Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به تلاش برای تشکیل یک دبیرخانه دائمی به منظور بررسی توافق استراتژیک میان بغداد و واشنگتن تاکید کرد عراق در طول دوره‌های گذشته خسارت‌های فراوانی در نتیجه حضور نظامی آمریکا در این کشور متحمل شد. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الصباح عراق کمیته روابط خارجی در پارلمان عراق اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور درصدد تشکیل یک دبیرخانه‌ دائمی برای پیگیری توافق استراتژیک میان واشنگتن و بغداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مثنی امین» یکی از اعضای این کمیته اظهار داشت که کمیته مذکور طی هفته جاری برای شنیدن شرح جزئیات توافق استراتژیک میان عراق و آمریکا که از ژانویه 2009 وارد مرحله اجرا شد٬ میزبان نماینده وزارت خارجه بود. این توافق‌نامه بر اساس رویه‌های قانون اساسی در عراق و ایالات متحده به منظور همکاری در زمینه‌های مختلف سیاسی و دیپلماسی و دفاع و امنیت و فرهنگ و اقتصاد و انرژی و بهداشت و تکنولوژی و قانون و ...لازم‌الاجرا است.

«الفتح»: خروج نیروهای آمریکایی، هدف راهبردی ملت عراق استمشاور الکاظمی: گفت‌وگوهای راهبردی عراق و آمریکا روز پنجشنبه آغاز می‌شود

امین اضافه کرد که عراق در طول دوره‌های گذشته با وجود خسارت‌های فراوانی که بر اثر حضور نظامی آمریکا در این کشور متحمل شد٬ هیچ بهره ای از توافق مذکور نبرده و موفقیت مذاکرات میان بغداد و واشنگتن و استفاده عراق از این توافق بستگی به میزان توانایی ما در پیگیری و احقاق حقوقمان و امتیازات آن دارد.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار آمریکا اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت گرفتن اجرای طرح‌های مرزی در خداآفرین

 رحمتی در بازید از طرح‌های مرزی و بین‌المللی شهرستان خداآفرین گفت: سد قیزقلعه‌سی یکی از افتخارات بزرگ مهندسان داخلی است که با اتکا به دانش و فن‌آوری بومی کشور ساخته شده و آماده بهره‌برداری است و سالانه ۲ میلیارد مترمکعب آب مرزی از طریق این سد تنظیم‌ و برای تامین آب حدود ۹ هزار هکتار از اراضی پایاب در اختیار کشاورزان عزیز قرار می‌گیرد.

وی ایجاد کریدور ارس پایانه مرزی آق‌بند را نشانه نگاه راهبردی دولت به شهرستان مرزی خداآفرین دانست و گفت: اجرای این طرح افزون بر توسعه و پیشرفت این منطقه به‌ویژه در حوزه گردشگری، ترانزیت و اشتغال زمینه رشد و رونق منطقه آزاد ارس مرکز خداآفرین را نیز فراهم خواهد کرد.

رحمتی با اشاره به اینکه ساخت ۱۰۷ کیلومتر مسیر راهبردی کریدور ارس از مطالبات مردم و رئیس جمهور است اضافه کرد: با برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی قسمت قابل توجه این طرح در کمترین زمان و تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • یحیی تکذیب کرد: پای تعهدنامه در میان نیست!
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • سرعت گرفتن اجرای طرح‌های مرزی در خداآفرین