Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۵ از انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از آتش سوزی احتمالی در فضاهای سبز و بوستانهای منطقه همزمان با آغاز فصل گرما خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، «نادر لطفی» با اعلام مطلب فوق گفت: این معاونت همچون سالهای گذشته همزمان با شروع فصل تابستان، افزایش گرما و بروز حوادثی متعدد آتش سوزی در فضاهای سبز و بوستانها، اقدامات پیشگیرانه ای را به منظور جلوگیری از هر گونه حوادث در 132 بوستان این منطقه انجام داده است

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ به رشد بی سابقه گیاهان خودرو به دلیل بارندگی های مطلوب امسال اشاره کرد و گفت:  ابتدا کارگروهی به منظور تعامل و همکاری ادارات در این معاونت تشکیل و تدابیر لازم پیشگیرانه آتش سوزی با توجه به ظرفیتهای انسانی و تجهیزاتی تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی حذف علف های هرز و حاشیه زنی به صورت مکانیزه، جمع آوری فلس سوزنی برگ ها، حذف سرشاخه خشک، جمع آوری ضایعات فضای سبز و آموزش بیش از هزار و 45 نفر از پرسنل فضای سبز  برای حذف و جمع آوری هرچه سريع تر علف هاي خشك به خصوص در محدوده هاي بحراني و مستعد را از جمله اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون برشمرد.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به استقرار 38گشت موتوری به منظور نظارت مستمر از بوستان ها افزود: استقرار و باز بيني بیش از 13 مخزن ثابت و 17 مخزن سیار آب در کنار اقداماتی همچون نصب بنر های اطلاع رسانی در بوستان های منطقه از دیگر تدابیر پیشگیری اداره فضای سبز منطقه در پیشگیری از حوادث احتمالی است.

برپایه این گزارش؛ منطقه 15 با برخورداری از بوستان جنگلی توسکا با مساحتی در حدود 983 هزار و 530 متر مربع و سه عرصه جنگل کاری بی بی شهربانو ، غنی آباد و مسگر آباد به مجموع مساحت 581 هکتار، از مناطق مطلوب و سرآمد شهر تهران در بحث سرانه فضای سبز در بین سایر مناطق است.


 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: آتش سوزی درخت پارک فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره مبارزه با آفت سفیدبالک توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا،‌ علی محمد مختاری اظهار کرد: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست محیطی در این کلان شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می کند.

وی افزود:  آفات و بیماریها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل می توانند سالانه خسارت جبران ناپذیری را وارد سازند. از این رو یکی از مسائل پر اهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماریها است که یکی از چالش های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است. سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط زیست و درختان در برابر آفات و بیماریهای موجود ، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماریها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماری‌ها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط زیست مضر نباشد.

وی با تاکید بر اینکه سال های اخیر به دلیل افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان های سرد تا حد زیادی بیماری های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، ادامه داد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک ها، شانکرها و آفاتی همانند سفید بالک، سوسک برگ خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوبخوار و پوستخوار، شته و.... در این کلان شهر شیوع یافته اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار میگیرند.

مختاری در ادامه برخی از آفات و بیماریهای شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفید بالک ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگبرگها گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه مکیده و از خود ماده چسبناک عسلک بجا می گذارند.

بنا براعلام سایت شهر، وی درخصوص روش‌های مبارزه با سفید بالک‌ها هم تصریح کرد: این کار دو روش دارد؛ مکانیکی و زراعی و از طریق پایش مستمر با نصب کارت و نوارهای زرد، آبشویی مستمر و منظم، روغن پاشی بهاره، حذف و امحاء پاجوش‌ها و تنه جوش ها و سرشاخه های آلوده، تغذیه و کوددهی و مواردی از این دست انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران