Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: برداشت زردآلو، نگین طلایی میوه‌های بهار از ۶۳۷ هکتار از باغ‌های استان آغاز شد.

عبدالرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، از آغاز برداشت زردآلو از باغ‌های استان خبر داد و اظهار داشت: ۶۳۷ هکتار از باغ‌های خراسان‌جنوبی به کشت این محصول اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پیش‌بینی برداشت سه هزار و ۵۱۳ تن زردآلو از باغ‌های خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: انواع زردآلوی ارقام بومی و اصلاح شده در این استان تولید می‌شود که می‌توان به ارقام شاهرودی، لاسجردی، نارنگی، نوری و ارقام محلی اشاره کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برداشت زردآلو در خراسان‌جنوبی تا پایان تیر ادامه دارد، تبیین کرد: زردآلوی تولیدی خراسان‌جنوبی علاوه بر تأمین نیاز داخلی استان به استان‌های سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌رضوی ارسال می‌شود.

رضایی عنوان کرد: بیشترین سطح کاشت محصول زردآلو در خراسان‌جنوبی با ۱۷۸ هکتار سطح و تولید ۸۵ تن به شهرستان‌های قاین اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: زردآلوی تولیدی استان به‌دلیل تلاش تولیدکنندگان برای تولید ارگانیک محصول و استفاده نکردن باغداران از انواع کودها و سموم شیمیایی و هرس به موقع درختان از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: سال گذشته سه هزار و ۴۴۳ تن زردآلو از باغ‌های خراسان‌جنوبی برداشت شد و امسال برداشت زردآلو امسال 700 تن بیشتر از سال گذشته است.

رضایی تبیین کرد: زردآلو، درختی است از تیره گل سرخیان و خانواده بادامیان با هسته‌ای سخت که گوشت میوه آن خوراکی است، مغز هسته آن تلخ یا شیرین است که گونه هسته تلخ آن، زردآلو و گونه هسته شیرین آن قیسی نامیده می‌شود.

وی با بیان اینکه از گوشت این میوه محصولاتی مانند پوره زردآلو، کمپوت، شربت غلیظ و اخیرا لواشک و مربا تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: زردآلوی رسیده به علت دارا بودن ویتامین‌های گروه B برای درمان بیماری‌های عصبی و روحی، بی‌خوابی، خستگی شدید، گیجی، فراموشی و غیره مفید است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: میوه و هسته شیرین زردآلو به علت دارا بودن ویتامین C برای تقویت بدن، رفع اختلال در رشد کودکان، جلوگیری از خونریزی لثه مؤثر است.

انتهای پیام/3403/ح

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی جهادکشاورزی خراسان جنوبی رضایی برداشت نوبرانه زردآلو میوه طلایی بهار تابستان برداشت زردآلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد. روند قیمت در بازار طلا با کاهش قابل توجه قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به همراه داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی را در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.


قیمت نقره همپای طلا ارزان شد
گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی داشته است.


سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.


گفتنی است قیمت نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد
قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزارتومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی