Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:38:15 GMT

آتش‌نشانان اراکی به لباس استاندارد مجهز شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۴۱۱۴

آتش‌نشانان اراکی به لباس استاندارد مجهز شدند

«مسعود آقازیارتی» روز چهارشنبه در آیین رونمایی لباس‌های استاندار ماموران آتش‌نشان اراک در جمع خبرنگاران افزود: بحث خرید لباس‌های استاندارد چند سال در بودجه شهرداری مصوب می‌شد اما تاکنون محقق نشده بود.

وی با بیان اینکه  ۱۶۰ لباس و تجهیزات لازم برای آتش‌نشانان اراکی به صورت وارداتی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تهیه شده است، اظهار داشت:  عمر استاندارد این لباس‌ها ۱۰ سال است و به صورت عادی هر ۶ ماه یک بار با دستورالعمل‌های ویژه باید شست و شو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازیارتی اظهار داشت: قیمت هر لباس ۱۵۷ میلیون ریال و هر هود حریق هشت میلیون ریال است و این لباس‌ها به تعداد نیروهای عملیاتی سازمان است و برای ۱۰۰ نفر نیروی جدیدی که به زودی وارد سازمان می‌شوند نیز حدود ۳۰ میلیارد ریال درخواست خرید لباس شده است.

وی عنوان کرد: هود حریق برای نخستین بار در استان مرکزی خریداری شده و در زیر کلاه مخصوص آتش‌نشانان قرار می‌گیرد که مانع سوختن گردن و صورت ماموران در آتش می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: تهیه تجهیزات حفاظت فردی برای آتش‌نشانان اراکی قدمی بزرگ در راستای حفظ جان آتش‌نشانان در حوادث مختلف است و امید است سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز این سازمان نیز تامین شود.

آقازیارتی بیان کرد: از ابتدای خردادماه جاری تاکنون بحث آتش‌سوزی در مراتع و مزارع کشاورزی افزایش چشمگیری داشته به در این مدت  ۱۵ عملیات اطفای حریق صورت گرفته است.

۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی با ۱۶۰ نفر نیرو در کلانشهر اراک فعال است.

برچسب‌ها آتش‌نشانی اراک استان مرکزی شهرداری اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی اراک استان مرکزی شهرداری اراک آتش نشانی اراک استان مرکزی شهرداری اراک آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران خبر داد.

به گزارش فارس، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود 70 درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و غیره مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی در دو انبار راه آهن آتش سوزی درشهرک صنعتی اراک/ 16 مصدوم

دیگر خبرها

  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • شب فراموش نشدنی اراکی‌ها با ۱۹ گل تاریخی
  • درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها / رفیعی اوسمار را تا پنالتی‌ها برد
  • پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها / تیم بی‌دروازه‌بان، سر بزنگاه وا داد
  • پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها
  • پرسپولیسی‌ها سکو را با اراکی‌ها شریک شدند
  • نبرد اراکی‌ها با سرخ‌پوشان پایتخت در جام حذفی