Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@17:09:13 GMT

گران ترین شهرهای جهان کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۴۸۰۹

گران ترین شهرهای جهان کدامند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از timeout، جهان در سال 2020 متاثر از اوضاع آشفته سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است. اما با این حال هنگ کنگ در طوفان تمامی حوادث همچنان جایگاه خود را به عنوان گران ترین شهر جهان ثبت کرده است. این شهر در سال جاری صحنه زد و خوردهای حاصل از شورش های داخلی بود. هزینه های زندگی در این شهر بسیار بالاست و مهاجران عاصی شده اند و حتی بسیاری از آنها مجبور به ترک این شهر و مهاجرت به نقاط دیگر جهان و یا بازگشت به وطن هایشان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رده دوم گران ترین شهرهای جهان عشق آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد. عشق آباد به شدت تحت تاثیر بحران اقتصادی دارد که به خصوص بر روی قیمت مسکن تاثیر گذاشته است.

در رده سوم گران ترین شهرها پایتخت ژاپن قرار دارد. توکیو شهر بسیار گرانی است که هزینه های بسیار بالایی برای یک مهاجر دارد. این شهر سال گذشته در رده دوم گران ترین شهرها قرار داشت.

اما در ادامه فهرست گران ترین شهرهای دنیا سنگاپور، نیویورک، شانگهای و پکن در رده های چهارم تا هفتم قرار دارند. در میان شهرهای گران هم اروپایی ها در میان فهرست 10 شهر گران قرار گرفته اند. زوریخ نخستین شهر اروپایی بسیار گران قیمت به شمار می رود که در فهرست جهانی هشتم است. بعد از آن دو شهر دیگر ژنو یعنی برن و ژنو قرار دارند.

لس آنجس، لندن، دبی، میامی، انجامنا (پایتخت کشور آفریقایی چاد) شنزن و لاگوس نیز در این فهرست در رده های بعدی قرار گرفته اند.

معیار شناسایی گران ترین شهرهای جهان قیمت مسکن و هزینه های مربوط به غذا، سیگار، الکل، قیمت لوازم خانگی، لباس، کفش، خدمات خانگی، بهداشت و سلامت، حمل و نقل و تفریح و سرگمی از دیگر معیارهای شناسایی گران ترین شهرهای جهان است.

فهرست گران ترین شهرهای جهان:

1-هنگ کنگ

2-عشق آباد، ترکمنستان

3-توکیو، ژاپن

4- زوریخ، سوئیس

5-سنگاپور

6-نیویورک، آمریکا

7-شانگهای، چین

8-برن، سوئیس

9-ژنو، سوئیس

10-پکن، چین

در مقابل گران ترین شهرها ارزان ترین ها قرار دارند، یعنی جایی که پول کمترین ارزش را دارد و هزینه های زندگی نیز پایین است اما در مقابل مردم درآمد بسیار کمی دارند. این شهرها تاشکند پایتخت ازبکستان، ویندهوئک در نامیبیا و تونس هستند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد شهر پایتخت گران ترین شهرهای جهان گران ترین شهرها گران ترین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی

مدیرکل توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید ایران، گفت: مکان‌یابی ۲۷ نقطه ساحلی برای احداث شهرهای جدید در کشور در حال انجام است، اولین مکان ساحلی در بندرعباس کلنگ‌زنی شده و به‌زودی شاهد نتایج آن خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید مهدی میرجوادی ظهر امروز در جریان بازدید از شهر جدید امیرکبیر، اظهار داشت: عملکرد شهرهای جدید با گذشته قابل قیاس نیست و عملکرد رو به رشد و پیشرفتی بوده است. در سطح کشور بالغ بر 170 هزار واحد پروژه فعال در طرح نهضت ملی وجود دارد که بیش از 12 هزار قطعه زمین در قالب انفرادی و جمعی و سه هزار قطعه زمین در قالب جوانی جمعیت در شهرهای جدید کشور در این طرح واگذار شده است.

وی با بیان اینکه رسالت ما شهرسازی است، افزود: بر اساس سیاست کلان کشور برای ساماندهی جمعیت کلان‌شهرها سیاست شهرهای جدید از دهه 60 در کشور اجرا شد و امروز بعد از گذشته سه دهه برخی از شهرها به اهداف خود نزدیک و برخی دیگر به هدف خود نرسیدند. طرح‌های حمایتی مسکن مهر و نهضت ملی سبب شد واگذاری مسکن در شهر جدید به شدت افزایش پیدا کند و جمعیت در این سکونتگاه‌ها بیشتر شود.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید تصریح کرد: ساختار شهرهای جدید کشور بسیار منظم است و بر اساس طرح جامع و اصول مهندسی شکل گرفته است اما قطعا نواقصی هم دارد، براساس آمایش سرزمینی اگر شهرهای جدید به عنوان توسعه شهر مد نظر باشند باید در برخی از طرح‌ها تجدید نظر داشته باشیم و در حوزه‌های اقتصادی فعال‌تر باشیم، توسعه کالبدی داشته باشیم و فضای شهری را فراهم کنیم همچنین کارکردهای اقتصادی اجتماعی و فرهنگی شهر را فعال کنیم که در این راستا نیازمند همکاری سرمایه گذاران برای کمک به شبکه دولت هستیم  همچنین برای رسیدن به توسعه اقتصادی نیازمند مشارکت مردم در حوزه ساخت هستم.

میرجوادی بیان کرد: دستور کاری که امروز در وزارتخانه به شدت دنبال می‌شود مکان‌یابی 27 نقطه شهرهای ساحلی در کشور است که در ماه‌های اخیر نخستین شهر ساحلی در بندر عباس کلنگ زنی شد و یک صفحه جدید بر اساس مطالعات علمی در کشور باز شد و به زودی نتایج آن را خواهیم دید، شهر جدید مهاجران امروز یک شهر شکل گرفته است بنابراین نگاه ما به این شهر باید به عنوان منبع خوب و اقتصاد محور باشد که تولید و درآمد به همراه داشته باشد نگاه کرد، اما شهر امیرکبیر با نقطه مطلوب فاصله دارد و برای شکل گیری شهر باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: 100 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور باقی مانده بود که دارای نواقصی بودند و رفع نواقص در دستور کار قرار گرفت تاکنون نواقص 70 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور رفع شده است و تنها 30 هزار واحد باقی مانده که باید سریع‌تر رفع شود چراکه انتظار نداریم پرونده مسکن مهر باز بماند، در دولت سیزدهم تاکید داریم پرونده مسکن مهر به طور کامل جمع شود، به متقاضیان مسکن مهر اطلاع‌رسانی شود تا قراردادهای خود را دریافت کنند و مابقی باقیمانده کارهای جزئی مساکن مهر امسال نهایی شود.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید افزود: یک هزار و 600 واحد مسکن مهر در شهر مهاجران توسط شرکت عمران ساخته شد اما در طرح نهضت ملی مسکن انتظار بیشتری از شهرهای جدید وجود دارد، به ویژه در شهر جدید امیر کبیر سیاست دولت بر ویلایی سازی و واگذاری قطعات زمین است و انتظار داریم طرح حمایتی نهضت ملی در شهر امیرکبیر به خوبی دنبال شود. همچنین انتظار داریم بانک‌ها بر مبنای قانون جهش مسکن 20 درصدی که مکلف هستند و سهیمه ای که بانک مرکزی تعیین کرده را پرداخت کنند.

میرجوادی عنوان کرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی در سال جدید هر ماه افتتاح خواهیم داشت و ماه گذشته در سهند هزار واحد تحویل شد و در  پردیس، هشتگرد و غیره به زودی افتتاح پروژه‌های نهضت ملی را خواهیم داشت و هم مسکن مهر تحویل خواهند شد. در شهر جدید امیرکبیر مقرر شد اقدامات 200 واحد نهایی شود همچنین در پروژه ستاد اجرایی فرمان امام  قدم‌های نهایی برداشته شود و به‌زودی شاهد افتتاح باشیم.

وی ادامه داد: در سایر پروژه‌ها نیازمند همکاری بانک‌ها در تامین مالی هستیم همچنین مردم باید در بحث آورده کمک کنند تا روند ساخت پروژه‌‌ها شتاب گیرد. میانگین پیشرفت در شهر مهاجران و امیر کبیر طی سال گذشته 35 درصد بوده که نشان از رشد فعالیت‌های عمرانی در این شهر دارد. انتظار داریم هفته‌ای یک درصد پروژه‌ها پیشرفت داشته باشند تا پروژه‌ها به زودی تحویل شوند اما در تامین مالی مشکلاتی وجود دارد.

مدیرکل دفترتوسعه امور مسکن شهرهای جدید بیان کرد: 4500 واحد در شهر  مهاجران و حدود 2 یا 3 هزار واحد در امیرکبیر قرار داد مشارکت مدنی ندارد و همکاران در استان باید کمک داشته باشند و برای افزایش سطح رضایتمندی مردم استان هر یک از بانک‌ها باید عهده‌دار یک پروژه باشند. سال گذشته از سوی ریاست جمهور به شبکه بانکی ابلاغ شد که تسهیلات و تامین مالی 400 هزار واحد نهضت ملی انجام شود و در شهر امیرکبیر باید این مهم اجرا شود.

میرجوادی تصریح کرد: طبق آخرین وضعیت در طرح نهضت ملی مسکن بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحد در کل کشور در حال ساخت است. دولت شیوه‌های مختلفی از جمله انبوه سازی، واگذاری انفرادی و گروهی و غیره را برای اجرایی شدن طرح نهضت ملی به کار گرفته است. وزارت راه و شهرسازی میدان‌دار کار است ولی ساخت مسکن صرفا با تلاش‌های شبکه وزارت راه و شهرسازی به نتیجه نمی‌رسد که یکی از مشکلات تامین مالی و خدمات‌رسانی است و انتظار داریم دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تکمیل زیرساخت‌ها در شهرهای جدید همکاری داشته باشند تا با افتتاح پروژه‌ها با مشکلات زیرساخت مواجه نشویم و نارضایتی مردم را به همراه نداشته باشد. در کشور ظرفیت ساخت 4 میلیون مسکن وجود داشته که این طرح در دستور کار قرار گرفت بنابراین باید این امر با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها محقق گردد.

وی اضافه کرد: امسال سال خوبی در حوزه مسکن خواهد بود‌، خوشبختانه در چند سال اخیر تا حدودی در کنترل قیمت‌ها موفق بودیم و سیاست‌های مختلفی در این دولت دنبال می‌شود تا مهم‌ترین بخش سبد خانوار که مسکن است و در هزینه‌های 50 تا 70 درصدی سبد خانوار ایفا نقش دارد را تامین کنیم. بالغ بر 400 هزار واحد شبکه بانکی کشور تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کرده‌اند، سیاست رشد مسکن در دولت سیزدهم دنبال شده است و در تمام شهرهایی که امکان تامین زمین وجود داشته باشد هم واگذاری زمین انجام می‌شود، شهرهای پردیس، بهارستان و پرند با مشکل زمین مواجه‌اند اما در باقی شهرهای جدید کشور نیز که زمین وجود دارد هدف ما ویلایی سازی است.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید بیان کرد: در عصر هوش مصنوعی دولت باید به سمت الکترونیکی شدن پیش برود، خوشبختانه شرکت‌های عمران امروز می‌توانند خدمات خود را در بستر خدمات الکترونیک در قالب عرصه، فروش اقساطی، تحویل واحدها حتی شکایات و دیدار مردم با مدیرعامل و هیئت مدیره انجام دهند حتی این سامانه پشتیبانی دارد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت