Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان امسال در حالی از اختصاص 100 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به شبکه فاضلاب اهواز خبر که سال گذشته پس از بحران آبگرفتگی اهواز معاون اول رئیس جمهور نیز این وعده را داده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، 27 آذرماه سال گذشته بود که بارندگی سه ساعته سبب جاری شدن سیلاب فاضلاب و آب‌های سطحی در خیابان‌ها و معابر شهر اهواز شد به طوری که مسؤولان شهری اهواز را غافلگیر و شهروندان را با مشکلات بسیاری مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، نبود کانال‌های دفع آب‌های سطحی و بالا زدگی فاضلاب سبب شد تا 270 خیابان‌ در مناطق مسکونی شهر اهواز در کوتاه‌ترین زمان  مملو از آب باران همراه با فاضلاب شده و خیابان‌های ساحلی اهواز و خیابانهای مرکزی به دلیل آبگرفتگی و خراب شدن خودروها بسته شده و  عبور و مرور خودروها به سختی امکان پذیر شود.

معاون رئیس جمهور در سال 98: اختصاص 100 میلیون یورو به فاضلاب خوزستان

بر همین اساس، به منظور حل معضل شبکه فاضلاب اهواز، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با دستور رئیس جمهور به خوزستان سفر کرد و در جریان آخرین وضعیت فاضلاب شهر اهواز قرار گرفت.

وی در این سفر، به عنوان مصوبه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: هرآنچه در قرارداد فروردین ماه سال 96 مصوب شد تمدید می‌شود و در این زمینه مدت زمان قراردادها را نیز  تمدید خواهیم کرد. این مساله را فردا در هیات دولت مطرح خواهیم کرد تا به سرانجام برسد.

وی گفت: پیشنهاد کرده ایم تا 100 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به صورت بلاعوض برای تکمیل شبکه آب و فاضلاب خوزستان و تکمیل طرح های آغاز شده در این استان با اجازه رهبری تخصیص داده شود.

وی افزود: دی ماه به پایان نرسیده، همه تخصیص هایی که از بودجه عمومی برای طرح های مرتبط با مصوبه فروردین ماه 96 استان خوزستان اجرایی شده با اولویت آب و فاضلاب انجام و پرداخت خواهد شد.

 

در فروردین امسال با توجه به پیش‌بینی باران‌های بهاری و احتمال آبگرفتگی همچنین شیوع بیماری کرونا نگرانی‌های زیادی در بین شهروندان به وجود آمده بود تا مبادا تجریه آبگرفتگی سال گذشته در شهر تکرار و فاضلاب وارد خانه‌های مردم شود.

با این‌حال  بارها در خصوص معضلات شبکه آب و فاضلاب اهواز، بالا زدگی‌های متعدد و مستمر فاضلاب، رفع شکستگی‌های شبکه آب و فاضلاب، رسیدگی به شکایت عمومی از جمله بوی نامطبوع و کدورت بالای آب در برخی مناطق به شرکت آبفا تذکر داده شده  است.

اکنون بیش از 5 ماه از وعده دولت در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز همچنین اختصاص 100 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی  که قرار بود تا پایان دی ماه سال گذشته عملی شود گذشته است اما خبری از اجرایی شدن آن نبود

استاندار خوزستان امسال: اختصاص 100  میلیون یورو به فاضلاب اهواز

غلام رضا شریعتی استاندار خوزستان اما  چندی پیش در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان بار دیگر  از اختصاص 100  میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای فاضلاب اهواز خبر داد، و گفت: قرار است امسال از محل صندوق توسعه و با موافقت مقام معظم رهبری 50 میلیون یورو و سال آینده نیز 50 میلیون یورو برای حل مشکلات فاضلاب اهواز تخصیص داده شود و در این زمینه لازم است هرچه سریع‌تر برای آغاز پروژه ها در این زمینه برنامه ریزی شود.

این در حالی است که معاون رئیس جمهور 5 ماه گذشته از اختصاص 100 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی خبر داده بود.

 

از طرفی در در نوروز سال 96  دولت در حوزه‌های مختلف آب و فاصلاب، ریزگردها، تسطیح اراضی استان و... حدود 10 هزار میلیارد تومان بودجه برای حل مشکلات بخش های مختلف استان در نظر گرفت قطعاً اگر اقدامات و اعتبارات مصوب در حوزه های مختلف انجام می‌شد تا کنون 50 درصد معضل فاضلاب نه تنها در اهواز بلکه در کل استان حل می‌شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از بحران اسفندماه سال 95  و اختصاص اعتبارات کلان در حوزه‌های آب، برق،دریزگرد، فاضلاب و... از سالی به سال دیگر موکول شده و صرفاً به صورت قطره چکانی به استان ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اهواز فاضلاب خوزستان رئیس جمهور اختصاص 100 میلیون یورو شبکه فاضلاب اهواز صندوق توسعه ملی میلیون یورو آب و فاضلاب رئیس جمهور سال گذشته ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام، اظهار کرد: آب و فاضلاب یکی از مهم‌ترین خدمات زیرساختی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های انجام شده، هنوز فاصله زیادی با نقطه مطلوب در زمینه زیرساخت‌های آب و فاضلاب در استان داریم، گفت: شبکه آب و فاضلاب استان در حوزه زیرساختی و توزیع، دچار فرسودگی است به طوری که علاوه بر هدررفت آب، خدمات‌رسانی را در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

محمدی با اشاره به تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آب و فاضلاب استان در راستای رفع مشکلات و توسعه خدمات، افزود: پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر , طراحی و در حال اجرا است که امید می‌رود با تزریق به موقع اعتبارات، شاهد افتتاح پیش از موعد این طرح‌ها، در راستای ارائه خدمات بهتر به هم استانی‌های ایلامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی، گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده است، اقدامات خوبی از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و احداث مخازن انجام شده و با تکمیل تصفیه خانه آب و اختصاص اعتبار در سال جاری، امسال شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی، یادآور شد: در سال جاری در قالب این پروژه، آبرسانی به ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تا کنون، آبرسانی به ۴ روستا تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستا‌ها مرتفع خواهد شد.

 محمد سبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در این مراسم، گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب در استان انجام شده است اما مشکلاتی در شبکه های فرسوده زیرساختی شبکه‌های آب و فاضلاب در استان به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

 معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم، گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی افزود: موفقیت جز با تلاش، کوشش، همکاری و همیاری همه نیروها حاصل نمی شود که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمندسازی شبکه. کاهش آب بدون درآمد در شهرها و مخصوصا در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب، سرلوحه برنامه های استان قرار گیرد.

در پایان این مراسم از خدمات پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان