشد، پزشک می‌تواند بلافاصله بیمار را به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل کند.

محققان قصد دارند تا روش تشخیص نشانگرهای زیستی خود را با تعداد بیشتری از بیماران تایید کنند.

نتایج این تحقیق در نشریه Cell منتشرشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس نشانگرهای زیستی شدت بیماری کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش سواد محیط زیستی به کودکان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، کارشناسان معتقدند کودکان با حضور در باغ وحش، می‌توانند از اهمیت حفظ محیط زیست برای زندگی درک بهتری داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کارشناسان معتقدند ارتقای سواد محیط زیستی کودکان می تواند به محیط سالم ایران آینده کمک کند.

دیگر خبرها

  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان