Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبی اله بختکی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به اینکه یکی از عوامل مؤثر در تولید بالای گندم، مبارزه با آفت سن گندم است گفت: کشاورزان از فرصت‌های باقیمانده برای مبارزه علیه پوره سن گندم استفاده کنند.
بختکی افزود: تا کنون عملیات مبارزه با آفت پوره سن گندم در بیش از ۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان اجرا شده است و پیش بینی می‌شود امسال کار مبارزه با این  آفت در مزارع استان در سطح ۹۰ هزار هکتار اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او با اشاره به اینکه پایش و رصد مزارع توسط کارشناسان شبکه‌های مراقبت بخش دولتی و خصوصی استان در حال انجام است گفت:بر این اساس برای این که کشاورزان متحمل خسارت نشده و عملکرد مناسبی داشته باشند از فرصت باقی مانده جهت عملیات مبارزه استفاده کنند.

بختکی ادامه داد:کشاورزان در مناطق سردسیر و کوهستانی تا ۲۸ خرداد فرصت دارند تا مزارع خود را علیه پوره سن گندم  سمپاشی کنند.   مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان تاکید کرد :کشاورزان در مبارزه با آفت سن گندم بر اساس توصیه‌های کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و شبکه‌های مراقبت عمل کرده و همکاری‌های مورد نیاز را داشته باشند تا شاهد تولید محصول خوب و باکیفیت باشند.   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبارزه با آفات محصولات کشاورزی مزارع کشاورزی پوره سن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان  بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: روزانه ییش از ۶۰ هزار تن گندم توسط ۱۰۳ مرکز خرید در استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

جهان نژادیان اظهار کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود