Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@23:56:20 GMT

شوک جدید ترامپ به چینی ها!

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۲۱۳۵

شوک جدید ترامپ به چینی ها!

به گزارش افکارنیوز،

 

یکی از اساتید دانشگاه هاروارد گفت لایحه جدید دولت ترامپ با هدف حذف سهام شرکت‌های چینی از لیست بورس‌های آمریکا نه تنها به سرمایه‌گذاران آمریکایی آسیب خواهد رساند بلکه به منافع وال‌استریت که در حال لابی برای مخالفت با این لایحه است هم ضرر می‌رساند.

اخبار اقتصادی- جسی فراید، استاد حقوق دانشگاه هاروارد، می‌گوید: این لایحه اگر به قانون تبدیل شود، می‌تواند تأثیر معکوسی بر حفاظت از حقوق سرمایه‌گذاران آمریکایی بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراید گفت: البته من معتقدم دلایل خوبی وجود دارد که این لایحه به قانون تبدیل نشود، چراکه وال‌استریت برای مقابله با آن لابی خواهد کرد.

سنای آمریکا ماه گذشته با به وجود آمدن حال‌وهوای ضد چینی در کشور، لایحه‌ای را تصویب کرد که شرکت‌های چینی را از لیست کردن سهام خود در بورس‌های سهام آمریکا منع می‌کند.

فراید می‌گوید: شرکت‌های چینی به لحاظ سنتی ترجیح می‌دهند سهام خود را در بورس‌های آمریکایی لیست کنند که البته این کار بیشتر برای پرستیژ آن انجام می‌شد و پکن علاقه ویژه‌ای برای حفظ این روند ندارد که این می‌تواند به ضرر بورس‌های آمریکایی تمام شود. به قانون تبدیل شدن این لایحه می‌تواند موجب فرار سرمایه از بورس آمریکا به بورس‌های دیگری مانند هنگ‌کنگ یا شانگ‌های شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وال استریت سهام سهام وال استریت بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • (تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین