Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@13:23:20 GMT

رئیس دانشکده مطالعات جهان معارفه شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۲۸۱۴

رئیس دانشکده مطالعات جهان معارفه شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده مطالعات جهان برگزار شد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده مطالعات جهان برگزار شد. در این مراسم که با حضور وزیر امور خارجه، هیأت رئیسه دانشگاه تهران، برخی رؤسای دانشکده‌ها و پردیس‌ها، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشکده برگزار شد، محمد سمیعی، به‌عنوان رئیس جدید دانشکده مطالعات جهان معرفی و از زحمات سعیدرضا عاملی، در زمان تصدی این سمت تقدیر به‌عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احمدرضا خضری، مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم با اشاره به تأسیس دانشکده نوپای مطالعات جهان، تشکیل این دانشکده را متناسب با نیازهای جامعه و نیازهای جهانی برشمرد و گفت: «شاید برای برخی این پرسش مطرح بود که چرا با وجود دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دیگر دانشکده‌های همسو، دانشکده مطالعات جهان تأسیس شده است. اما امروز با خدمات ارزشمندی که این دانشکده از خود نشان داده است، همگان پی به ضرورت آن برده‌اند».

وی افزود: «به تعبیر مقام معظم رهبری اگر قرار است که دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی کشور و دانشگاه ایران نماد فکر و اندیشه و تلاش ایرانی باشد، به دانشکده‌ای مانند دانشکده مطالعات جهان نیاز دارد که در مأموریت‌های ملی و بین‌المللی و جهانی مشارکت داشته باشد».

خضری، با تبیین سند چشم‌انداز دانشگاه تهران در افق ۱۴۰۴ تصریح کرد: «دانشگاه تهران، باید بیش از گذشته بین‌المللی‌تر، اخلاق‌مدارتر، کارآفرین‌تر و مأموریت محورتر شود و در این میان نقش دانشکده مطالعات جهان در بخشی از مأموریت‌های ملی و بین‌المللی دانشگاه تهران مهم و اساسی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. این دانشکده جنبه چندرشته‌ای و میان‌رشته‌ای دارد و افراد شاغل در آن با پیشینه‌های علمی مختلف، درخشان، با تجربه و آگاهی مشغول به‌کارند».

به گفته مشاور رئیس دانشگاه تهران، دانشکده مطالعات جهان ظرفیت ایجاد و تقویت روابط دانشگاهی، بین دانشکده‌ای و بین دانشگاهی را داراست. همچنین این دانشکده تأثیری جدی و ساختاری در گسترش علم و نهادینه‌سازی تجربه و دانش را دارد و تجربه‌ای مغتنم برای دانشگاه تهران است.

وی در ادامه سخنان خود تربیت نیروهای متخصص برای دستگاه‌های اجرایی کشور و به‌طور خاص، وزارت امور خارجه را یکی از مأموریت‌های عمده و مهم دانشکده مطالعات جهان توصیف کرد و افزود: «برای برخورد درست با دنیا و معرفی درست خود، به نیروهای متخصص، به‌معنای تمام کلمه نیازمندیم. این در حالی است که دیگر کشورها خیلی قبل‌تر از ما به این مهم برای تعامل با دیگر کشورها پرداخته‌اند. ایران امروز وارد عرصه‌های رقابت جهانی شده است و توانسته اقتدار و اراده خود را در عرصه بین‌المللی به منصه ظهور و عمل برساند».

خضری، با اشاره به پشتوانه‌های فکری موجود در دانشکده مطالعات جهان، اظهار کرد: «این دانشکده در این مدت توانسته است به ظرفیت خوبی از نظر نیروی متخصص و فوق‌العاده دست‌یابد، در واقع دانشکده مطالعات جهان به درخت تناوری تبدیل شده است که اکنون به بار نشسته و ثمره‌های آن جنبه ملی و بین‌المللی دارد».

مشاور رئیس دانشگاه تهران، در ادامه ابراز امیدواری کرد تا در زمان تصدی ریاست سمیعی، به‌عنوان رئیس دانشکده مطالعات جهان، این دانشکده با کمک دانشگاه، به مدرن‌ترین و جدیدترین ابزارها و لوازم برای رقابت در عرصه بین‌المللی تجهیز شود.

وی همچنین ضمن تجلیل از سابقه درخشان علمی و مدیریتی عاملی، ایشان را عالمی برجسته دانست. عالم و دانشمندی که هم مجهز به علم دینی و حوزوی است و هم مجهز به علوم نوین و جدیدترین دانش‌های نوین و تجربه بین‌المللی است و تعداد افراد با این ویژگی را در کشور انگشت‌شمار دانست.

خضری، در پایان سخنان خود به نمایندگی از دانشگاه تهران، از خدمات عاملی در این سال‌ها تجلیل کرد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی در راهبری علمی کشور برای ایشان آرزوی توفیق کرد. وی همچنین، سمیعی را فردی دانشمند، آگاه، عالم، باتجربه، خلاق و فردی آرام و دوست‌داشتنی خواند و ابراز امیدواری کرد تا دانشکده مطالعات جهان بیش از پیش تابنده باشد و موجب سربلندی دانشگاه و میهن اسلامی‌مان ایران را به‌همراه آورد.

در بخش دیگری از این مراسم سعیدرضا عاملی، رئیس پیشین دانشکده مطالعات جهان، نیز بیان اینکه دانشگاه تهران دانشگاهی بزرگ و باعظمت است، گفت: «امروزه دانشگاه تهران، نه‌تنها نماد آموزش عالی کشور است، بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری، دانشگاه تهران دانشگاه ایران است و اقدامات و آثار آن پرتوافکن برای کل ایران و به‌دنبال آن برای کل جهان است».

وی افزود: «نام دانشگاه در ایران با نام دانشگاه تهران شکل گرفته است و این دانشگاه نماد آموزش عالی کشور محسوب می‌شود و هر حرکتی در آن در کل کشور پرتوافکن است و بازتاب جهانی دارد. دانشگاه مکانی زیبا برای زیستن است و هیچ شغلی برتر از معلمی نیست، حیات دانشگاه به اخوت وابسته است و فضای صمیمی باید در دانشگاه حفظ شود».

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از تعبیر مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۸ یاد کرد که دانشگاه تهران را دانشگاه ایران خطاب فرمودند. عاملی در نقل نکات سخنرانی مقام معظم رهبری در این دیدار به تأکید ایشان بر مسئولیت در قبال کشور و در قبال جهان پرداخت.

رئیس پیشین دانشکده مطالعات جهان، با اشاره به یکی دیگر از بیانات مقام معظم رهبری در آن نشست که «دانشگاه باید سیاسی باشد، نه حزبی.» در تبیین این بیانات افزود: «سیاسی‌بودن به‌معنای مسئولیت‌پذیری است و از حزب‌گرایی در دانشگاه باید پرهیز کرد. در واقع، ورود جریان‌های حزبی و گرایش‌های سیاسی به دانشگاه موجب شکل‌گیری اختلافات نهادینه و چند دستگی در محیط علمی می‌شود که سم خطرناک و مهلکی است. دانشگاه نیازمند آرامش برای تدبیر علمی و تخصصی امور کشور است».

در ادامه محمد سمیعی، رئیس دانشکده مطالعات جهان، برگزاری این گردهمایی با رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی را پس از چهار ماه از زمان شیوع ویروس کرونا فرصتی مغتنم خواند و با اشاره به آیات قرآن سلامت نفس را بزرگ‌ترین داشته انسان برای دنیا و آخرت برشمرد که وجود آن در عاملی، دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه تهران رئیس دانشکده مطالعات جهان مقام معظم رهبری دانشگاه تهران بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • رسمی: حمید مطهری در تبریز معارفه شد!