Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مشکوک جدا از سایرین امتحان می‌دهند، گفت: دانش‌آموزان عدم رعایت نکات بهداشتی را گزارش دهند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، خسرو ساکی با اشاره به اینکه امتحانات نهایی دانش‌آموزان از ۱۷ خرداد آغاز شده است، اظهار کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم و پیش دانشگاهی نظام قبلی برای ۶۶۰ هزار دانش‌آموز در ۶ هزار و ۷۸۰ حوزه اجرا آغاز شده است و تا ۱۶ تیر ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی گفت: از بین ۱۲ پایه تحصیلی امتحانات ۱۰ پایه به‌صورت غیرحضوری است و با اتکا به نظر حرفه‌ای معلم نمرات پایانی تعیین تکلیف می‌شود، اما در پایه نهم و دوازدهم به دلیل تأثیر نمرات در ادامه روند تحصیلی دانش‌آموزان امتحانات به صورت حضوری است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امتحانات پایه نهم هماهنگ برگزار نمی‌شود و به صورت مدرسه‌ای است یعنی شورای مدرسه با توجه به شرایط مدرسه درباره زمان برگزاری امتحانات، طراحی سؤالات و تصحیح اوراق تصمیم‌گیری می‌کند.

ساکی ادامه داد: در پایه دوازدهم امتحانات نهایی با سؤالات یکسان و در یک زمان در کل کشور برگزار می‌شود؛ دانش‌آموزان براساس رشته تحصیلی به دو گروه تقسیم شده‌اند، دانش‌آموزان گروه تجربی و ریاضی در روز‌های زوج و گروه انسانی و معارف اسلامی در روز‌های فرد در امتحانات شرکت می‌کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای پایه ۱۲ تمام پروتکل‌هایی که از ستاد ملی کرونا ابلاغ شده در حال اجراست، متذکر شد: اگر دانش‌آموزان درباره عدم رعایت نکات بهداشتی مشاهداتی دارند می‌توانند وارد پورتال مرکز سنجش یا سامانه شکایات وزارت آموزش و پرورش شوند و موارد را همراه با اسم حوزه امتحانی ثبت کنند.

وی بیان کرد: طبق پروتکل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی باید در حوزه‌های آزمون رعایت شود یعنی فاصله بین صندلی‌ها باید ۱.۸ تا ۲ متر باشد و اگر فاصله از این کمتر باشد نیاز به پیگیری دارد، دانش‌آموزانی که شکایات خود را ثبت می‌کنند به سرعت تیم‌های نظارتی از سوی مناطق آموزش و پرورش عازم حوزه اجرا می‌شوند و موضوع را بررسی می‌کنند و به مسئولان حوزه برای رعایت نکات بهداشتی تذکر داده می‌شود.

ساکی گفت: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تعداد حوزه‌های امتحانی را نسبت به سال قبل ۵۹ درصد افزایش دادیم همچنین ضدعفونی و گندزادیی تمام سطوح و صندلی‌ها با نظارت مراقبان بهداشت آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان هر روز پس از پایان امتحانات انجام می‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای غربالگری و اطمینان از سلامت دانش‌آموزان مراقبین بهداشت و سلامت در مبادی ورودی حوزه‌ها با استفاده از تب‌سنج دانش‌آموزان مشکوک به کرونا را شناسایی می‌کنند، عنوان کرد: این دانش‌آموزان به اتاق‌هایی که طراحی شده است هدایت می‌شوند و امتحانات آن‌ها مجزا از سایرین برگزار می‌شود همچنین برای روز‌های بعد ملزم می‌شوند تا به پزشک مراجعه و گواهی سلامت خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: آبخوری‌ها و مبادی ورودی حوزه‌های امتحانی مجهز به مواد ضدعفونی‌کننده دست برای دسترسی دانش‌آموزان است همچنین پوستر‌های آموزشی برای یادآوری رفتار‌های مناسب و پرهیز از رفتار‌های نادرست در سالن اجرا و مبادی ورودی نصب شده است.

ساکی بیان کرد: همه دانش‌آموزان ملزم به استفاده از ماسک هستند و اگر ماسک همراه نداشته باشند در حوزه امتحان برای ۱۰ درصد دانش‌آموزان ماسک تهیه شده است که در اختیارشان قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: فرم حضور و غیاب را حذف کرده‌ایم و فرم حضور و غیاب فردی طراحی شده است تا هر دانش‌آموز فقط حضور خود را ثبت کند و به مسئول حوزه امتحان تحویل دهد. همچنین دانش‌آموزان از آوردن وسایل اضافه که باید به میز امانات سپرده شود خودداری کنند، چون دست به دست کردن آن‌ها باعث انتقال ویروس کرونا می‌شود.

وی در پایان گفت: بعد از اتمام امتحان و جمع آوری اوراق، تا مدتی که ویروس حیات خود را از دست می‌دهد، اوراق نگه داری می‌شود و بعد در اختیار مصححان قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پروتکل بهداشتی آموزش و پرورش امتحان امتحان نهایی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و بزرگداشت روز معلم جمیله سادات میرهادی، یک معلم بازنشسته با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره آموزش رایگان به کودکان کار گفت: شرایط سختی بود که درس را به صورت فشرده آموزش ببینند.

میرهادی افزود: در دوران شیوع کرونا هم در فضای باز به دانش آموزان درس می‌دادم. وقتی به خانه برمی‌گشتم فکر می‌کردند جذامی هستم!

او همچنین یک خاطره جالب از آموزش به دانش آموزانی که کار می‌کنند نقل کرد و گفت: یکی از دانش آموزان در تعمیرگاه کار می‌کند و برای چند ساعتی از صاحب‌کارش وقت می‌گیرم تا بتوانم به او درس دهم.

مشروح این گفت و گو را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار