Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان از امضاء تفاهم نامه همکاری مابین صندوق ملی محیط زیست کشور و استانداری کرمان در هفته محیط زیست خبر داد.
به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کرمان مسعود شهسواری رئیس هیئت مدیره صندوق ملی محیط زیست صبح امروز در دیدار با محمدجواد فدایی استاندار کرمان با بیان اینکه محیط زیست سازمان حاکمیتی با وظایف مشخص است اظهار داشت: متاسفانه با اتفاقاتی که در 10 سال گذشته افتاده عملا نه مسائل محیط زیست در کشور برطرف شده و نه تولیدکنندگان راضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه صندوق ملی محیط زیست با الهام از دیگر کشورها در کشور ما تشکیل شده است افزود: هدف از تشکیل این صندوق این است که مباحث اجرایی و اقتصادی در کنار سازمان محیط زیستی دولت باشند.
رئیس هیئت مدیره صندوق ملی محیط زیست با بیان اینکه در صندوق ملی محیط زیست اساسنامه تعریف شده و این اساسنامه تسهیلگر است و مباحث ملی را دنبال می‌کند گفت: هفت نفر از وزرا در این صندوق عضو هستند.
وی با ابراز اینکه اساسنامه صندوق به ما اجازه می‌دهد که صندوق ملی محیط زیست کمک بگیرد افزود: صندوق ملی محیط زیست فقط می‌تواند این کمک‌ها را در بحث محیط زیستی هزینه کند.
شهسواری با اشاره به اهداف صندوق ملی محیط زیست در استان کرمان گفت: پیشنهاد ما این است که حمایت و کمک‌های دریافتی این صندوق در استان در خود استان هزینه شود و چرخش مالی در صندوق استانی در خود استان باشد.
وی با عنوان اینکه در هفته محیط زیست قرار داریم و شعار امسال هفته محیط زیست در کشور "جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران" است یادآور شد: استانداران کرمان در 40 سال گذشته همواره در زمینه توسعه حامی محیط زیست بودند.
رئیس هیئت مدیره صندوق ملی محیط زیست با اشاره به اینکه بحث پسماندهای صنعتی در کشور تعطیل مانده است گفت: شهرک‌های صنعتی باید ایجاد شده و پسماندهای حوزه صنعت و معدن باید بازیافت شود.
وی با اشاره به اهمیت احداث سایت پسماندهای صنعتی در کشور بیان کرد: این کار هم اشتغال‌زایی به‌دنبال داشته و هم می‌توان این پسماندها را تبدیل به تولیدات جدید غیرآلاینده و قابل مصرف کرد.
شهسواری با بیان اینکه احداث سایت پسماندهای صنعتی جاذبه سرمایه‌گذاری و توجیه اقتصادی دارد گفت: احداث سایت پسماندهای صنعتی را در یزد و آذربایجان آغاز کردیم و به‌دلیل ظرفیت بالای استان کرمان در بخش صنعت و معدن زمینه همکاری در بحث پسماندهای صنعتی در این استان وجود دارد.
مرجان شاکری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه اهداف محیط زیست حفاظت از سلامت عمومی مردم است اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست ظرفیت مناسبی برای پیشبرد اهداف محیط زیست در کشور است.
وی با اشاره به اینکه صندوق ملی محیط زیست در راستای کمک به تحقق اهداف زیست محیطی و حل مشکلات این حوزه تشکیل شده است گفت: کارهای خوبی در استان کرمان در سال گذشته برای جلب مشارکت‌های صندوق ملی محیط زیست انجام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با عنوان اینکه در استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد تا از این صندوق استفاده کنیم افزود: سال گذشته ساختمانی در شهرستان منوجان برای استفاده محیط زیست خریداری شد که از ظرفیت صندوق ملی محیط زیست استفاده شده است.
وی با بیان اینکه امسال مقرر شد تا از محل آلایندگی صنایع درصدی به حساب صندوق ملی محیط زیست کشور و در راستای اهداف زیست محیطی واریز شود گفت: می‌توان از این ظرفیت برای توسعه و اشتغال استان بهره‌گیری کنیم که یک ظرفیت قانونی است.
شاکری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه احداث سایت پسماندهای صنعتی جنوب‌شرق کشور در کرمان گفت: محل پیشنهادی در کریدور سه استان کرمان، هرمزگان و فارس است.
وی با عنوان اینکه با اجرای این طرح، محیط زیست نیز سهم اندکی در اشتغال‌زایی استان دارد افزود: محیط زیست هرگز مخالف توسعه نیست و سعی می‌کنیم به توسعه استان کمک کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال هفته محیط زیست "جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران" است گفت: هدف ما این است که به جهش تولید کمک کرده و از همه ظرفیت‌های قانونی در این راستا استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه نخستین مرکز آموزش محیط‌بانی جنوب‌شرق کشور در استان کرمان احداث می‌شود افزود: زمین این مرکز در محور گردشگری هفت باغ علوی در نظر گرفته شده که امروز واگذار می‌شود.
در پایان محمدجواد فدایی استاندار کرمان در این دیدار با اشاره به اینکه توسعه در استان نباید متوقف شود اظهار داشت: واحد بازیافت زباله در جیرفت هشت سال به‌دنبال مجوز از محیط زیست است که امیدواریم به‌زودی این مشکل برطرف شود.
وی با بیان اینکه در استان کرمان توسعه باید پایدار بوده و با ملاحظات زیست محیطی انجام شود گفت: برای محیط زیست اهمیت قائل هستیم اما توسعه هم نباید متوقف شود.
سایت پسماندهای صنعتی جنوب‌شرق کشور در استان کرمان احداث می‌استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید راه حل‌هایی ارائه شود که بدون آسیب به محیط زیست، توسعه هم اتفاق بیافتد افزود: این مسائل نیاز به علم، تکنولوژی و قدرت کارشناسی بیشتری دارد تا حفظ محیط زیست و توسعه در کنار هم اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به تعامل خوبی که در استان با محیط زیست وجود دارد و مدیرکل محیط زیست استان نیز همکاری داشته و با نظرات کارشناسی به اهمیت توسعه و ایجاد اشتغال در استان نیز توجه دارد تصریح کرد: به‌دنبال آن هستیم تا در استان کرمان با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با همکاری محیط زیست، به توسعه پایدار در استان سرعت بدهیم.
فدایی با اشاره به اینکه استان کرمان وضعیت مطلوبی درصد بیکاری، اشتغال و درآمد سرانه نداشته و در این شاخص‌ها عقب بوده و نیاز داریم به اقدامات خود در استان سرعت بدهیم گفت: شرکت‌های بزرگی آماده سرمایه‌گذاری در سطح استان کرمان هستند.
وی با بیان اینکه احداث سایت پسماندهای صنعتی جنوب‌شرق در استان کرمان کار ارزشمندی است و آماده همکاری در این حوزه هستیم افزود: برای بازیافت پسماندهای صنعتی در استان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.
استاندار کرمان استفاده از صندوق ملی محیط زیست در استان کرمان را کار ارزشمندی دانست و گفت: واحدهای صنعتی بزرگ استان کرمان نیز می‌توانند به کمک صندوق ملی محیط زیست بیایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست استان کرمان احداث سایت پسماندهای صنعتی صندوق ملی محیط زیست پسماندهای صنعتی استاندار کرمان هفته محیط زیست استان کرمان محیط زیست سال گذشته جنوب شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری، در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امضا شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از کسانی که زمینه همکاری مجمع جهانی تقریب و کمیته امداد امام خمینی (ره) را فراهم آوردند، گفت: اگر در کار خیر ابتکار عمل داشته باشیم، می‌توانیم به پیشرفت‌هایی برسیم. 

وی افزود:ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد. مجمع جهانی تقریب اولین اقدامی را که در این راستا انجام داد، طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه جهت کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در این سامانه پویش‌هایی برگزار می‌شود و سقف نیاز‌ها بررسی می‌گردد و ما بستر‌های مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد:ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومین جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: مردمان کشور‌های دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد، اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم را به هم پیوند بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری تصریح کرد:باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد. افراد زیادی هستند که به برخی از پویش‌ها علاقه بسیاری دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق، گفت: کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه در سطح جهان، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

وی با تاکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های عظیم امت بزرگ اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

بختیاری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در برخی کشور‌های منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده است، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینار‌های علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، اضافه کرد: کمیته امداد آمادگی دارد دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات را برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار نماید.

بختیاری بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، احتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهمنامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ای در خارج از کشور را ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد