Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین الملل به افول آمریکا اشاره کرد و گفت: در مورد آمریکا مهم ترین مشکلی که از قبل هم مطرح می‌شد، بحث بحران هویت است.

«محسن کوهکن» کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن تاکید بر افول آمریکا اظهار داشت: امام(ره) با شناخت دقیقی که از درون جامعه آمریکا و مراوداتی که دولتمردان آمریکا چه باهم و چه با کشورهای دیگر داشتند، پیش‌بینی دقیقی از عاقبت این رژیم می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا اذعان کرد: در مورد آمریکا مهم ترین مشکلی که از قبل هم مطرح می‌شد، بحث بحران هویت است. سال‎ها پیش یک قومیتی با نژاد سیاه پوست وارد آمریکا شد و اما این قومیت همواره از سوی دولت آمریکا مورد ظلم واقع می‌شوند.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: تحرکات امروز آمریکا آتش زیر خاکستر است؛ با پول، زور و اسلحه نمی‌شود اعتراضات مردمی را ساکت کرد، در واقع این آتش زیر خاکستر است که اگر هر زمانی یک گوشه این خاکستر کنار رود، آتش شعله‌ور خواهد شد.

کوهکنی بیان داشت: آن چه که مسلم است مشکل اصلی و اولیه آمریکا بحث بحران هویت است. در ماجرای اخیری که در آمریکا اتفاق افتاد، این امر کاملاً مشخص است. اعتراضات مردم آمریکا در سانسور خبری به سر می‌برد اما بخشی از آن تحرکات در شبکه های مجازی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: یک کشوری که خودش را مهد تمدن می‌داند و ادعاهای بزرگی هم در مسئله حقوق بشر دارد، می‌بینیم که با یک اتفاقا کوچک فروشگاه‌هایش غارت می‌شود و نا امنی بوجود می‌آید. آمریکایی‌ها هیچ وقت فکر این را نمی‌کردند که چنین اتفاقاتی در کشورشان خواهد افتاد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که رنگین پوستان در آمریکا همواره مورد ظلم قرار گرفته اند، گفت: این که در دیگر کشورهای دنیا در یک جایی پلیس یک ظلمی کند یا برخورد تندی کند این امکان وجود دارد، اما این که یک سیاه پوست در آمریکا مظولمانه با آن شرایط توسط پلیس کشته شود، نشان دهنده این است که در آمریکا بحران هویت وجود دارد که با هر تلنگری خودش را نشان می‌دهد.

 

اقتصاد آمریکا هم رو به افول است

محسن کوهکن اقتصاد آمریکا را هم رو به فول ارزیابی کرد و اذعان داشت: از بعد اقتصادی کشورهایی که دارای اقتصاد های بزرگ هستند،در صورت بروز اتفاقات شکنندگی آن‌ها بالاست. مثلاً یک زمانی در آمریکا در بحث مسکن اتفاقی افتاد که به موجب آن بانک‌ها و موسسات آمریکا ورشکسته شدند.

وی به آشفتگی آمریکا در مواجهه با کرونا اشاره کرد و توضیح داد: در موضوع کرونا چند ده میلیون نفر در آمریکا بیکار شدند. ایجاد یک شغل در آمریکا خیلی سخت است و مثل کشورهای دیگر نیست و راه اندازی یک شغل سخت است.

کارشناس مسائل بین الملل در ادامه گفت: طبیعی است یک زمانی آمریکا برای تغییر یک رژیم فقط یک ناوش را حرکت می‌داد نه این که اقدام نظامی انجام دهد. اما الان این رژیم به رژیمی تبدیل شده است در مقابل اقدام ایران در ارسال 5 نفتکش حامل سوخت نمی تواند دست از پا خطا کند.

 

آمریکا و غرب برای برخی مدینه فاضله هستند

کوهکن تاکید کرد: هر کشوری که در منطقه ایران پشت آن ایستاد ماندگار شد و ماند مثل بشار اسد، حشدالشعبی، انصارالله یمن، حماس و حزب الله اما از طرف دیگر کشورها و جریان‌هایی که آمریکا حامی آنان بود مثل صدام، داعش، بن علی و... از بین رفتند.

وی با بیان این که آمریکا مانند گذشته نیست. افزود: در حال حاضر هیمنه آمریکا شکسته شده و از بین رفته است؛ این یک واقعیت است اما یک عده‌ای هستند که آمریکا و غرب مدینه فاضله آن‌هاست. همین‌ها الان در سکوت به سر می‌برند و هیچ گونه استدلالی هم برای آن ندارند.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر این که هیمنه و قدرت آمریکا پوشالی و توخالی است، اشاره کرد: به هزار و یک دلیل می شود ثابت کرد که نه تنها هیمنه آمریکا کاسته شده بلکه از بین رفته است. امیدواریم کشورهایی که با تحریم‌های آمریکا هماهنگ شدند، بدانند زمان هیمنه کاذب درست کردن و پایمال کردن حقوق دیگران تمام شده است.

کوهکن ادامه داد: امید است نوع نگاه برخی در داخل نسبت به آمریکا درست شود،  آن زمان است که قضیه آمریکا بدون کوچکترین هزینه‌ای و بدون لشکر کشی برچیده می‌شود.

وی در خصوص نقش ترامپ در سرعت بخشیدن به افول آمریکا، گفت: وقتی یک جایی آتش زیر خاکستر است کافی است یک دیوانه‌ای با یک حرکت این خاکستر را کنار بزند، آن وقت آن آتش شعله ور می‌شود. حرکات، تحرکات و اظهارات احمقانه ترامپ می تواند از جمله آن باشد.

کوهکن در پایان گفت: اقدامات نسنجیده‌ای که ترامپ انجام داد به اضمحلال قدرت آمریکا -که تظاهر به آن داشت- سرعت داد و زمینه تظاهرات گسترده نژادپرستی در آمریکا را فراهم کرد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل بین الملل آتش زیر خاکستر بحران هویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست

ایالات متحده آمریکا پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی را به علت حوادث قبل از جنگ غزه، ناقض حقوق بشر دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پنج واحد از ارتش اسرائیل را مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه می‌داند.

حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشد.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که چهار واحد از آنها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگوها در اینباره ادامه دارد.

این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است. 

واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • فعال شدن سامانه بارشی از امروز در کرمان
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟