Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت: مردم ما در این چهار ماه فشار زیادی از لحاظ اقتصادی و زندگی بر آن‌ها بوده، اما در مقایسه با کشور‌هایی که دچار فشار تحریم نبودند تاب آوری آن‌ها زبانزد است و در تاریخ ما ثبت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مساله سلامت مساله اول ما است اظهار داشت: بدلیل بازگشایی‌هایی که در دوماه گذشته انجام شد با احتیاط و خود مراقبت باید مبارزه خود با این ویروس را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور گفت: الحمدالله ما از آغاز این مبارزه تا هفته‌های پیش، به مهار این ویروس در کشور به استثنای چند استان رسیدیم و در این چند استان هم تلاش مضاعف دارد انجام می‌گیرد که تا از شرایط قرمز خارج شوند و شرایط مناسبی برای مردم به وجود بیاید.

وی با تشکر از اقدامات همه کارکنان سلامت گفت: روشن است که نه کرونا پایان یافته و نه تابستان و گرمای هوا می‌تواند نسبت به این ویروس تاثیرگذار باشد؛ ضرورت دارد دستگاه‌های نظارتی ما نظارت کنند، هم وزارت کشور، هم وزارت بهداشت درمان و هم صمت وزارت دادگستری و اصناف دقت خودشان را به عمل بیاورند که بازگشایی‌ها در کشور از آغاز مشروط بوده است مشروط به این بوده است که همه مردم به دستورالعمل‌ها توجه کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: افزایش بیماران در کرونا که در هفته‌های اخیر می‌بینیم یک بخشش مربوط به این است که ما تست‌های آزمایشگاهی را اضافه کرده‌ایم، امروز تست زیادی در کشور انجام می‌گیرد، وقتی تست بیشتری انجام می‌شود به طور طبیعی شناسایی بیمار هم بیشتر می‌شود.

وی اظهار داشت: این اتفاق جنبه منفی ندارد، مردان ما نگران نباشند. وقتی زودتر تشخیص می‌دهیم آن وقت دیگر بیمار به مرحله بستری نمی‌رسد و توصیه‌هایی که انجام می‌گیرد معمولا بیماران سرپایی خواهد شد. خوشبختانه توانمندی وزارت بهداشت و درمان همچنان بسیار بالاتر از فشار این ویروس در کشور است و ما در شرایط فعلی به غیر از بخش تحول سلامت کار‌های دیگری هم داریم انجام می‌دهیم یعنی برای یافتن درمان برای واکسن این ویروس و همچنین برای نیازمندی‌هایی که کشور از لحاظ بهداشت و درمان دارد بخش‌های تولیدی ما مخصوصا در بخش‌های دانش بنیان تلاش‌های بسیار خوبی انجام دادند و ما در این زمینه هنوز حتی در بعضی از بخش‌ها صادر کننده هستیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: با سران کشور‌هایی که تلفنی در ارتباط هستیم، آن‌ها متقاضی محصولات بهداشتی در این زمینه هستند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: آمریکا به برخی کشور‌ها برای همکاری با ما فشار آورده است. با این وضعیت در سال ۹۸ کرونا هم اضافه شد. درآمد ما ۵۰ میلیارد دلار کاهش یافته یعنی ۸۷۰ هزار میلیارد (تومان) که دو برابر بودجه پارسال است. مردم ما میبینند در این شرایط سخت همه توان خود را برای تولید بکار خواهیم بست.

وی با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی خود را برای مدتی تغییر دهیم، بیان داشت: در این شرایط کرونایی دولت الکترونیک را باید با سرعت جلو ببریم. سبک زندگی را که می‌گوییم تغییر دهیم فقط دست ندادن نیست، بلکه باید کالا را در فضای مجازی به مردم عرضه کنیم.

رئیس جمهور در مورد مشکل مردم در بحث مسکن گفت: امروز شرایط، اجاره و قیمت مسکن با شاخص‌های اقتصادی ما منطبق نیست. یک حرکتی دارد به مردم مستاجر و کسانی که قصد خرید را دارند فشار می‌آورد به همین دلیل در دولت این دستور را دادم وزیر مسکن، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور این موضوع را مورد نظر قرار دهند تا بتوانیم این فشاری که امروز بر مردم است را کاهش دهیم.

روحانی در مورد مسائل امروز آمریکا بیان داشت: دولت امریکا دولت بی اعتبار بوده بی اعتبار‌تر هم شد. در زمینه مبارزه با ویروس کرونا بدترین کشور در جهان ایالات متحده آمریکا بوده است و نشان داده مدیریت لازم برای اداره این کشور بزرگ را ندارند.

وی با اشاره به سیاست آمریکا برای پا روی گردن گذاشتن کشور‌ها و ملت‌ها گفت: این پا گذاشتن روی گردن دیگران سیاست یک دولت نیست بلکه سیاست آمریکا است. آمریکا هنوز هم دارد توطئه می‌کند و در مهرماه که تحریم‌های تسلیحاتی ایران پایان می‌یابد دارد از الان قطعنامه تنظیم می‌کند. ما قدرت دفاعیمان را توسعه خواهیم داد.

  خبر درحال تکمیل شدن.....

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی تحریم اقتصادی پارسی خبر جلسه هیئت دولت رئیس جمهور کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز دوشنبه در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اظهار داشت: تحریم‌ها عاملی شد تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی گفت: البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» پرداخت، بیان داشت: پس از این عملیات نگاه کشور‌ها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند، حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

حسینی بوشهری افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آنها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امید‌های آینده حوزه هستند؛ اما به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند، باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

در ابتدای این جلسه، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، با تشریح جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا ابراز داشت: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده از آن را داشت.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت، بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود و غرب از این محصول برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد؛ اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

وی با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم