Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انتشار جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، دانشگاه "هاروارد" برای نهمین سال متوالی رتبه نخست جهان را از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا، "مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان"(CWUR) به تازگی رتبه‌بندی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ دانشگاه‌های سراسر دنیا را منتشر کرده است که دانشگاه "هاروارد" توانست برای نهمین سال متوالی عنوان بهترین دانشگاه جهان را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رتبه‌بندی "CWUR"، بزرگترین رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان را ارائه می‌دهد که بر اساس چهار شاخص اولیه این رتبه‌بندی انجام شده است.

این شاخص‌ها شامل کیفیت آموزش(۲۵ درصد)، اشتغال فارغ‌التحصیلان(۲۵ درصد)، کیفیت دانشکده(۱۰ درصد) و عملکرد تحقیقی(۴۰ درصد که شامل کیفیت نشریات و نتایج تحقیقات می‌شود).

بر این اساس ۱۰ دانشگاه برتر دنیا از نظر رتبه‌بندی "CWUR" به شرح ذیل است:

۱- دانشگاه "هاروارد"(Harvard)

۲- "موسسه فناوری ماساچوست"(MIT)

۳- دانشگاه "استنفورد"(Stanford)

۴- دانشگاه "کمبریج"(Cambridge)

۵- دانشگاه "آکسفورد"(Oxford)

۶- دانشگاه "کلمبیا"(Columbia)

۷- دانشگاه "پرینستون"(Princeton)

۸- دانشگاه "پنسیلوانیا"(Pennsylvania)

۹- دانشگاه "شیکاگو"(Chicago)

۱۰- دانشگاه "ییل"(Yale)

طی ۹ سال اخیر دانشگاه‌های آمریکایی در تجزیه و تحلیل سالانه این رتبه‌بندی برترین‌های جهان بوده‌اند.

با این حال به نظر می‌رسد شرایط به وجود آمده در فضای آموزشی سراسر جهان که به دلیل شیوع "کرونا ویروس" اتفاق افتاده است، دانشگاه‌های این کشور را در مقایسه با دیگر کشورهای جهان دچار تزلزل خواهد کرد.

در این رتبه‌بندی تنها ۱۶ دانشگاه آمریکایی در جایگاه خود نسبت به سال گذشته ارتقا داشته‌اند. این در حالی است که ۲۹ کالج سقوط کرده و شش دانشگاه دیگر در همان جایگاه سال گذشته متوقف شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه هاروارد دانشگاه های جهان رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود

دویست و شصت و دومین جلسه از کلاس مجردهای حجت‌الاسلام شهاب مرادی به دعوت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در پردیس مرکزی دانشگاه تهران تشکیل خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۹۰ و اولین جلسات تاکنون، جلسات کلاس مجردها به همت شهاب مرادی به صورت کاملاً رایگان برگزار می‌شود. این جلسات همیشه ویژه اعضاء است اما در این جلسه، شرکت عموم دانشجویان در «کلاس مجردها» آزاد است. 

این جلسه مهمان-آزاد از کلاس مجردها فردا یکشنبه (۹اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

آخرین جلسه کلاس مجردها که در دانشگاه تهران برگزار شد، برمی‌گردد به تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ که از آن تاریخ ۶۰ ماه می‌گذرد.

«کلاس مجردها» عنوان اختصاصی سلسله جلساتی آموزشی با رویکرد تربیتی-مشاوره‌ای به ابتکار حجت‌الاسلام شهاب مرادی است که می‌توان آن را در قالب کرسی‌های آزاداندیشی تعریف کرد. این کلاس که با استقبال چشمگیری از سوی دانشجویان و نخبگان شهر تهران رو به رو شده، گفتگومحور است و بر پایه تعامل استاد و دانشجو اداره می‌شود.

اغلب مباحث آن پیرامون سبک زندگی اسلامی-ایرانی، تفکر نقاد، و پاسخ به پرسش‌های دانشجویان است که به ابتکار و همت این روحانی نام آشنا و پرتلاش در بیرون از دانشگاه پا گرفته است و تا به حال ۱۳ دوره و جمعا ۲۶۱ جلسه چندساعته را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

تجربه این کلاس نشان می‌دهد اگر جوانان حس کنند یک عالم  با مهربانی و دلسوزی برای آنها وقت می‌گذارد و آنها را باور دارد، آنها هم برای تقویت و ماندگاری این رابطه محترمانه متقابل تلاش خواهند کرد.

قسمت‌های کوتاهی از کلاس مجردها پس از اذان مغرب از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت