Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خواستار بررسی وضعیت مراکز کارگری استان در حوزه اعتیاد شد.

بهروز اکرمی ۲۱ خردادماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، با بیان اینکه نوع نگاه و فعالیت ما در حوزه های مختلف مبارزه با مواد مخدر باید واجد شرایط خاصی باشد، افزود: راه اندازی کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ جمع آوری خرده فروشان و مبارزه با باندهای مواد مخدر باید دارای وزن باشد و هرچه وزن این اقدامات بالاتر باشد باید انرژی بیشتری اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم بازنگری منظومه مبارزه با مواد مخدر توسط دبیرخانه و با اشاره به اینکه شاید به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوان همه معتادان را جمع‌آوری کرد، ولی می‌توان در بخش‌های دیگر کار را پیش برد، گفت: اقدامات باید اثربخش باشد. هر فعالیتی هر قدر هم خوب باشد، اما اثربخش نباشد، نباید انجام شود و حتما باید نتایج اقدامات ملموس باشد و اگر نتیجه کار مشخص نباشد قطعا انگیزه‌ای وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما مسئولان باید بدانیم در کف خیابان و جامعه هدف چه خبری است. قاچاقچی شرایط و وضعیت را تجزیه و تحلیل و ارزیابی می‌کند و ما نیز باید براساس تحلیل با او مقابله کنیم، قاچاقچی برای اینکه ضرر و زیان بالایی متحمل نشود، محموله های بزرگ خود را خرد کرده است و عملا امروز در حوزه مبارزه با مواد مخدر به جای یک نفر باید با چند نفر مقابله کنیم که گاهی ممکن است کشفیات کاهش ‌یابد و انرژی بیشتری هدر برود.

معاون استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه باید دید در مناطق حاشیه‌ای چه خبر است و اقدامات مقابله با خرده فروشان چقدر اثربخش بوده است؟ گفت: توزیع کنندگان خرد در همه جا و در همه زمان‌ها وجود داشته‌اند و مجبوریم علاوه بر برنامه‌های بلندمدت و ویژه یک سری اقدامات روزمره مانند مقابله با خرده‌فروشان را به صورت مستمر انجام دهیم.

وی با اشاره به اعتیاد برخی از کارگران یا پرسنل یک واحد تولیدی بر لزوم فعالیت مشترک بهزیستی و اداره کار و ارائه راهکار در این رابطه تاکید کرد و افزود: مسلما این افراد از سر بیکاری به سمت مواد مخدر نرفته اند پس باید نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشت، بر همین اساس اداره ‌کار به همراه بهزیستی و دانشگاه‌ علوم پزشکی با مشارکت شرکت‌ها کار مقابله و رهایی کارگران و پرسنل از بند اعتیاد را دنبال کنند و حتی کار از شرکت‌های بزرگ آغاز شود.

اکرمی با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر همواره ورودی وجود دارد، گفت: در حوزه کارگری باید مرتبا این اقدامات وجود داشته باشد و در هر جلسه شورا، بهزیستی و اداره کار، از وضعیت مراکز کارگری و درمان این قشر گزارشی ارائه شود.

وی خواستار انجام تحلیلی درخصوص اثرات کرونا در حوزه مواد مخدر مبنی بر افزایش یا کاهش مصرف و تغییر در نوع مصرف شد و افزود: اگر تحلیل مشخص و کارشناسی از موضوعات نداشته باشیم چطور می‌توان تصمیم‌سازی کرد؟ در شرایط جدید باید تصمیمات متفاوت اتخاذ کرد.

اکرمی تاکید کرد: در حال حاضر اقداماتی چون برگزاری سمینار، چاپ بروشور و ... در امر مقابله تاثیری ندارد، همانطور که فروشنده مواد مخدر تحلیل و بررسی می‌کند مسئولان هم باید بیشتر فکر کنند، برای بزرگداشت هفته مبارزه با مواد مخدر نمی‌توان مجددا اقدامات غیراثربخش و سمبلیک مانند نصب بنر را انجام داد و باید اقدامات متفاوت را رقم زد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مصوب شد گزارشی از نیازهای پلیس مواد مخدر تهیه شود، آنچه در استان قابل حل باشد انجام ‌می‌شود و آنجاکه نیاز است از کمک‌های تهران استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان مرکزی اعتیاد کارگر مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  سرهنگ جواد بلوکيان گفت:  پليس با هدف ارتقاء آرامش خاطر شهروندان و به منظور پيشگيري از جرايم، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را در قالب طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان فردوس را به اجرا گذاشته است. 


وي با بیان اینکه  ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده ميداني مناطق آلوده و جرم خيز را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي محل هاي شناسايي شده را مورد بازرسي قرار دادند. افزود: مأموران در بازرسي از پاتوق هاي شناسايي شده مقدار 11 کيلو و 700 گرم مواد مخدر کشف و 10 نفر خرده فروش مواد را دستگير کردند.


جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان فردوس با اشاره به اين که متهمان دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند؛ از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند. 

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم