Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:33:57 GMT

استقرار یک قلاده سگ مواد یاب در گمرک تمرچین

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۲۸۰۷

استقرار یک قلاده سگ مواد یاب در گمرک تمرچین

به گزارش خبرنگار مهر، توحید آذربد پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با فرماندار پیرانشهر و بازدید از مرز تمرچین با بیان اینکه طی هفته آتی برای اولین بار یک قلاده سگ مواد یاب در گمرک تمرچین مستقر می‌شود افزود: این قلاده سگ مراحل آموزشی را در گمرک ایران طی کرده و برای انجام مأموریت‌های ویژه در مرز تمرچین مستقر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه همچنین از تجهیز مرز تمرچین جهت روان سازی ترددهای مرزی خبر داد و اظهارکرد: الکترونیکی شدن کارت‌های مرز نشینی، اعمال مدیریت واحد، حذف درب‌های تردد و امین سازی محیط‌های مربوطه از مهمترین اقدامات در مرز تمرچین طی سال جاری است.

آذربد با تاکید بر اینکه برای ارتقای جایگاه واقعی گمرک، تعالی سازمانی و تحقق اهداف مورد نظر، کارکنان باید خدمت رسانی صادقانه به مراجعه‌کنندگان را در سرلوحه کار خود قرار دهند عنوان کرد: ارتقای سلامت اداری، پیگیری توسعه تجهیزات گمرکی و استفاده حداکثری از امکانات الکترونیکی در جهت مقابله با قاچاق، آموزش نیروی انسانی، نظارت و ارزیابی و به حداقل رساندن بوروکراسی اداری از دیگر مواردی است که باید مد نظر کارکنان و مدیران گمرک تمرچین باشد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با تاکید بر رفع مشکلات و توسعه صادرات جهت افزایش مبادلات مرزی و تحقق چشم انداز اقتصادی منطقه اضافه کرد: طی دو ما نخست امسال ۲۲۸ هزار تن کالای مربوط به این استان و دیگر مناطق کشور از این مرز صادر شد.

آذربد با بیان اینکه صادرات دو ماه امسال از مرز تمرچین ۴۸ درصد از نظر وزن و ۱۰۲ درصد از نظر ارزش بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۶۷ هزار تن کالای مربوط به دیگر استان‌ها به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار از این مرز صادر شد که نشان دهنده جایگاه گمرک تمرچین در مراودات تجاری با عراق دارد.

آذربایجان‌غربی ۹ گمرک دارد که گمرک‌های بازرگان، رازی، سرو، تمرچین و پلدشت از جمله مهمترین این گمرکات به شمار می‌روند.

کد خبر 4946262

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرکات آذربایجان غربی مرز مواد مخدر ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین ایلام گرگان آتش سوزی سالروز ارتحال امام خمینی آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره بیرجند یاسوج گمرک تمرچین مرز تمرچین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده، اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲ درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین‌های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • ببینید | استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ اسرائیل آماده جنگ می‌شود؟
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲