Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@21:00:26 GMT

برداشت گندم و جو از مزارع شهرستان لنده

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۳۶۰۷

برداشت گندم و جو از مزارع شهرستان لنده

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمت همتی نژاد رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان لنده با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری شش هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص یافته است گفت: پیش بینی می شود شانزده هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکمت همتی نژاد با توجه به بارش‌های بسیار خوب امسال افزود: عملکرد قابل قبولی در برداشت محصولات کشاورزی داشته ایم.

او بیان کرد: برداشت گندم و جو در گرمای طاقت فرسای شهرستان لنده به صورت دستی کاری سخت و مشقت آفرین می‌باشد که با ورود دستگاه‌های مختلف برداشت نظیر کمباین و کته بر این مشکل تا حدود زیادی حل شده است، ولی به دلیل افت زیاد برخی مردم نیز همانند شیوه‌های سنتی با جمع کردن محصول در یک نقطه به وسیله تراکتور اقدام به جداسازی محصول و کاه می‌کنند.

همتی گفت: کشاورزان گندم مازاد بر مصرف خود را از طریق تعاونی روستایی و اداره غله در شهرستان کهگیلویه به سیلو‌های در نظر گرفته شده تحویل دهند.

شهرستان لنده دارای بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی است که از این رقم در بیش از ۵۰۰۰ هکتار گندم و ۱۵۰۰ هکتار جو به شیوه سنتی و مکانیزه کشت می‌شود.

لنده دارای بیش از ۲۲ هزارنفر جمعیت است که شغل اصلی مردم این شهرستان کشاورزی و دامداری است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد برداشت گندم جهاد کشاورزی شهرستان لنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان