Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@19:38:52 GMT

ساخت پردیس سینمایی حوزه هنری در شهر خشت و آینه

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۰۸۷۱

ساخت پردیس سینمایی حوزه هنری در شهر خشت و آینه

قرارداد ساخت پردیس سینمایی شهر یزد با زیربنای شش هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال به امضای معاون اداری مالی حوزه هنری و شهردار یزد رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، آیین انعقاد قرارداد ساخت پردیس سینمایی شهر یزد ۲۰ خردادماه‌ با حضور عبدالحمید قره‌داغی، معاون اداری مالی حوزه هنری کشور و جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پردیس سینمایی در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۸۳ متر با زیربنای شش هزار متر مربع در پنج طبقه با سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال با مشارکت حوزه هنری و شهرداری یزد در مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه در بلوار بسیج واقع در بافت تاریخی شهر جهانی یزد ساخته خواهد شد.

در این مراسم که محمد ملک‌ثابت معاون حقوقی حوزه هنری کشور، سیدمصطفی حسینی، مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز، کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری یزد، فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی استان، عباسی و عامری اعضای شورای اسلامی شهر یزد، جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه حضور داشتند، قرارداد احداث این مجموعه توسط معاون اداری مالی حوزه هنری و شهردار یزد امضا شد.

پردیس سینمایی شهر یزد یک الگوی خوب در سطح کشور خواهد بود

معاون اداری مالی حوزه هنری با اشاره به حُسن نظر رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر یزد در زمینه احداث پردیس سینمایی گفت: با توجه به استقبال اعضای شورای شهر و مسئولان استان و تأکید ویژه رئیس حوزه هنری کشور ساخت این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

عبدالحمید قره‌داغی افزود: قرار بود این قرارداد اواخر سال ۹۸ منعقد شود که با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا به امروز موکول شد.

وی ضمن قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: اراده مصمم و اصرار اعضای شورا و مسئولان شهر یزد موجب شد حوزه هنری الان در این شهر اقدام به ساخت سینما کند، چرا که با توجه به بازسازی و توسعه فضاهای سینمایی متعدد در سطح کشور، یزد در اولویت نبود.

معاون اداری مالی حوزه هنری خاطرنشان کرد: هرچند پردیس سینمایی عنوان کلی این مجموعه است، اما در واقع به یک پایگاه فرهنگی هنری تبدیل خواهد شد.

قره‌داغی افزود: این مجموعه با پنج سالن چند منظوره در بافت تاریخی شهر یزد یک الگوی خوب در سطح کشور خواهد بود تا سایر مراکز استانی دارای بافت تاریخی هم به این سمت حرکت کنند و این مشارکت‌ها توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت جهادی مدیرعامل و همکاران مؤسسه بهمن سبز در عرصه سینماسازی گفت: در چهار ماه اخیر که به دلیل شیوع ویروس کرونا، سینماها تعطیل شده حتی یک روز هم کار بازسازی و مرمت سینماهای حوزه هنری تعطیل نشده و امیدواریم با بهبود شرایط در آینده نزدیک ۴۸ سالن در مناطق مختلف کشور افتتاح شود.

قره‌داغی اظهار امیدواری کرد هرچه سریع‌تر عملیات ساخت پردیس سینمایی شهر یزد آغاز شود و زودتر از زمان معین به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان، یزد را یک شهر فرهنگی، هنری، تاریخی و مذهبی توصیف کرد و گفت: جا دارد حوزه هنری در این شهر با مشارکت سایر بخش‌ها اقدامات بزرگ‌تری انجام دهد.

افزایش ۵۰ درصدی فضای سینماهای حوزه هنری در یک سال گذشته

معاون حقوقی حوزه هنری هم با ابراز خرسندی از انعقاد این قرارداد گفت: احداث پردیس سینمایی یکی از مطالبات جدی و دیرینه حوزه هنری در یزد بود که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد با مشارکت حوزه هنری محقق شد.

محمد ملک‌ثابت با اشاره به آغاز نهضت سینماسازی در حوزه هنری از دو سال گذشته، افزود: خوشبختانه طی یک سال گذشته حدود ۵۰ درصد فضای سینمایی کشور که در اختیار حوزه هنری بوده افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این پردیس سینمایی در بخش محروم از فضای فرهنگی شهر یزد ساخته می‌شود، گفت: امیدواریم این مجموعه با همت، پیگیری و همراهی مسئولان زودتر از موعد تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

پردیس سینمایی علاوه بر کاربرد فرهنگی، تکمیل کننده حلقه‌های گردشگری شهر یزد است

شهردار یزد هم با اشاره به نزدیک بودن سومین سالگرد ثبت جهانی شهر یزد، یکی از مهمترین وظایف مرتبط با این ثبت جهانی را ایجاد زمینه حضور هر چه بیشتر گردشگران در این شهر دانست و گفت: لازمه حضور گردشگر، جذابیت‌های گردشگری است و باید با ایجاد فضاهای متنوع، مدت زمان حضور گردشگر در شهر را افزایش دهیم.

جمال‌الدین عزیزی یکی از دلایل اصلی اجرای این پروژه به خصوص در بافت سنتی را ایجاد توقف‌گاه‌های خوب و مناسب در مسیر گردشگران بیان کرد و افزود: وجود آب انبار رستم گیو، پارک مهر، هتل بخش خصوصی و کتابخانه مرکزی یزد در کنار این مجموعه، پردیس سینمایی را به یک مجموعه گردشگری مناسب تبدیل می‌کند و علاوه بر کاربرد فرهنگی و سینمایی، می‌تواند تکمیل کننده حلقه‌های گردشگری شهر یزد باشد که این عوامل می‌تواند ساخت پردیس سینمایی در این بافت را توجیه‌پذیر کند.

وی ضمن تشکر از مسئولان حوزه هنری کشور و استان به خاطر تقبل سرمایه‌گذرای در شهر یزد گفت: امیدواریم این طرح بتواند در بازه زمانی فعالیت شورای اسلامی شهر به بهره‌برداری برسد یا سال آینده در سالگرد ثبت جهانی یزد حداقل بخشی از این پروژه را افتتاح کنیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: شهرداری همه توان و ظرفیت خود را برای پیشبرد و انجام این پروژه به کار خواهد گرفت و کمک می‌کند تا این طرح با کیفیت مناسب و رعایت همه نکات مورد نظر میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی اجرا شود و این حرکت نیز می‌تواند علاوه بر کارکرد فرهنگی به یک الگوی موفق در زمینه ساخت و ساز تبدیل شود.

به گفته رئیس حوزه هنری یزد، در آینده نزدیک کلنگ آغاز ساخت این مجموعه با حضور مسئولان استانی و کشوری به زمین زده خواهد شد.

کهن شهر یزد یکی از نخستین شهرهای خشتی دنیا با بیش از ۷۰۰ هکتار بافت قدیمی، تیرماه ۱۳۹۶ به عنوان اولین شهر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: پردیس سینمایی یزد حوزه هنری پردیس سینمایی شهر یزد ساخت پردیس سینمایی شورای اسلامی شهر حوزه هنری کشور حوزه هنری اعضای شورای شهردار یزد قره داغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش تولید «پایتخت ۷» آغاز شد

ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانه‌ها و کانال‌های خبری پخش می‌شود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانه‌ها انتشار پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، اخیرا هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

پیگری‌های خبرنگاران از یک منبع آگاه درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و به گفته این منبع امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد.

وی درباره بازیگرانی که در این فصل حضور ندارند گفت: در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.

لازم به ذکر است مدتی قبل یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگاران گفته بود: سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت از لوکیشینی برای ساخت فصل جدید این سریال بازدید کرده است.

بعد از انتشار این خبر هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم می‌آییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳

اخیرا نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.

گفتنی است الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» به خبرنگار فارس گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟

وی افزود: آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟

۶ فصل پایتخت ساخته شده که آخرین فصل آن مربوط به سال ۹۹ بوده است از ساخت آخرین فصل این سریال حواشی زیادی نسبت به ساخت فصل بعدی به وجود آمده که هنوز سرانجام ساخت این سریال مشخص نیست.

در آخرین فصل از این سریال محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی و ... به ایفای نقش پرداخته بودند.

دیگر خبرها

  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد
  • پیش تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است