Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه سینما دارای ۳۲ صنف است که تنها ۱۰ صنف آن سایت و اطلاعات منتشر شده دارند. این صنوف عبارتند از: برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، منتقدان و نویسندگان سینمایی، دستیاران فیلمبردار، سازندگان فیلم کوتاه، کارگردانان، عکاسان فیلم، انیمیشن، تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلمبرداران و تدوینگران.

این امر در دنیای دیجیتال و دورانی که بیش از هر زمانی بر شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی تاکید می‌شود، آن هم در مورد صنعت پرمخاطبی چون سینما سئوالات زیادی را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت و لزوم شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی صنوف سینمایی با سارا قراچه داغی، رییس انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه خانه سینما به گفت وگو نشستیم.

قراچه‌داغی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه اخبار و اطلاعات اعضای این انجمن روی سایت خانه سینما قرار دارد، اظهار داشت: حدود ۱۲ سال پیش ما یک سایت اختصاصی داشتیم اما به دلیل هزینه بر بودن و نبود بازدید کننده سایت را بستیم. آن زمان سایت خانه سینما بدین شکل فعال نبود اما در حال حاضر بسیار فعال است و اطلاع رسانی درباره انجمن ما نیز از طریق صفحه ای که در خانه سینما متعلق به انجمن است، صورت می گیرد. 

وی افزود: آیین نامه عضویت و اساسنامه نیز موجود است و روی سایت قرار دارد. اسکن صورت جلسه آخرین انتخابات را تحویل خانه سینما داده ایم اما در یک کانالی که با اعضای انجمن در واتس آپ داریم صورت جلسه مجمع را نیز بارگذاری می کنیم. شاید اینکه در انتخابات چه اتفاقی افتاده است برای دیگران اهمیت نداشته باشد اما اسامی کسانی را که انتخاب شدند، روی سایت بارگذاری می کنیم. این اطلاعات برای عموم در دسترس است. 

رییس انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه خانه سینما درباره اطلاعات جدول اعضا نیز، گفت: سال عضویت، نوع عضویت و آخرین فعالیت حرفه ای اعضا روی سایت بارگذاری نشده است. لزومی ندیدیم این اطلاعات را روی سایت بارگذاری کنیم. همچنین خانه سینما نیز چنین درخواستی از ما نداشته است. فعالیت اعضا به دلیل داشتن شماره نظام سینمایی در خانه سینما مشخص است و اطلاعات آن ها سالی یکبار یا دو سال یکبار به روز می شود. 

قراچه‌داغی درباره نوع عضویت نیز گفت:  از زمانعضویت انجمن در وزارت کار، قانون عضوهای پیوسته و وابسته برداشته شد و در حال حاضر تنها عضو فعال و افتخاری داریم. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۸ نفر عضو انجمن هستند، درباره شرایط پذیرفتن عضو جدید، توضیح داد: متقاضیان عضویت در انجمن باید حداقل ۸ کار سینمایی کرده باشند که ۴ کار را زمانی که در پیش تولید و مرحله عقد قرارداد است باید به انجمن اطلاع داده شود تا اجازه کار به آن ها بدهیم.  فارغ التحصیلان رشته‌های هنری دانشگاه مانند طراحی صحنه، تجسمی و گرافیک باید ۶ کار داشته باشند که ۳ تای آن نیازمند نامه است. 

رییس انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه خانه سینما، گفت: محدودیتی برای پذیرفتن عضو جدید در هر سال نداریم. هر سال تا آخر بهمن ماه پرونده‌های متقاضیان را بررسی می‌کنیم و هفته اول اردیبهشت علاوه بر تحویل لیست اعضا به خانه سینما کارت عضویت اعضا نیز را به آن ها تحویل می دهیم.

قراچه‌داغی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال امسال ۱۵ عضو جدید به انجمن پیوستند و ۱۵ نفر نیز از انجمن رفتند. هر سال تعدادی می روند و تعدادی نیز به انجمن اضافه می شوند. کسانی که تغییر شغل داده اند به ما اطلاع می دهند و ما عضویت آن ها را باطل می کنیم. هر سال عده‌ای هم که تعدادشان متغیر است عضو انجمن طراحان فیلم می‌شوند. ما به دوستان می گوییم زمانی که شرایط عضویت انجمن طراحان فیلم را داشتند حتما برای پیوستن به آن اقدام کنند.

برچسب‌ها خانه سینما انجمن صنفی هنرمندان شفافیت پروندهٔ خبری لزوم شفاف‌سازی اطلاعات در صنوف سینمایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خانه سینما انجمن صنفی هنرمندان شفافیت خانه سینما انجمن صنفی هنرمندان شفافیت انجمن طراحان فنی خانه سینما روی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اهالی این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مجتبی صارمی ششم اردیبهشت در جلسه کنترل پروژه اپراتور همراه اول که با حضور مدیر مخابرات منظقه لرستان برگزار شد بر تسریع در اجرای پروژه های ابلاغی استان لرستان از طرف وزارت متبوع تاکید کرد.

وی افزود: این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت و پیشرفت پروژه های ابلاغی وزارت ارتباطات در قالب طرح توسعه ارتباطات روستایی برگزار شد.

صارمی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اهالی این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: تامین پوشش ارتباطی مابقی روستاهای واجد شرایط در این خصوص در دست اقدام است.

در ادامه این جلسه نبی الله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان و نمایندگان اپراتور همراه اول برخی مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه های ابلاغی را مطرح کردند که تصمیمات لازم جهت رفع موارد مطرح شده و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری