Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@16:44:41 GMT

وجود یک بیمار تب کریمه کونگو تایید شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۴۵۷۹

وجود یک بیمار تب کریمه کونگو تایید شد

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از گزارش یک مورد قطعی بیماری تب کریمه کنگو در استان خبر داد و گفت: با توجه به فصل شیوع این بیماری لازم است نظام مراقبت و گزارش‌دهی در سامانه بهداشتی درمانی تقویت شده و آموزش و اطلاع رسانی عمومی جهت شناساندن علائم، راههای انتقال و پیشگیری بیماری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا،داریوش امدادی  روز چهارشنبه در کارگاه بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان افزود: تشخیص سریع و درمان فوری این بیماری برای جلوگیری از مرگ و میر نقش اساسی دارد و باید در اولویت برنامه‌های مراقبتی بهداشت و درمان قرار گیرد.

وی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از مهمترین بیماری‌هایی است که افراد از طریق گزش کنه و تماس با ترشحات دام‌های آلوده به آن مبتلا می‌شوند و  به علت میزان کشندگی بالا می‌بایست مراقبت در این زمینه مورد توجه شهروندان قرار گیرد .

امدادی با اشاره  به اینکه "هاری"  از دیگر بیماری‌های مهم قابل انتقال بین انسان و حیوان است، بیان کرد: میزان بروز حیوان گزیدگی در استان در مقایسه با کشور بالاست و اردبیل از این نظر  رتبه دوم در کشور را دارد.

وی اظهار کرد: با این وجود  با تلاش‌های انجام گرفته  از جمله مراقبت و رسیدگی زودهنگام به موارد حیوان گزیدگی از طریق شست و شو ، ضدعفونی محل گزیدگی و تزریق به موقع واکسن و سرم هاری، هیچگونه مرگ ناشی از هاری انسانی در پنج سال گذشته در استان گزارش نشده است. 

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با توجه به خطرناک بودن بیماری هاری  لازم است در صورت هرگونه حیوان گزیدگی، افراد به سرعت به مراکز درمان و پیشگیری هاری جهت مراقبت و تزریق سرم و واکسن هاری مراجعه نمایید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اردبیل گزش کنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم

تیم کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان، جام قهرمانی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام صفوی را در اردبیل بالای سر برد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در این رقابت‌ها که به مدت 2 روز به میزبانی اردبیل در ورزشگاه رضازاده برگزار شد، تیم ملی ایران قهرمان شد و تیم‌های عراق و ارمنستان دوم و سوم شدند.

در این رقابت ها تیم ملی ایران با کسب 250 امتیاز اول، عراق با کسب 42 امتیاز دوم و ارمنستان با کسب 12 امتیاز سوم شدند به طوری که حضور تماشاگران نیز در این مسابقات چشمگیر بود.

مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل به مدت 2 روز در ورزشگاه 6 هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار شد که در این رقابت‌های بین‌المللی که یکی از مراحل انتخابی تیم ملی کشورمان بود علاوه بر 33 کشتی‌گیر از سه کشور ارمنستان، قزاقستان و عراق، 192 کشتی‌‌گیر از سراسر کشور حضور داشتند.

.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال