Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید قم در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سعیدی امام جمعه قم و فرزند شهید آیت الله محمدرضا سعیدی (همزمان با پنجاهمین سالگرد شهادت این مبارز انقلابی)، اظهار داشت: هر ساله به این مناسبت مراسمی بر سر مزار شهید سعیدی در وادی‌السلام قم برگزار می شد، اما امسال به دلیل محدودیت های صورت گرفته بخاطر کرونا، برنامه دیدار با خانواده این شهید انقلابی تدارک دیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز مفتخریم خدمت گزار ۸۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران استان قم هستیم، گفت: خوشبختانه در مجموعه ای خدمت می کنیم که نیروها همدلانه در مسیر خدمت به شهدا و ایثارگران همواره آماده هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، اضافه کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا، همکاران با صمیمت و همدلی در روزهای تعطیل هم دست از خدمت نکشیدند و با توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی، تهیه اقلام ضروری برای ۱۲۰۰ نفر از والدین صعب العلاج و توزیع تبرکی های مسجد جمکران، جهادگرانه در خدمت خانواده شهدا و ایثارگران بودند.

وی عنوان کرد: در این ایام ۵ هزار تماس با خانواده شهدا و ایثارگران برقرار شد و پزشکان پایش سلامت نیز مشاوره های تلفنی و پیگیری های درمانی را به صورت غیر حضوری دنبال کردند.

*تقدیر امام جمعه قم از مدافعان سلامت

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و فرزند شهید آیت الله سید محمدرضا سعیدی، ضمن اشاره به استعفای حجت الاسلام و المسلمین شهیدی از ریاست بنیاد شهید کشور و تقدیر از او، اظهار داشت: امید است این تغییر و تحولات نیز برای جامعه ایثارگران که در راه اسلام و قرآن، جان خویش را تقدیم کردند، موجبات ارائه خدمات هرچه مطلوب تر را فراهم سازد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای خردادماه، گفت: شهدای ما از برجستگی ارزشمندی برخوردار بوده و با خون خود، جهاد، ایثار جانشان و بر جای گذاشتن وصایایشان دلسوزانه، جامعه را به سمت و سوی سعادت هدایت کردند.

فرزند شهید آیت الله سعیدی با بیان این که وصیت نامه کوتاه شهید آیت الله سعیدی وصیت نامه ای سیاسی، عاطفی، اخلاقی است و در نشر معارف اهل بیت (ع) قدمی جدی برداشته است، خاطرنشان کرد: ایشان در وصیت نامه اش تاکید می دارد، هرکس می خواهد زحمت فاتحه برای من داشته باشد بجای آن یک مساله شرعی را یاد بگیرد و به آن عمل کند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنانش از اقدامات صورت گرفته مدافعان سلامت و خیرین در ایام شیوع ویروس کرونا در استان تقدیر کرد و افزود: مدافعان سلامت و خیرین در این ایام خوش درخشیدند و با ایثار جان و مالشان، گذشت و ایثار را به نمایش گذاشتند و برخی نیز در این راه به مقام شهادت نایل آمدند.

خاطرنشان می  شود شهید آیت الله محمد رضا سعیدی پس از شکنجه های بسیار در زندان رژیم شاه، در شب ۲۱ خرداد سال ۱۳۴۹ در سن ۴۱ سالگی به عنوان اولین مجتهد شهید نهضت امام خمینی، به مقام شهادت نائل آمد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قم بنیاد شهید قم حسن هنرمند شهید آیت الله امام جمعه قم حجت الاسلام بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و، چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی بیان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟