Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استارتاپ سوئیسی سعی دارد نخستین نمونه از ماسک‌های شفاف و سازگار با محیط زیست را به مرحله تجاری‌سازی برساند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، یک استارتاپ سوئیسی موسوم به "HMCARE" موفق شده حدود ۱۰۵ میلیون دلار بودجه برای تجاری‌سازی ماسک‌های شفاف و سازگار با محیط زیست جذب کند.

بنیانگذاران این استارتاپ، ایده ساخت ماسک شفاف را با الهام از شرایط کارمندان مراقبت‌ بهداشت مطرح کردند که طی دوره شیوع ابولا در سال ۲۰۱۵، در بیمارستان کودکان کار می‌کردند و با وجود نزدیک بودن به بیماران نمی‌توانستند چهره خود را نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والدین و نزدیکان بیماران نیز هنگام ملاقات مجبور بودند دو سوم صورت خود را با ماسک بپوشانند.

ماسک‌های شفاف پیش از این هم وجود داشتند اما این نوع ماسک‌ها، ماسک‌هایی معمولی هستند که داخل آنها بخار ایجاد می‌شود و کاربر نمی‌تواند با آنها، تنفس راحتی داشته باشد. "تیری پلت"(Thierry Pelet)، مدیرعامل این استارتاپ گفت: ما قصد داریم نخستین نمونه از یک ماسک شفاف را ارائه دهیم که می‌تواند نیازهای یک محیط پزشکی را برآورده کند. ماسک باید طوری طراحی شود که تنها هوا بتواند به آن وارد شود و ویروس یا باکتری امکان ورود به آن را پیدا نکند.

پژوهشگران این استارتاپ برای تهیه مواد مورد نیاز این نوع بافت، با مجموعه آزمایشگاه‌های موسوم به "امپا"(Empa) همکاری کردند که مواد مورد نیاز برای پژوهش‌های علمی را تامین می‌کند. آنها از فیبرهای شفاف استفاده کردند تا ورقه‌های مورد نیاز برای ساخت ماسک را شکل دهند و سپس آنها را به صورت سه لایه درآوردند. پژوهشگران با این کار توانستند یک ماده انعطاف‌پذیر و قابل تنفس بسازند که تقریبا شفاف است و به یک لیوان یخ زده شباهت دارد. آنها نام این ماسک را "هلوماسک"(HelloMask) گذاشته‌اند.

مواد تشکیل‌دهنده این ماسک را می‌توان به صورت انبوه تولید کرد و آنها را مانند پارچه‌های معمولی به شکل ماسک درآورد.

در صورتی که هلوماسک از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز شود، ابتدا برای جامعه پزشکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماسك ویروس باکتری استارتاپ ماسک های شفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین