Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@20:06:06 GMT

انتقاد ایران از کره جنوبی برای بلوکه کردن پول نفت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۱۳۴۸

انتقاد ایران از کره جنوبی برای بلوکه کردن پول نفت

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، ایران در حال افزایش فشار بر کره جنوبی برای آزادسازی میلیاردها دلار از درآمد حاصل از صادرات نفت خود به این کشور است و می‌گوید سئول در مقابل فشار آمریکا سر خم کرده است و دارایی‌هایی را که ایران به‌شدت برای مقابله با کرونا لازم دارد به‌صورت غیرقانونی توقیف کرده است.

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران، می‌گوید اقدامات بانک‌های کره جنوبی مانع استفاده ایران از پول خود برای خرید مواد غذایی و داروها و تجارتی که معاف از تحریم‌های آمریکاست، شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی در یک پاسخ کتبی گفت: دیدن این منظره وحشتناک است که بانک‌های کره‌ای به‌راحتی از تعهدات خود و توافقات مالی بین‌المللی غفلت می‌ورزند و تصمیم می‌گیرند که وارد بازی سیاست شوند و از تحریم‌های غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا پیروی کنند.

وی بدون این که نامی از بانکی در کره جنوبی ببرد، افزود: ایران می‌تواند برای دستیابی به این دارایی‌های خود اقدام قانونی انجام دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اوایل ماه جاری ایران اعلام کرد که پس از دو سال مذاکره، داروهایی را به‌ارزش 500 هزار دلار از کره جنوبی دریافت کرده است.

ایران همچنین اعلام کرد که کره جنوبی حدود 7 میلیارد دلار به‌خاطر خرید نفت قبل از تحریم‌های سال گذشته دولت ترامپ به ایران بدهکار است.

براساس اعلام وزارت خارجه کره جنوبی، داروهای ارسالی به ایران برای درمان بیماری‌های ژنتیکی بوده است. در ماه جاری، کره جنوبی در نظر دارد کیت‌های تشخیص کرونا را به‌ارزش 2 میلیون دلار ارسال کند.

منبع: الف

کلیدواژه: کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت

علیرضا شریفی یزدی درباره تأثیر استعمال قلیان بر کاهش استرس اظهار داشت: قلیان به عنوان یکی از مواد دخانی از نظر علمی ثابت شده که به صورت ذاتی و مستقیم هیچ تأثیری بر آرامش و کاهش اضطراب ندارد و جنبه تلقینی دارد.

وی ادامه داد: تماس سنسورهای لب با دهانی قلیان موجب تحریک سیناپس های مغزی می شود که به صورت موقت و غیر مستقیم بر کاهش اضطراب تاثیر می گذارد، بنابراین اثر مستقیم، مستقل و شناخته شده بین مصرف قلیان و کاهش اضطراب وجود ندارد مگر اینکه به صورت عادت و اعتیاد برای کوتاه مدت مغز را از هجمه های ذهنی دور می کند و پس از مدتی بازمی گردد.

این روانشناس اجتماعی درباره دلیل رواج قلیان در ایران گفت: به نظر من به دلیل صنعت و کسب درآمد، قلیان در ایران رواج پیدا کرده است. قلیان حدود ۲۵ سال پیش در ایران به معنای مدرن کنونی وجود نداشته و نوعی ساز و کار بوده که بیشتر توسط افراد مسن مورد استفاده بوده است.

 شریفی یزدی بیان کرد: متأسفانه کم کاری وزارت بهداشت در جلوگیری از رواج قلیان و تبلیغات غلطی که در بحث قلیان مطرح است، مثل اینکه دود قلیان از آب است و ضرری ندارد، صورت گرفته، منجر به ورود قلیان در رستوران ها، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و راه افتادن پیک موتوری قلیان شد و دلیل اصلی آن درآمدی است که اشخاصی که در این حوزه فعالیت می کنند.

 این روانشناس اجتماعی اظهار کرد: هر قلیان به اندازه ۸۰ تا ۱۱۰ نخ سیگاربرای فرد ضرر دارد، هر نخ سیگار بین ۷ تا ۹ دقیقه عمر انسان را کم می کند، اگر یک فرد یک قلیان بکشد انگار ۵ پاکت سیگار کشیده و حدود ۷۰۰ دقیقه از عمرش کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از سونامی ها در این حوزه سرطان های ریه، حنجره و دهان است که بخش عمده دلیل ابتلا به این بیماری ها قلیان است. امروز  قلیان در بین جوانان به عنوان یک تفریح یاد می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!